Gå till innehåll

Allt om Neteller! #3


Papa Kubo

Recommended Posts

  • Svars 1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Uppdateringar på gång.

 

Valued NETELLER Member,

 

 

 

Standard Account - allows a maximum account balance of USD1,900 (EUR 1,500 or GBP 1,000 depending on the currency of your account).

 

 

 

låter ju inge vidare, bara man inte behöver verifiera sitt konto för att få utöka sitt maximum balance.. kan vara välldigt bökigt vad jag har förstått av tidigare diskutioner i denna tråd. undrar vad som händer om man redan nu, som jag gör, överstiger detta maximum, och inte tänker uppgradera till en högre nivå, tvångs uttag ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller på med min första wire transfer och det känns som om något har gått fel. Häromdagen ringde de och fick kontoinformation och den 1 juni försvann pengarna från mitt konto + $12.75 i avgift.

 

Den 3 juni är pengarna tillbaks på NETeller-kontot, men nu har ytterligare $20.95 dragits i avgift. Vad är detta?

 

Jag har mailat support, men inte fått något svar än.

 

Någon som har varit med om något liknande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man skaffar debit card, om man inte gör några uttag- inom tex 2 månader.. Tar dem nån månads avgift från kontot.

 

Eller är det avgiftsfritt.

Om det inte ligger några pengar på kortet så kan det följdaktligen inte utgå några avgifter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kostar överföringar från USD neteller till USD "valfri pokersajt"?

 

Kostar överföringen från USD neteller till SEK Visa kort?

 

 

Edit: Förde över 1$ från mitt pokerkonto för att prova om det fungerade som det ska. 1$ drogs men inte fan 5 dagar senare har det kommit in något på neteller.. Kan det vara för att det finns en undre gräns eller är det något som inte är sammanlänkat korrekt? Jag vill veta att allting fungerar perfekt innan jag för över större pengar så dom inte går åt helskotta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag hände något märkligt! Jag har precis kommit hem till föräldrarna på sommarlov och försöker komma in på mitt netellerkonto men får följande meddelande:

 

An error has been encountered

 

The account you are trying to log into has been closed due to certain circumstances. Please call the following number:

 

011.403.233.9466 (press option 0 and then option 1)

 

You may email admin@neteller.com to contact the NETELLER Security Department.

 

We apologize for any inconvenience.

 

Numret går inte att ringa, antagligen har jag missat någon landskod, så jag mailade istället. Jag fattar verkligen ingenting. Kan det vara så att det grusar för att jag försöker komma in från ett annat IP? Det enda som kan ha hänt sen i fredags är att pengar från Crazy Poker har trillat in, och det borde ju inte skapatrubbel?

 

Hur som helst, är det någon som haft ett liknande problem? Vet någon hur jag kan ringa det där numret från Sverige?

 

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ännu märkligare! En minut efter att jag mailat får jag detta svar, och mitt konto fungerar nu som vanligt. Jag blir dock lite stressad om de stänger ner och öppnar upp utan att blinka...

 

Dear Mr. Karl Rogeman,

 

 

 

We have automated features implemented that automatically close accounts

based on certain criteria. We have reviewed your account and this is not

applicable in your case. Your NETeller account is now open.

 

 

 

If you continue to experience difficulties, please call or email a

representative from the NETeller Security Department.

 

 

 

SECURITY DEPARTMENT PHONE (Choose option #0 then select option #2)

 

 

TOLL FREE PHONE - United States, and Canada

 

1.888.258.5859

 

 

 

TOLL FREE PHONE - United Kingdom, France, Germany, Netherlands, Spain,

Denmark, Italy, Norway, Sweden, Finland , Greece, Poland, Portugal, Israel,

Taiwan, Japan, Australia, China (including Hong Kong)

00.800.7767.6343

 

 

 

INTERNATIONAL PHONE

001.403.233.9466

 

 

 

 

 

SECURITY DEPARTMENT EMAIL

 

 

<mailto:admin@neteller.com> admin@neteller.com

 

 

 

Thank you for your patience and cooperation regarding this matter.

 

 

 

Regards,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blir dock lite stressad om de stänger ner och öppnar upp utan att blinka...

 

Varför då? De kör automatiska kontroller, som stänger ner konton som fastnar i filtret. När en verklig person kontrollerat händelserna och det visar sig att det inte är något fuffens i görningen öppnar man kontot igen. Det låter helt exemplariskt, tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där fick jag också första gången jag loggade in från en annan dator. Tycker det är bra att de automatiskt låser ner det då. Så ingen jävel lyckats "hacka" det.

 

Angående numret så är det för att amerikaner bara tror man ringer till dem från USA så de har slängt på landskoder för hur man ringer till USA från USA eller nått sånt.

 

I sverige är 00 för utlandssamtal och 1 är landskoden till USA så numret ska vara 001403...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm.. tänkte casha ut lite pengar från 24hpoker (50 euro).. har redan cashat ut 35 en gång, och då tog de ingen avgift, men nu står det att dom tar 10 euro för att föra över pengarna.. kan man undgå detta på nåt sätt genom att föra över till neteller eller något annat liknande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man ska certifiera sig ska det då vara passet eller körkortet man scannar in eller spelar det nån roll?

