Gå till innehåll

Otur eller helt enkelt för dålig?


brolija

Recommended Posts

Gick upp en nivå ikväll. Har jag bara otur eller är jag för dålig? Skulle bli enormt glad om någon kan analysera lite lätt. (Tar bort seat etc för att minska innehållet.)

PRE-FLOP

Brolija calls $1, rus548 folds, LouiseD bets $5, GoShowdown folds, Marypoker13 folds, _VMN_ calls $5, educab calls $5, A Symmetric folds, polo101 folds, DerAlte123 folds, Brolija calls $4.

 

FLOP [board cards: 9 of Spades,10 of Diamonds,Queen of Clubs ]

Brolija checks, LouiseD bets $25, _VMN_ folds, educab folds, Brolija bets $139.85 and is all-in, LouiseD calls $86.80 and is all-in.

 

TURN [board cards: 9 of Spades,10 of Diamonds,Queen of Clubs,8 of Diamonds ]

 

RIVER [board cards: 9 of Spades,10 of Diamonds,Queen of Clubs,8 of Diamonds,3 of Hearts ]

 

SHOWDOWN

Brolija shows [ Queen of Spades,King of Clubs ]

LouiseD shows [ Queen of Hearts,3 of Clubs ]

Brolija wins $28.05, LouiseD wins $243.10

 

Första tanken du får är säkert idiotiskt spelat av mig. Men här spelade jag motspelaren, han var synligt tiltad. Jag har TP med outs, om han sitter på set / AQ. Jag ställer helt enkelt för att 1 sno potten här då jag tror han bluffar, 2 om han har stegdraget, har jag honom. 3 Hoppas på mina outs om han har set, vilket inte var mest troligt.

 

-------------------------------------------

-------------------------------------------

 

PRE-FLOP

Potal1 folds, sir_freddyx folds, Feriman folds, Marypoker13 folds, apuna69 bets $3, willo--- folds, flashx83 calls $2.50, Brolija calls $2.

 

FLOP [board cards: 9 of Spades,5 of Diamonds,Jack of Clubs ]

flashx83 checks, Brolija checks, apuna69 bets $10, flashx83 folds, Brolija calls $10.

 

TURN [board cards: 9 of Spades,5 of Diamonds,Jack of Clubs,Queen of Hearts ]

Brolija checks, apuna69 bets $26.25 and is all-in, Brolija calls $26.25.

 

RIVER [board cards: 9 of Spades,5 of Diamonds,Jack of Clubs,Queen of Hearts,10 of Spades ]

 

SHOWDOWN

apuna69 shows [ King of Spades,Ace of Spades ]

Brolija shows [ 5 of Clubs,5 of Spades ]

apuna69 wins $78.50.

 

Första setet, apuna69 är shortstacked. Han höjde Preflopp samt bettar på flopp, jag anser honom beta sig själv all-in på någon gata, antingen för träff/bluff. Därmed spelar det ingen roll om jag höjer här eller synar med, turn är ment to be river likaså. Dumt att skrämma iväg en eventuell AJ här?

 

-------------------------------------------

-------------------------------------------

 

PRE-FLOP

Yukon_David folds, Potal1 folds, WillySky folds, Brolija bets $4, xx ass007 calls $4, LoyaltyCard folds, delduque folds, hmmhmmtasty folds, RIP Cheese77 folds.

 

FLOP [board cards: Ace of Clubs,6 of Clubs,King of Diamonds ]

Brolija bets $7, xx ass007 bets $17.50, Brolija bets $181.20 and is all-in, xx ass007 calls $27.75 and is all-in.

 

TURN [board cards: Ace of Clubs,6 of Clubs,King of Diamonds,Queen of Diamonds ]

 

RIVER [board cards: Ace of Clubs,6 of Clubs,King of Diamonds,Queen of Diamonds,10 of Hearts ]

 

SHOWDOWN

Brolija shows [ King of Clubs,Ace of Diamonds ]

xx ass007 shows [ King of Hearts,King of Spades ]

Brolija wins $142.95, xx ass007 wins $97.

Ingen direkt kommentar, jag träffar AK sitter han med 66 får han göra det. Borde jag ana AA eller KK? Borde jag hålla potten nere? Färgdraget finns ute..

 

-------------------------------------------

-------------------------------------------

 

PRE-FLOP

A Symmetric bets $4, sir_freddyx folds, Feriman bets $15.50, and is all-in, BuffleMech folds, Brolija bets $27, Vin Mason calls $27, KrystianRR folds, Loustal1 folds, rus548 folds, A Symmetric folds.

 

FLOP [board cards :Ac:,:Tc:,:5d: ]

Brolija bets $56, Vin Mason calls $33.95, and is all-in.

