Gå till innehåll

Clock management (?)


nikkokick

Recommended Posts

Tjenare. Sitter i bubbland på en turnering just innan paus paus, och fick en liten tankenöt när Button tog 'time' innan fold. Jag passade på att formulera en vänlig fråga på engelska, och innan jag hunnit posta frågan så gör SB samma sak!

De hävdade att detta kallas clock management och att det är -vanligt- i turneringar.

 

Jag har aldrig sett detta tidigare, och därför inte heller reflekterat över om det är användbart. Jag spelar heller inte mycket turneringar, men desto mer cashgame. Antar att syftet handlar om vilken position de får vid bordet efter att blindsen ökat?

 

Så; Är det vanligt? För/nackdelar ? Något jag borde börja med ?

 

OT: Använder ni någonsin 'time' i en turnering för annat än betänketid?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Var på bubblan nyligen i en ticket turre. Satt på BB. Foldas fram till SB som går all in. Jag täcker honom, men jag skulle ligga ganska risigt till om jag missade (om jag skulle calla all innen). Nu sitter jag på KK, vilket gör saken intressantare. Eftersom det snart är ny blind level så sitter jag och väntar för att nästa hand ska bli sista hand som kör på lägre blind-nivån ifall ajg skulle missa. Eftersom blindsen är väldigt stora jämfört med stackarna (tror det är en turbo). När jag se callar har motståndaren till min glädje KQ.

 

 

 

Till saken:

Givetvis ramlar det in 2 damer på bordet. Vissa vid bordet tyckte att jag var fucked up som inte callade direkt, men jag kommenterder inte det. Dom trodde väl att jag satt å väntade för å jävlas. Sen vart det ett jubel å nån jänkare tyckte att det var rätt åt mig.

 

Som tur är hade jag ju redan tänkt på risken att torska handen. Jag foldar handen efter och snålkör. Just på grund av den högre nivån så blir trycket för stort för några av de övriga som inte kan hålla fingrarna i styr och jag klarar mig trots att jag är extremt vingklippt - precis enligt min plan B.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...