Gå till innehåll

Bra drag på A-bräda mot tag-fisk


pokerfacket

Recommended Posts

En hand från min blogg:

 

Fi är en multitablande TAG med statsen 24/19/35/2,3 över 10K+ dataminade händer. Hans WTSD ligger på 38% WTSD medan W$SD är 50 så han verkar inte välja lägen att syna ner så jättebra.

 

Hade sett han cappa AKo ur position och beta HU alla gator UI på en T-high bräda och jag kunde bara värdesyna ner med ett mediokert par. Frågan i handen är om och i så fall när jag ska semibluffa.

 

Full Tilt Poker

Limit Holdem Ring game

Limit: $2/$4

6 players

 

 

Pre-flop: (6 players) Hero is Button with Q♠ J

3 folds, Hero raises, SB 3-bets, BB folds, Hero calls.

 

Flop: A 9 T♣ (6SB, 2 players)

SB bets, Hero?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har hag varit o handlat och gått och tänkt på den här handen. :mrgreen:

 

Jag skulle säga syn QJ, syn K högt FD, syn låga PP och peel någon enstaka KQ eller KJ. På så sätt balanserar vi vår synrange här med händer som kan hitta fold på antingen turn eller river (tillsammans med alla bra händer som vill se en showdown.) Vi får då värde på våra medelstarka händer eftersom fi fortfarande får en anledning att fortsätta bluffa.

 

Då kanske vi kan höja våra starka Ess, två par och set för värde. Och blanda det med lägre FD och stegdrag för balans.

 

Det exploativa spelet jag rekommenderar i en hand som denna är att luta åt fold med marginella händer och att inte höja sämre Ax eller sämre par o.s.v. Dessutom kan vi nog oftare hitta fold på turn eller river med lite fler av våra svagaste bluffångare. Varför detta exploativa spel? Fi verkar lite weak/tight. Höjer nog för få händer ur SB (mindre än 25% är för lite IMO, beroende på BB). Dessutom så tror jag brädan skrämmer denna typ av spelare ganska ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nemesis: Är det inte bättre att höja med K höga flushdrag och syna med lågt flushdrag? Vi kan ju ha outs på K mot ex. JJ och QQ. Om vi ska göra potten större är det väl bättre att ha fler outs?

 

Det är bra att ha maximalt med outs med sin semibluff men det är också bra att ha många outs med sin syn hand. Det som jag tycker väger K högt färgdrag till syn är att du kan vinna även oförbättrad om det går check/check på en senare gata. Dessutom gillar jag inte att köra 3 barells med K högt men kommer ofta känna mig tvungen om jag höjer här.

 

Såg en video med KPR16 som balanserade liknande med sina flushdrag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte nog på något liknande sätt som Nemesis och synade flop, sen kom turn med ett färgdrag, hmm dags att raisa nu?

 

Pre-flop: (6 players) Hero is Button with :Qs::Jd:

3 folds, Hero raises, SB 3-bets, BB folds, Hero calls.

 

Flop: :Ad::9d::Tc: (6SB, 2 players)

SB bets, Hero calls

 

Turn: :2d: (4BB, 2 players)

SB bets, Hero?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...