 

TURN [board cards :Ac:,:Tc:,:5d:,:Ts: ]

 

RIVER [board cards :Ac:,:Tc:,:5d:,:Ts:,:Kd: ]

 

SHOWDOWN

Brolija shows [ :Qh:,:Qc: ]

Vin Mason shows [ :Qs:,:Jd: ]

Feriman shows [ :Ks:,:Ad: ]

Brolija wins $22.05.

Vin Mason wins $139.90.

 

Med tanke på potten måste jag väll dra honom all-in och hoppas att han inte har ett Esset här utan sitter med en KK/QQ/JJ. Shotyn tänker jag inte på i detta läget. Ville få bort Vin mason här. Fel?

 

-------------------------------------------

-------------------------------------------

 

PRE-FLOP

reinholzer folds, rus548 folds, EINICKIA folds, IRURITA folds, Brolija bets $3.50, Juliet90 calls $3.50, wisedm85 folds, LongHoppA folds, Marypoker13 folds.

 

FLOP [board cards :6c:,:Qs:,:7s: ]

Brolija bets $5.50, Juliet90 calls $5.50.

 

TURN [board cards :6c:,:Qs:,:7s:,:9h: ]

Brolija bets $12.50, Juliet90 calls $12.50.

 

RIVER [board cards :6c:,:Qs:,:7s:,:9h:,:Kc: ]

Brolija checks, Juliet90 bets $30, Brolija calls $30.

 

SHOWDOWN

Juliet90 shows [ :9c:,:9d: ]

Brolija mucks cards [ :Ks:,:Ad: ]

Juliet90 wins $101.50.

 

Drar ett CB på floppen, får syn. Drar iväg ännu ett bet i hopp om att han ska släppa sin troliga dam. River kommer kung klonk! Checkar river för att verka svag, 1 om han missat färgdrag, 2 tror på sin dam. 99 är helt ur min range här..

 

-------------------------------------------

-------------------------------------------

 

PRE-FLOP

mitiooo folds, Brolija calls $1, mattoeil76 bets $3.50, sebousi folds, veron_veron folds, pecga folds, Brolija calls $2.50.

 

FLOP [board cards :Ah:,:Ac:,:4s: ]

Brolija checks, mattoeil76 checks.

 

TURN [board cards :Ah:,:Ac:,:4s:,:8s: ]

Brolija bets $6.50, mattoeil76 calls $6.50.

 

RIVER [board cards :Ah:,:Ac:,:4s:,:8s:,:Qh: ]

Brolija checks, mattoeil76 bets $21.50, Brolija calls $21.50.

 

SHOWDOWN

mattoeil76 shows [ :Ad:,:8c: ]

Brolija mucks cards [:As:,:5s: ]

mattoeil76 wins $61.50.

 

Vet inte varför jag ens synar ner river där, tror det beror på alla magiska figurer som lyckats ställa all-in på tex Q kicker 3. Rätt eller fel? Tilt och godnatt.

 

------------------------------------

 

Jag hamnar på $300 minus för kvällen. Det jag själv tänker är att jag successivt höjde mina stackar mellan dessa all-ins. Jag hanterade CB spelande spelare bra, bluffade på alla gator i vissa händer, kände ingen rädsla för att förlora, försökte mig på små taktiker, tex syna tom på flopp och turn för att sedan utnyttja hans weakness till att beta hårt på river och vinna potten. Dessutom, hade jag inte förlorat första handen mot idioten på Q3, så hade jag nog inte småtiltat iväg några potter.. Vad tycker ni, hör jag hemma på NL50?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sluta limpsyna preflop till att börja med. Sen att komma och grina över 3 inköp back är nått annat du får se över också. Om du kommer och skriver ett aslångt inlägg om hur en vanlig session ser ut för dom flesta av oss så vill jag inte läsa inlägget du kommer skriva när du hamnar i en downswing.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska otroligt hur man kan få så varierande svar. Allt jag gör är att fråga vart jag står på den nya nivån, ingen ton på negativitet eller "tyck synd om mig". Så varför ens skriva om ditt svar inte innehåller någonting relevant för tråden? Det kallar jag hög hjärnkapacitet.

 

DrRoland:

Märkt att många synar flopp, men lägger ett turn bet om de inte har en stark hand. Var helt enkelt anledningen till att jag betade ut $12,5 där.

 

En varians alltså. Då har jag fått svar på frågan, trodde att det var jag som var för koko för NL100. En fråga dock "slua limpsyna?" Jag sitter i tidig pos, inte direkt asnice att höja upp en KQo i det läget. Då slår iaf jag från underläge.Sen är A5s på FR en draghand för mig, vill bara se billig flopp med denna. Rätt eller fel?

 

Får tacka för de givande svaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En varians alltså. Då har jag fått svar på frågan, trodde att det var jag som var för koko för NL100. En fråga dock "slua limpsyna?" Jag sitter i tidig pos, inte direkt asnice att höja upp en KQo i det läget. Då slår iaf jag från underläge.Sen är A5s på FR en draghand för mig, vill bara se billig flopp med denna. Rätt eller fel?

