Gå till innehåll

Beal and Brunson - $80 million poker game!


Indrivaren

Recommended Posts

eurythmech[/b]]Negreanu?

Han är väl lite småfisk på dom nivåerna?

 

Antar att du inte har ngn större koll.

 

Dan Negreanu spelar inte i de högsta cash-spelen, han nöjer sig med $1000/$2000 limit (åtminstone enligt Barry Greenstein). Visst, redan på den nivån så är ju vinsterna/förlusterna betydligt större än inköpen i de största turneringarna, men eurythmech har ändå helt rätt i att 30K/60K eller 50K/100K cashspel skulle vara en alldeles för hög nivå för honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 61
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

30K/60K eller 50K/100K cashspel skulle vara en alldeles för hög nivå för honom.

Och om han spelar på någon annans rulle?

 

Det är ju inte direkt så att den genomsnittlige 50k-100k-spelaren är är 50 gånger bättre än den genomsnittlige 1k-2k-spelaren. Kort sagt, skicklighet är inte en funktion av insatserna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det borde inte påverka någon av grabbarna som är tänkta för det här spelet, men jag skulle ha svårighet att anpassa mig mentalt till sådana fantasisummor. Det är ju tamejtusan en hel årslön för en medelsvensson - bara för att slänga in big blind!

 

Förlora fyra-fem potter på raken så har du gjort av med årsbudgeten för ett mellanstort u-land!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Står $80m på spel kan det nog vara rätt kul ändå (om man nu vågar titta, jag får ont i magen bara av att tänka på sådana summor).

 

Hur lång tid kan det tänkas ta? Hundra timmar? Jag vet inte, så kul tycker inte jag att det är att titta på poker. För att det ska bli kul måste det klippas ihop snyggt, som ESPN är experter på.

 

Men jag skrev ju med holecams... :?

 

OK. Ja, då är det uteslutet av en annan anledning. Inte sjutton vill Beal att proffsgänget ska kunna sitta och analysera hans spel i en "nästan live"-sändning.

 

Och om han spelar på någon annans rulle?

 

Ja, då kan vem som helst spela, antar jag. :)

 

Det är ju inte direkt så att den genomsnittlige 50k-100k-spelaren är är 50 gånger bättre än den genomsnittlige 1k-2k-spelaren. Kort sagt, skicklighet är inte en funktion av insatserna.

 

Det menade jag inte heller, men det finns ju en anledning till att Dan Negreanu inte sitter vid de högsta cashborden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att det ska bli kul måste det klippas ihop snyggt, som ESPN är experter på.

 

Det här håller inte jag med om faktiskt. American Poker Championship sändes live 2004 (finalbordet) och det tyckte jag var minst lika intressant som WPT eller WSOP-sändningarna. (Nu såg jag det inte live utan i efterhand utan att veta hur det hade gått, men vore det dessutom live skulle det ju vara en extra krydda)

 

Det menade jag inte heller, men det finns ju en anledning till att Dan Negreanu inte sitter vid de högsta cashborden.

 

Så vitt jag vet så gör Daniel det. Han spelar regelbundet i vad som brukar kallas "the big game", $4000/8000. Kolla in hans hemsida på http://www.fullcontactpoker.com om du är intresserad av att läsa hans kommentarer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående pengarna, säger Dolly så här:

 

As far as your challenge goes, we concede that you have more money than all of us put together. So, why would we want to get into a $100,000-$200,000 game in which we would be underfunded? We are pros, and we know the disadvantage of this. So, here is what we propose:

 

1. We will raise a $40 million bankroll and post it along with yours. (Everything is contingent on raising the money, but I think it is very realistic that we can expand and raise it.)

 

http://www.cardplayer.com/poker_magazine/archives/?a_id=14293&m_id=65547

 

 

När det gäller Doyles och de andra spelarnas bankroll kan man få en fingervisning från programmet The History of Poker som sändes på History Channel. Där sitter följande spelare vid bordet:

Doyle Brunson

Phil Ivey

Gus Hansen

Chip Reese

David Grey

Daniel negreanu

Chow Yang

Barry Greenstein

Johnny Chan

 

Berättarrösten säger: "We are at the most exclusive poker-game at the world." "Every dollar at the table, 4-5 million at last count, their own money."

 

Om de tillsammans har 4-5 miljoner vid bordet borde deras gemensamma totala bankroll vara minst det 30-dubbla kan man tycka.

En annan fråga är varför de spelar mot varandra? Har de inte lärt sig något om table-selection?

 

 

Edit: beloppet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående pengarna, säger Dolly så här:

 

As far as your challenge goes, we concede that you have more money than all of us put together. So, why would we want to get into a $100,000-$200,000 game in which we would be underfunded? We are pros, and we know the disadvantage of this. So, here is what we propose:

 

1. We will raise a $40 million bankroll and post it along with yours. (Everything is contingent on raising the money, but I think it is very realistic that we can expand and raise it.)

 

http://www.cardplayer.com/poker_magazine/archives/?a_id=14293&m_id=65547

 

 

När det gäller Doyles och de andra spelarnas bankroll kan man få en fingervisning från programmet The History of Poker som sändes på History Channel. Där sitter följande spelare vid bordet:

Doyle Brunson

Phil Ivey

Gus Hansen

Chip Reese

David Grey

Daniel negreanu

Chow Yang

Barry Greenstein

Johnny Chan

 

Berättarrösten säger: "We are at the most exclusive poker-game at the world." "Every dollar at the table, 45 million at last count, their own money."

 

Om de tillsammans har 45 miljoner vid bordet borde deras gemensamma totala bankroll vara minst det 30-dubbla kan man tycka.

En annan fråga är varför de spelar mot varandra? Har de inte lärt sig något om table-selection?

 

Varför spelar du hemma med dina polare och slaskar med lite bärs i handen? :)

 

Nä men jag har oxå frågat mig den frågan. Det kan ju inte vara vid det spelet dom drar in sina vinster. Pengarna borde ju antagligen bara gå runt.....

 

Nu blev det lite OT :roll:

 

hoppas spelet blir av iaf! Vore sjukt kul att se på, om det blev filmat dvs...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Every dollar at the table, 45 million at last count, their own money."

 

Nja, var det inte 4.5 miljoner $, låter ju mer rimligt.

Berättarrösten säger ju att det kostar en halv miljon att sätta sig där (* 9 spelare), alltså 4.5 $ miljoner.

 

Håller med om att 45 miljoner är lite osannolikt. Berättarrösten talar lite otydligt just där men det kan vara så att han säger "4 to 5 million".

 

De spelade no-limit på det bordet och om man antar att spelarna i snitt har en bankroll på 30ggr inköpet skulle det då handla om 15 miljoner/person.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...