Gå till innehåll

Kärringen väljer att trycka!


Recommended Posts

Spelet är 10 c No Limit med 10 dollar maxinköp och 10-manna.

 

Jag har under en timmes tid mödosamt omvandlat mina 5 dollar till 11.95 dollar bland ett gäng tomtar

som synar pottbet på flopp helt tomma, eller spelar om 18-dollarspotter med A-6o och toppar.

Det är alltså standarden på bordet.:-D

 

Efter att tre limpare gått med i potten tittar jag ner på 10-10 på knappen och väljer att bara syna

för att försöka gillra en fälla. Handen har potential och då vill man väl inte skrämma bort de andra för 35 cent eller?

 

Håkan (SB) har 7 dollar i stack

Bengan (BB) har 3 dollar

Tanten (plats 8) har 22 dollar

Proffset (jag) har 11.95 dollar

 

Floppen kommer:

10kl-6s-7s

 

Yes! topptriss men en farlig bräda.

Både Håkan och Bengan checkar och nu är det bara tanten kvar.

Nu väljer tanten att trycka all-in för 22 dollar. Men va f-n?

Hon ställer i en pott på 40 cent? :shock:

 

Vad jag vet om henne sedan tidigare är att hon spelar solitt och med ganska bra kort.

Mestadels höga pocketpar. Hon har hittills alltid höjt med höga par som AA KK QQ JJ.

Hon brukar dessutom checka när hon är svag.

Vid en tidigare hand reraisade jag AA preflop varvid hon synade. På floppen med en K checkade hon bara

och synade ner en liten satsning och visade JJ.

 

Nu är frågan, varför ställer hon 22 dollar i en 40 cents pott? Kan k-rringen verkligen floppat stegen?

eller har hon en lägre triss än min 6-6, 7-7?

Skulle hon verkligen betta en bluff så här när det räcker med 2-3 dollar för att göra samma arbete?

Toppar eller tvåpar kanske? Men 22 dollar? när hon aldrig spelat så här på en timmes tid.

 

Och naturligtvis måste jag floppa topptrissen EXAKT samtidigt.

Om jag drar mig ur har jag förlorat 10 cent. Har hon stegen är jag körd och jag har verkligen ingen lust att tappa hela min stack.

Har hon någon av de andra händerna dubblar jag upp.

Nu står jag inför ett svårt val så vad f-n gör jag?

Syna eller dra mig ur? :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste syna. Visst kan kvinnan ha stegen, men kom ihåg att vi spelar med idioter på den här nivån. Mycket ofta kommer kvinnan att sitta med AT, 77, 66, 76, T6, T7. De få gånger kvinnan sitter med 98 har du ändå 8 kort att dra in kåken, 1 kort att dra in fyrtal och x% att dra in ett annat par på turn/river. Har du :Ts: så har du också runner-runner-flushen.

 

KÅÅÅÅL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelet är 10 c No Limit med 10 dollar maxinköp och 10-manna.

 

bland ett gäng tomtar

som synar pottbet på flopp helt tomma, eller spelar om 18-dollarspotter med A-6o och toppar.

Det är alltså standarden på bordet

 

Efter att tre limpare gått med i potten tittar jag ner på 10-10 på knappen och väljer att bara syna

för att försöka gillra en fälla. Handen har potential och då vill man väl inte skrämma bort de andra för 35 cent eller?

[/b]

 

 

Om de synar med skit mest hela tiden så finns det inte mycket som talar för att det är bra att trixa till spelet. Spela hårt med bra kort. Hennes degning ser mest ut som ett bra drag, inget färdigt. Du får iaf inte folda toppsettet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sluta tänk. Syna. Det går inte att lägga floppat set på lowstakes NL. Jag höll på rigga snara åt mig själv den gång jag försökte vara slug och la set i tvåor på farlig bräda mot jättebet och FI vikte upp två-par.

Se till att du har BR för att spela, då slipper man sitta och fundera över sin mödosamt uppjobbade stack. Spelet blir bara fel om man sitter och tänker så.

 

Clueless

 

 

Har hon stegen är jag körd och jag har verkligen ingen lust att tappa hela min stack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Foldas den här handen oavsett nivå?

 

 

vet inte har svårt att se att jag ska vara slagen här som spelat. Men gäller det hightstakes poker och metagame osv så antar jag att vissa spelare kan folda mot andra spelare beroende på vad de vet att den andre vet att han vet osv...

 

men annars tror jag inte man kan komma undan någonsin. Speciellt inte som du leder rätt fett ofta här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bedrövligt preflop. Nu jubelsyn givetvis.
Jo, raise är det rätta preflop.

 

Låt mig spekulera lite. Det tycks vara mer regel än undantag att de som postar händer för analys alltid torskar. Jag kan lova att kvinnan sitter med stegen och den här tråden bara är en av alla gnälltrådar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hejsan hejsan och tack för alla svar.

Nej jag tänker inte gnälla över att jag torskade men tyckte handen var rätt intressant då det är ett svårt val att göra.

Orsaken till att jag tvekade är vad jag vet om henne sen tidigare. Hon är typen som bara höjer när hon har något riktigt bra. Nu väljer hon att överbeta horribelt och man kan ju med rätta fråga sig varför? Varför just nu och inte i någon av de tidigare femti händerna?

Mot alla andra tomtar hade jag synat direkt men mot just henne tvekar jag. (man vill ju göra grymma foldar oxå så de andra får veta hur lättlästa de är 8-) )

Efter en stunds funderande "slinter" jag dock med fingret på musknappen och klickar i "call" knappen. De två första tomtarna foldar och turn är blank, och jag får plötsligt insikten att "f-n visst sitter k-rringen med stegen!".

Jag hinner se stålarna flaxa iväg framför näsan när rivern mirakulöst nog parar brädan och ger mig kåk.

Och visst som någon sa så har tanten floppat 8-9 off för stegen och jag dubblar upp. 8-)

 

P.S

Ska höja 10-10 i fortsättningen, ja lovar för man vill ju inte vara tomte ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...