Gå till innehåll

Största misstagen på microlimit


ebisumaru

Recommended Posts

Jag tror största felet regs och halvbra spelare på nl100 gör är att de inte anpassar sitt spel till olika fi utan kör sitt inövade race. Sällan man ser någon växla tempo ordentligt, även om de uppenbarligen hade tjänat på det efter att ha arbetat in en image.

 

Det bluffas nog för lite på river kan jag tänka mig.

 

Obalans.

 

Inte reagera på uppenbar obalans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror största felet regs och halvbra spelare på nl100 gör är att de inte anpassar sitt spel till olika fi utan kör sitt inövade race. Sällan man ser någon växla tempo ordentligt, även om de uppenbarligen hade tjänat på det efter att ha arbetat in en image.

 

Det bluffas nog för lite på river kan jag tänka mig.

 

Obalans.

 

Inte reagera på uppenbar obalans.

 

Med reservation för att jag inte spelar på nivån.

 

En förutsättning för att du ska ha rätt i det du skriver ovan är att regsen på nl100 redan har lärt sig värdebettandets ädla konst, eftersom det är så mycket viktigare än sakerna du nämner. Tillåt mig tvivla starkt på att så är fallet.

 

Och om man är en reg på nl100 så är chansen hyfsad att man själv har detta som sin största lucka, men man vet antagligen inte om det. Och man förstår inte heller alla aspekter av varför det är så viktigt. Istället tror man att t.ex. obalans eller för få riverbluffar är den största luckan man har... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Och om man är en reg på nl100 så är chansen hyfsad att man själv har detta som sin största lucka, men man vet antagligen inte om det. Och man förstår inte heller alla aspekter av varför det är så viktigt. Istället tror man att t.ex. obalans eller för få riverbluffar är den största luckan man har... ;)

 

Jo, det där med att bluffa river och att värdebeta tunt har ju ett visst samband :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med reservation för att jag inte spelar på nivån.

 

En förutsättning för att du ska ha rätt i det du skriver ovan är att regsen på nl100 redan har lärt sig värdebettandets ädla konst, eftersom det är så mycket viktigare än sakerna du nämner. Tillåt mig tvivla starkt på att så är fallet.

 

Och om man är en reg på nl100 så är chansen hyfsad att man själv har detta som sin största lucka, men man vet antagligen inte om det. Och man förstår inte heller alla aspekter av varför det är så viktigt. Istället tror man att t.ex. obalans eller för få riverbluffar är den största luckan man har... ;)

 

Säkert sant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror största felet regs och halvbra spelare på nl100 gör är att de inte anpassar sitt spel till olika fi utan kör sitt inövade race. Sällan man ser någon växla tempo ordentligt, även om de uppenbarligen hade tjänat på det efter att ha arbetat in en image.

 

Det bluffas nog för lite på river kan jag tänka mig.

 

Obalans.

 

Inte reagera på uppenbar obalans.

 

man kan ju diskutera om det första är ett misstag...

 

det andra går helt emot min erfarenhet. folk bluffar mycket mer än optimalt imo. inte riktigt lika illa som i FL där folk bluffar typ 5x oftare än man ska, men fortfarande långt över spelteoretiska frekvenser.

 

stora felet folk gör på nivåerna enligt mig är att de spelar händer på fel sätt. deras intervaller ligger helt fel relativt varandra. betar händer de borde checka, raisar händer de borde syna etc etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

man kan ju diskutera om det första är ett misstag...

 

Ja ska man snacka när-optimalt spel osv är det ju inte ett misstag. Men det är ju inte så att folk ens funderar på optimalt/balanserat spel från början. Min poäng är att folk inte nödvändigtvis märker när det är 8/4 killen som spelar handen istället för de tre 20/25 som också sitter vid bordet, utan ändå stackar av med TPTK. Killen som kommit till showdown med ett par bluffar i rad inser inte heller att han kanske borde ha någonting nästa gång. Detta gäller iofs kanske inte regs i första hand.

 

det andra går helt emot min erfarenhet. folk bluffar mycket mer än optimalt imo. inte riktigt lika illa som i FL där folk bluffar typ 5x oftare än man ska, men fortfarande långt över spelteoretiska frekvenser.

 

Kanske du har rätt i. När jag funderar närmare på saken tror jag bara jag fått det ifrån andra som snackat om det och om hur mkt bättre det gått när de ökat sin bluff-frekvens på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...