Gå till innehåll

NL - Lågt överpar med extrem lös-aggro image?


richardd

Recommended Posts

Haloj 0.25/0.50 NL på 24h. Har kanske spelat 2 varv på bordet och bara hittat fina händer och vunnit nästan alla potter (skämtar inte) väldigt många då dom andra foldat, spelat alla utom 1-2 kanske. Så jag har verkligen en riktig lös aggro image, blev just nersynad av mellan paret och tog hem den potten. Sitter med ca 140 BB. Mp och bb har max buyin 100bb

 

Hittar TT på knappen raisar standard raise 5xbb (typ 5-6 gången) och får 2 syn.

 

 

flop 8 :club: 5 :club: 3 :diamond:

 

bettar pott MP synar.

 

turn 5 :spade:

 

han checkar igen jag bettar 70-80% han miniraisar.

 

Ja vad gör jag? Inte van vid denna table image alls. Jag foldar i misstanke av trisse samt kåken rätt?

 

 

Lite rubrikpill!

 

//Hickmott

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förskte hålla mig men klarar fan inte utan att få avreagera mig på din dumma hjärna, och banna mig inte för detta heller admins är ni snälla.

Om du har en Riktigt aggresiv image och du raisar före floppen, bettar hårt på flop och turn så skulle han aldrig ALDRIG raisa om han träffar kåken på turnen, han skulle helt klart kunna ha överpar elr triss, men kåken är det inte ens 0.0001% att han har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förskte hålla mig men klarar fan inte utan att få avreagera mig på din dumma hjärna, och banna mig inte för detta heller admins är ni snälla.

Om du har en Riktigt aggresiv image och du raisar före floppen, bettar hårt på flop och turn så skulle han aldrig ALDRIG raisa om han träffar kåken på turnen, han skulle helt klart kunna ha överpar elr triss, men kåken är det inte ens 0.0001% att han har.

 

Eh... varför skulle han vilja c-r på rivern? Bara för att han är aggresiv innebär det väl inte att han fortsätter att betta på rivern? Det skulle man ju bara göra med riktigt stål i det här läget. Min erfarenhet är att spelare oftast väntar på just riktigt stål innan de vågar spela tillbaka mot aggro spelare.

 

Dock ska han inte utesluta AA/KK, och du ska nog inte utesluta kåken. Däremot om motståndaren hade suttit efter så hade han nog inte raisat med sin kåk, men nu satt han före.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten tanke jag fick, och ibland ocskå får när jag spelar mot lösaggro spelare. Jag skulle kunna tänka mig att fi sitter med tex. överkort och har tröttnat lite på din aggro-stil och inte tvunget tror du sitter på nåt speciellt. Man tål inte att bli överkörd hur många gånger som helst utan vill slåss tillbaka, då verkar kanske check raise vara en bra idé... Som sagt en tanke, om det handlar om table image.

 

Spelat på korten hade jag antagligen inte lagt tiorna för en miniraise där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten tanke jag fick, och ibland ocskå får när jag spelar mot lösaggro spelare. Jag skulle kunna tänka mig att fi sitter med tex. överkort och har tröttnat lite på din aggro-stil och inte tvunget tror du sitter på nåt speciellt. Man tål inte att bli överkörd hur många gånger som helst utan vill slåss tillbaka, då verkar kanske check raise vara en bra idé... Som sagt en tanke, om det handlar om table image.

 

Spelat på korten hade jag antagligen inte lagt tiorna för en miniraise där.

 

Ja precis det är det jag menar, jag vet ju själv hur jag tänker mot en lös aggro lirare, nu ska jag sno idiotens stack :P. Det är det frågan handlar lite om, vad ska jag göra nu? Folda känns rätt självklart, men endå inte när man sitter på en sån hand. Någon som har nått förslag.

 

Förresten celev nån kan utan tvekan raise en kåk på denna nivå, om du tänker så går du minus, speciellt på denna nivå då folk blir rädda när dom sitter på top 2 på flopp och träffar kåk på turn och känner sig säkra och bettar, visste är det vanliugt att dom slowplayar den men en raise är absolut inte utesliutet. Nån kan utan tvekan raisa en kåk där, t.ex nån som sitter på ett lågt sett på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förskte hålla mig men klarar fan inte utan att få avreagera mig på din dumma hjärna, och banna mig inte för detta heller admins är ni snälla.

