Gå till innehåll

Rimlig ROI på 10-manna SnG?


Kajjan

Recommended Posts

Tänkte kolla om någon har bra koll på hur hög ROI man kan förvänta sig om man spelar 10-manna (både turbo och vanliga, ungefär jämnt fördelat) SnG?

 

Vet att detta beror på hur många bord man lirar och hur högt. I mitt fall är det 7-8 bord åt gången och 22-55$ inköp.

 

Har bra koll på mina egna siffror men skulle vilja veta vad de bästa som spelar så relativt få bord som jag gör, har för ROI. De som tjänar mest på sharkscope multitablar ju lite hårdare så det blir inte riktigt rättvist att jämföra sig med dem.

 

Tacksam för svar

 

MVH

 

Kajjan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska svårt att veta och väldigt inviduellt. Men har du över 15% på $20 så är det bättre än vad dom allra flesta har i det långa loppet. 10% kan jag tänka mej är riktigt bra på $50 och på $100 är det nog inte många som har över 5-7% ROI. Tror Max Cady hade någon bra lista över vad en vinnande spelare kan förvänta sej för ROI på olika nivåer. Minns dock inte i vilken tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns en del tidigare trådar här på PF om det, men jag kollade faktiskt mig själv i förra veckan när jag hade lite tråkigt på jobbet...

 

Jag spelar själv 7 bord åt gången på 33-108, både turbo och regs.

Turbo:

30 dalla: 13% (600 games)

50 dalla: 5 % (1700 games)

 

Reg:

30 dalla: 10% (400 games)

50 dalla: 16% (1600 games)

100 dalla: 11% (1400 games)

 

Räknar man detta per timme så kommer man ju ganska snart fram till att jag väl bara skulle spela turbo, RB är ju liksom konstant över spelformerna...

 

Nån som klockat FR turbo/regular och beräknat snitt på hur lång tid man spelar de olika formerna? Själv är jag mest intresserad av Ongames struktur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som klockat FR turbo/regular och beräknat snitt på hur lång tid man spelar de olika formerna? Själv är jag mest intresserad av Ongames struktur.

 

Man behöver ingen klocka för det. Om du vet ungefär hur många blindsnivåer som brukar spelas och hur långa nivåerna är så är det lätt att räkna ut med lite enkel matte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man behöver ingen klocka för det. Om du vet ungefär hur många blindsnivåer som brukar spelas och hur långa nivåerna är så är det lätt att räkna ut med lite enkel matte.

 

Fullt så enkelt är det ju liksom inte... Jag vill ju veta hur lång tid det tar att åka ut som 10a, 9a,8a...2a. Eller är det helt linjärt tänker du? Men visst, man kommer ganska långt med din metod. Ska kolla upp ikväll!

 

Gjorde ett "experiment" förra året då jag kollade olika typer av stats för bra regs där statsen faktiskt ser lite varierande ut. Vissa bustar oftare tidigt än andra, medan andra bubblar mer sällan osv. Inga jättevariationer iofs, men ändå vissa skillnader.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som nästan 3 st turbos på en regular.

3 min vs 8 min.

 

Ser då ut som om Vrakman ska spela $30 turbos och $100 regulars.

 

Nja, 30 turbos är nog inte min framtid nej ;)

 

Om man lägger på RB så ska jag om det tar 3 ggr så lång tid med reg lira 50 turbo och 100 reg. Dock stämmer nog inte 3 ggr riktigt heller eftersom man startar med 2000 marker på 50/100 reg, medan det är 1500 på turbosar. Vilket gör att det väger över åt turbospel... Men det är ju så sjukt tråkigt att bara nöta turbo imo!!! :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, 30 turbos är nog inte min framtid nej ;)

 

Om man lägger på RB så ska jag om det tar 3 ggr så lång tid med reg lira 50 turbo och 100 reg. Dock stämmer nog inte 3 ggr riktigt heller eftersom man startar med 2000 marker på 50/100 reg, medan det är 1500 på turbosar. Vilket gör att det väger över åt turbospel... Men det är ju så sjukt tråkigt att bara nöta turbo imo!!! :twisted:

 

turbo ffs... det är där den riktiga variansen finns!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fullt så enkelt är det ju liksom inte... Jag vill ju veta hur lång tid det tar att åka ut som 10a, 9a,8a...2a. Eller är det helt linjärt tänker du? Men visst, man kommer ganska långt med din metod. Ska kolla upp ikväll!

 

Gjorde ett "experiment" förra året då jag kollade olika typer av stats för bra regs där statsen faktiskt ser lite varierande ut. Vissa bustar oftare tidigt än andra, medan andra bubblar mer sällan osv. Inga jättevariationer iofs, men ändå vissa skillnader.

 

Trodde att du ville ha ett genomsnitt för att se hur många turbos man kan få in på varje regular. Då tror jag att mitt räknesätt är väldigt användbart.

 

Vad tänkte du att en tid för varje placering skulle visa? Jag tycker att det känns lite onödigt iom att det väldigt sällan kommer bero på dig själv hur lång tid det tar att åka ut på en viss plats. Jag tror att det är intressantare (och enklare) bara att klocka dina sitngos i så fall, och se hur lång tid du är kvar i genomsnitt totalt sett utan tanke på position.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

på 983 spelade SnG med ett snitt på 32.4$ inköp har jag 24% ROI. Var uppe i 29% vid 900 men har kommit in i en liten svacka nu på slutet. Skulle slutat på topp för nu har de tagit bort hajen som simmade runt mitt namn på sharkscope innan:evil: och innan någon annan påpekar det så är jag väldigt medveten om att man inte kan dra för stora växlar av ca 1000 turneringar.

 

Har spelat 14000 på en annan site och har där 14% ROI på ungefär samma nivå, fast jag tror att jag ska ha höjt mig nu för jag spelar ITM-spelet helt annorlunda och vinner många fler turneringar nu än jag gjorde innan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte tillräckligt stor sample size i alla fall. Under 500 på varje nivå, men nog tror jag de bästa kommer upp i de siffrorna hur som haver. Så klart bara mina gissningar. 8-)

 

Dom bästa kommer säkerligen upp i dom nivåerna. Men det är ju inte så många av dom vinnande spelarna som är just bäst :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

på 983 spelade SnG med ett snitt på 32.4$ inköp har jag 24% ROI. Var uppe i 29% vid 900 men har kommit in i en liten svacka nu på slutet. Skulle slutat på topp för nu har de tagit bort hajen som simmade runt mitt namn på sharkscope innan:evil: och innan någon annan påpekar det så är jag väldigt medveten om att man inte kan dra för stora växlar av ca 1000 turneringar.

 

Har spelat 14000 på en annan site och har där 14% ROI på ungefär samma nivå, fast jag tror att jag ska ha höjt mig nu för jag spelar ITM-spelet helt annorlunda och vinner många fler turneringar nu än jag gjorde innan

 

:shock: FR? På hur lång tid? Hur stor del turbo?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av de jag spelat på min förra site är nog 70-75% turbo skulle jag gissa. Har faktiskt väldigt dålig koll på hur lång tid det tagit. Men kanske 1,5-2 år nånting.

 

Spelar mkt cashgame med, när CG går dåligt lirar jag SnG och vice versa, men nu när SnG går så stabilt uppåt så blir det nog svårt att byra bort det mot CG där jag haft äckliga swings ett tag nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...