 

Tjena

 

jag tog en telefonräkning samt körkortet. La körkotrtet på räkningen och plåtatde av med digitalkameran. Mailade bilden. Funkade kalajs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där fick jag också första gången jag loggade in från en annan dator. Tycker det är bra att de automatiskt låser ner det då. Så ingen jävel lyckats "hacka" det.

Men vänta lite nu, hur kontrollerar Neteller vilken dator som någon loggar in från? Det enda de har att gå på är väl IP-numret?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där fick jag också första gången jag loggade in från en annan dator. Tycker det är bra att de automatiskt låser ner det då. Så ingen jävel lyckats "hacka" det.

Men vänta lite nu, hur kontrollerar Neteller vilken dator som någon loggar in från? Det enda de har att gå på är väl IP-numret?

 

Ja det borde rimligtvis vara IP numret.

Eller så kan de ju ha en cookie som de kollar mot. Tex finns cookien struntar de i om IP:n byts (räddar alla med dynamisk IP) tas cookien bort men IP:n är samma händer inget (räddar alla som rensar sina cookies då och då) utan cookie och annan IP => lockdown.

 

Obs. Detta är bara mina spekulationer

 

EDIT:

Det kanske är troligare att de tillåter logins från en viss IP range, alltså om du har xxx.yyy.zzz.aaa så måste xxx och yyy vara lika för att det ska vara ok, eller nått sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lirar på 24hpoker och tänkte ta ut 50euro, och via neteller så kostar det om jag fattat det rätt, 10.50 euro.. 24hpoker själva tar en avgift att föra över till banken direkt 10 euro, måste ju vara smartare att göra så? det handlar ju om så små summor i mitt fall... sen har jag ingen lust att vela med debit card osv när jag inte spelar på högre nivåer..

 

annars tänkte jag göra som någon föreslog, att sätta in pengarna till neteller, sedan till annan pokersite som stödjer utbetalningar till bankkonto, utan att det kostar något.. men då tar de istället växlingsavgift mellan euro och dollar, eller?

 

någon som vet en partysite som stödjer utbetalning i euro till bankkonto utan kostnad.. verkar som 24hpoker gjorde det första gången

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lirar på 24hpoker och tänkte ta ut 50euro, och via neteller så kostar det om jag fattat det rätt, 10.50 euro.. 24hpoker själva tar en avgift att föra över till banken direkt 10 euro, måste ju vara smartare att göra så? det handlar ju om så små summor i mitt fall... sen har jag ingen lust att vela med debit card osv när jag inte spelar på högre nivåer..

 

annars tänkte jag göra som någon föreslog, att sätta in pengarna till neteller, sedan till annan pokersite som stödjer utbetalningar till bankkonto, utan att det kostar något.. men då tar de istället växlingsavgift mellan euro och dollar, eller?

 

någon som vet en partysite som stödjer utbetalning i euro till bankkonto utan kostnad.. verkar som 24hpoker gjorde det första gången

 

mvh

 

24hpoker har visst gratis uttag till bankkonto. Men de har bara ett gratis uttag per 30 dagar. Titta i 24hpoker gruppen för mer information.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lirar på 24hpoker och tänkte ta ut 50euro, och via neteller så kostar det om jag fattat det rätt, 10.50 euro.. 24hpoker själva tar en avgift att föra över till banken direkt 10 euro, måste ju vara smartare att göra så? det handlar ju om så små summor i mitt fall... sen har jag ingen lust att vela med debit card osv när jag inte spelar på högre nivåer..

 

annars tänkte jag göra som någon föreslog, att sätta in pengarna till neteller, sedan till annan pokersite som stödjer utbetalningar till bankkonto, utan att det kostar något.. men då tar de istället växlingsavgift mellan euro och dollar, eller?

 

någon som vet en partysite som stödjer utbetalning i euro till bankkonto utan kostnad.. verkar som 24hpoker gjorde det första gången

 

mvh

 

24hpoker har visst gratis uttag till bankkonto. Men de har bara ett gratis uttag per 30 dagar. Titta i 24hpoker gruppen för mer information.

 

tack :)

 

en annna fråga, har öppnat konto på multipoker och tänkte sätta in pengar, vad är smartast, att föra från visakortet eller föra över pengar ifrån 24h via neteller till MP (det tillkommer växlingsavgift för €-$ då eller)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu dansar räven på mossen.

 

fick ju dedär mailet från neteller om att dom ska göra om lite å att man kan sätta över pengarna direkt till sitt bankkonto. stog dock ingenstanns vad de kostar att föra över pengarna till konto. drog in på livechatten å fick svaret, $1 per överföring.. de va tametusan den bästa present ja fått på länge :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller på med min första wire transfer och det känns som om något har gått fel. Häromdagen ringde de och fick kontoinformation och den 1 juni försvann pengarna från mitt konto + $12.75 i avgift.

 

Den 3 juni är pengarna tillbaks på NETeller-kontot, men nu har ytterligare $20.95 dragits i avgift. Vad är detta?

 

Jag har mailat support, men inte fått något svar än.

 

Någon som har varit med om något liknande?

 

Jo, visst hade något gått fel. NETeller påstår att min bank hade nekat överföringen. Därför en extra avgift på $20.95 eftersom NETeller fick tillbaks pengarna. Jag har käftat med dem ett tag och åtminstone fått tillbaks mina $12.75, men resten verkar bli lurigt.

 

Får väl ringa banken också. Vad trött jag blir.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...