Om du har en Riktigt aggresiv image och du raisar före floppen, bettar hårt på flop och turn så skulle han aldrig ALDRIG raisa om han träffar kåken på turnen, han skulle helt klart kunna ha överpar elr triss, men kåken är det inte ens 0.0001% att han har.

 

Eh... varför skulle han vilja c-r på rivern? Bara för att han är aggresiv innebär det väl inte att han fortsätter att betta på rivern? Det skulle man ju bara göra med riktigt stål i det här läget. Min erfarenhet är att spelare oftast väntar på just riktigt stål innan de vågar spela tillbaka mot aggro spelare.

 

Dock ska han inte utesluta AA/KK, och du ska nog inte utesluta kåken. Däremot om motståndaren hade suttit efter så hade han nog inte raisat med sin kåk, men nu satt han före.

 

Är du verkligen såhär dum eller spelar du bara? en aggresiv spelare kan lika gärna betta på skit, RIKTIGT SKIT som bra hand. och chansen att han har nåt som han synar en check raise på är grymt låg.

 

Så det finns faktiskt ingen hand som han har som han tjänar på en check raise.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förskte hålla mig men klarar fan inte utan att få avreagera mig på din dumma hjärna, och banna mig inte för detta heller admins är ni snälla.

Om du har en Riktigt aggresiv image och du raisar före floppen, bettar hårt på flop och turn så skulle han aldrig ALDRIG raisa om han träffar kåken på turnen, han skulle helt klart kunna ha överpar elr triss, men kåken är det inte ens 0.0001% att han har.

 

Eh... varför skulle han vilja c-r på rivern? Bara för att han är aggresiv innebär det väl inte att han fortsätter att betta på rivern? Det skulle man ju bara göra med riktigt stål i det här läget. Min erfarenhet är att spelare oftast väntar på just riktigt stål innan de vågar spela tillbaka mot aggro spelare.

 

Dock ska han inte utesluta AA/KK, och du ska nog inte utesluta kåken. Däremot om motståndaren hade suttit efter så hade han nog inte raisat med sin kåk, men nu satt han före.

 

Är du verkligen såhär dum eller spelar du bara? en aggresiv spelare kan lika gärna betta på skit, RIKTIGT SKIT som bra hand. och chansen att han har nåt som han synar en check raise på är grymt låg.

 

Så det finns faktiskt ingen hand som han har som han tjänar på en check raise.

 

Han kanske spelar mot en trångsynt och förstockad pokerspelare också. *HINT*.

 

Man måste inte alltid spela efter böckerna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt att säga här, men jag tycker att folden är rätt given.

 

Miniraise känns som den obehagligaste typen av raise eftersom man får väldigt bra odds för att syna samt att motståndarn visar sån "svaghet"

att man ofta kommer vilja raisa.

(vilket ofta är motståndarns plan)

 

vanligaste andledningar till mini raise är ju:

 

1. Att få in mer pengar i potten (både på given runda men även på senare)

2. Att få kommandot på nästa runda.

3. Att köpa information.

 

En effektiv bluff kan dock ofta göras mot en bra spelare på flopp+turn

om man miniraisar floppen och bettar ut på turn (får i stort sätt alla bra

spelare att slänga TPTK + överpar utan att tveka)

Dock kan man såklart inte göra detta för många gånger.

 

Nu verkar du inte veta så mycket om din motspelare.

Men han är ju också osäker på dig.

Varför skulle han vänta till turn när du är mycket mer potcommited?

Vad kan du slå som han kan ha?

 

Hade detta varit på river så hade du fått väldigt bra odds för att syna en eventuell bluff (dock inte säkert att det är rätt för det. På river är det nästan aldrig rätt)

 

Men nu måste du även ta hänsyn till riverspelet i ditt turn beslut.

Han kommer få styra river spelet (eftersom du hällst vill checka ner handen)

Du kommer få väldigt dåliga ovända implicita odds på river.

 

Din motståndare kan lika gärna tro att du är en galning?

Vem bluffar en galning som värkar gå med och raisa på allt?

Framför allt varför på turn när ni är mycket närmare all in och han

har lagt mycket pengar i potten.

 

Jag hade lätt valt att lite på hans raisa här och lagt mig direkt.

Hade jag haft AA hade det blivit jobbigare.

 

Men som alltid, det är med överparen/TPTK man de dyraste felen I NL begås.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...