Gå till innehåll

Moneybookers vs Neteller


Matfrid

Recommended Posts

  • Svars 87
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nej, men jag bojkottar Neteller eftersom dom stänger mitt konto titt som tätt och Moneybookers har så sjukt mycket lägre avgifter. Jag skulle överföra $1300 till en kompis, på Neteller skulle det kosta runt $30, på Moneybookers kostade det lite mindre än $1..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att folk använder Neteller känns dumdristigt. Har iofs hört att det kan vara svårt att få upp utagsnivåerna lika högt som på MB.

 

Är det ett problem för nån som dej heltok? Du bör väl ha rätt höga summor i rörelse:-)?

 

carlospoker hade någon promo med moneybookers så jag fick statusen degen-gambler så nu har jag inga gränser längre. Party->MB->SEB går på samma dag och ryker typ $3 per uttag. tvingas dock stå ut med att någon ukrainsk brud(Monika) ringer och väcker mig regelbundet....

 

first you have to request for a limit increase. they will ask for some info and ID. then they'll give you like 20k more for your limit. try using all of it, then request for another limit increase. they'll give you the "pro gambler" status.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att folk använder Neteller känns dumdristigt. Har iofs hört att det kan vara svårt att få upp utagsnivåerna lika högt . på MB.

 

Är det ett problem för nån som dej heltok? Du bör väl ha rätt höga summor i rörelse:-)?

 

Hur menar du? Att det är hög risk att NETeller konkar eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

för mig är VISA ca 0.5% dyrare än moneybookers. hur lyckas du få ner växlingsavgiften på VISA?

 

Är inte säker, men tror det beror på vilken bank man använder.

Skandiabanken och Swedbank tror jag tar minst.

Har även fått fina kurser på handelsbanken, men då med vanlig utlandsöverföring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder inte neteller så ofta så har inte tänkt på avgifterna.

Men för ett tag sedan satte jag in 3000kr på bet365 för ett bet och det motsvarade enligt neteller 449 dollar till kursen 6,68kr/$

 

Bettet gick hem och jag bestämde mig för att samma kväll casha ut 4000kr.

Från bet365s sida står det att insättningar och uttag är fria via neteller.

 

Kollar mitt neteller saldo och ser att jag fått tillbaka 551,5dollar till kursen 7,25kr/$

 

Dom 102dollarna skulle alltså motsvara min vunna tusenlapp känns som en ganska brutal skillnad och då skedde insättning och uttag ändå samma dag.

 

Får bli till att prova moneybookers istället.

 

mvh Eken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar samma saker sak som Pasteta.

 

Förresten, vilket är det enklaste sättet att få pengar från neteller till moneybookers? Det hade ju varit smidigt att kunna få över det utan att behöva ta ut till bankkontot och åka på Netellers avgifter etc.

 

En sak till, på Neteller är det ju gratis att skicka pengar till och från pokerkonton så länge som de är i samma valuta (€). Jag antar att det är likadant på moneybookers?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar samma saker sak som Pasteta.

 

Förresten, vilket är det enklaste sättet att få pengar från neteller till moneybookers? Det hade ju varit smidigt att kunna få över det utan att behöva ta ut till bankkontot och åka på Netellers avgifter etc.

 

En sak till, på Neteller är det ju gratis att skicka pengar till och från pokerkonton så länge som de är i samma valuta (€). Jag antar att det är likadant på moneybookers?

 

Gå via en pokersite som har en slapp policy. Jag förde över mina via Everest där man bara behövde spela några händer (vet inte om det är ändrat dock).

 

Nej, men nästan likadant då avgiften är löjligt låg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thx för svar!

 

Jag har försökt att få lite klarhet i avgifterna som Neteller och Moneybookers tar, men jag behöver nog lite hjälp för att förstå det helt. Stämmer det jag skriver nedan?

 

Det är gratis att överföra pengar till och från siter ifrån Neteller så länge som de är i samma konto, jag antar att alla här använder sig av € (man kan förresten be Party Poker att få ha sitt konto i euro, antar att det gäller andra $-siter också), ifall det är olika valuta så tas dock 2,5% i växlingsavgift. På Moneybookers så kostar det €0,5 att föra över pengar till olika sidor, det är dock gratis att få pengar in på moneybookers ifrån sidorna. Även på Moneybookers så tillkommer dock en växlingsavgift ifall det är olika valutor, 1,75% vilket ju är klart mycket lägre än Neteller.

 

Ifall man vill ta ut pengar till sitt bankkonto ifrån Moneybookers så kostar det €1,80, även här tillkommer en växlingsavgit på 1,75%. Jag förstår inte riktigt vad det kostar att ta ut ifrån Neteller, kan någon tolka denna tabellen: http://public.neteller.com/content/en_SE/services_withdrawals.htm? Jag antar att det kostar 65kr, det tillkommer även en växlingavgift på 2,5%.

 

Så det verkar som att det blir billigare på Moneybookers. Men när man kollar på det så här så är det ju egentligen bara växlingsavgiften när man plockar ut pengarna till sitt bankkonto som kostar en större summa. Så varför inte sätta upp ett eurokonto på sin bank? Jag använder seb och där kostar det 300kr per år för att få ha ett konto i euro. Är det någon som har erfarenhet av att ha ett svenskt bankkonto i euro? Det borde ju vara klart fördelaktigt. Eller tar banken sedan en avgift för att växla pengarna när ma nsedan för över de till ett av sina vanliga konton?

 

ps. Hur fungerar förresten det här med växlingsavgift? Säg att jag tar ut €10k ifrån neteller till ett svenskt bankkonto, tar de isf €250 (2,5%) och sedan växlar de de kvarvarande pengarna enligt nuvarande kurs?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Får inte riktigt grepp om det.

Jag frågade neteller om jag blev debiterad några avgifter när jag förde över pengar från neteller till min pokersite som använde sig av $ och sen förde tillbaka pengarn till neteller.

De sa något i stil med, u are being debit a fee at 2,9% at any conversion.

Om jag förstår det rätt då så betyder det att det är en växlingkurs på 2,9?

Men eftersom både neteller och pokersidan är inställd på $ så borde det inte kosta nått?

Sen när jag väl ska få över pengarna till mitt bankkonto, borde jag inte bara kunna föra över pengarna från neteller till en sida där man kan ta ut direkt till visakortet? För att slippa alla avgifter?

Eller har jag missat nått?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får inte riktigt grepp om det.

Jag frågade neteller om jag blev debiterad några avgifter när jag förde över pengar från neteller till min pokersite som använde sig av $ och sen förde tillbaka pengarn till neteller.

De sa något i stil med, u are being debit a fee at 2,9% at any conversion.

Om jag förstår det rätt då så betyder det att det är en växlingkurs på 2,9?

Men eftersom både neteller och pokersidan är inställd på $ så borde det inte kosta nått?

Sen när jag väl ska få över pengarna till mitt bankkonto, borde jag inte bara kunna föra över pengarna från neteller till en sida där man kan ta ut direkt till visakortet? För att slippa alla avgifter?

Eller har jag missat nått?

 

Om du för in pengar på en site via neteller, så brukar det vanligtvis vara så att du måste ta ut samma belopp till neteller innan du får börja använda andra uttagningsmetoder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...