 

Låter som att du har en väldigt genomtänkt och svårexploaterad jämnviktsstrategi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Resultatorienterad?

Varför läser du inte postningsreglerna före du postar och varför postar du beats?

Ingen tycker synd om dig för dina beats, men kanske för din hjärnkapacitet.

 

Låter som att du har en väldigt genomtänkt och svårexploaterad jämnviktsstrategi.

 

HAHAHA det gjorde min morgon...

 

 

OT: jag håller med reb. Om du vill visa dina beats så starta en dagbok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En varians alltså. Då har jag fått svar på frågan, trodde att det var jag som var för koko för NL100. En fråga dock "slua limpsyna?" Jag sitter i tidig pos, inte direkt asnice att höja upp en KQo i det läget. Då slår iaf jag från underläge.Sen är A5s på FR en draghand för mig, vill bara se billig flopp med denna. Rätt eller fel?

 

Om handen är för svag för att öppna med en höjning är den definitivt för svag för att öppna med en syn. Angående A5s, open-raisa handen i hijack. Varför vill du spela en draghand ur position heads-up? Nu är jag iofs extrem, öppnar aldrig potter med en syn (utom möjligen i SB)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får väl slänga in ett väldigt osympatiskt inlägg då, men vill ju bara hjälpa...

 

Du har otur i mertalet av dessa händer, men du är ändå för dålig för nivån. Gå ner i nivå kan vara ett bra tips för att komma undan med inlärningsprocessen lite billigare, även kapitlet "positionsspel preflop" kan vara något att rekommendera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DrRoland:

Märkt att många synar flopp, men lägger ett turn bet om de inte har en stark hand. Var helt enkelt anledningen till att jag betade ut $12,5 där.

 

 

Ja, precis dörför jag använde uttrycket "skulle kunna vara" då knappast ens det går att såga.

 

Får väl slänga in ett väldigt osympatiskt inlägg då, men vill ju bara hjälpa...

 

Du har otur i mertalet av dessa händer, men du är ändå för dålig för nivån. Gå ner i nivå kan vara ett bra tips för att komma undan med inlärningsprocessen lite billigare, även kapitlet "positionsspel preflop" kan vara något att rekommendera.

 

Du syftar på handen med A5 som antagligen är en fold preflop?

De andra händerna är ju monsterfavoriter mot deras range och skall spelas från alla positioner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att folk fortsätter fråga (whina?) om dom spelat rätt när dom får in pengarna som klara favoriter och bli utdragna och dessutom bli förvånade över aggressiva svar.

 

Det är väl inte så konstigt. Om man blivit sjukt utdragen en dag så vill man ju få bekräftelse på att man inte blivit tokig. Dessutom kan det ju finnas uppenbara luckor i spelet som andra kan påpeka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får väl slänga in ett väldigt osympatiskt inlägg då, men vill ju bara hjälpa...

 

Du har otur i mertalet av dessa händer, men du är ändå för dålig för nivån. Gå ner i nivå kan vara ett bra tips för att komma undan med inlärningsprocessen lite billigare, även kapitlet "positionsspel preflop" kan vara något att rekommendera.

 

Bra svar, det är sånt här jag behöver höra. Jag misstänkte att jag var för dålig för nivån, därav tråden. Positionsspel preflopp har jag aldrig suttit mig in i, Ser att Glimne har det kapitlet i boken, ska sätta mig ner och läsa nu. Återigen tack för det ärliga svaret!

 

Det är väl inte så konstigt. Om man blivit sjukt utdragen en dag så vill man ju få bekräftelse på att man inte blivit tokig. Dessutom kan det ju finnas uppenbara luckor i spelet som andra kan påpeka.

 

Mina damer och herrar, här har vi en med hjärnkapacitet, kunde inte sagt det bättre själv. :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl inte så konstigt. Om man blivit sjukt utdragen en dag så vill man ju få bekräftelse på att man inte blivit tokig. Dessutom kan det ju finnas uppenbara luckor i spelet som andra kan påpeka.

 

Bra svar, det är sånt här jag behöver höra. Jag misstänkte att jag var för dålig för nivån, därav tråden. Positionsspel preflopp har jag aldrig suttit mig in i, Ser att Glimne har det kapitlet i boken, ska sätta mig ner och läsa nu. Återigen tack för det ärliga svaret!

 

 

 

Mina damer och herrar, här har vi en med hjärnkapacitet, kunde inte sagt det bättre själv. :mrgreen:

 

 

men inte fan fick han ut nåt av sina luckor i spelet i denna tråd ? förutom att limpa med KQ utg handen ? som kom fram av en ren slump.

 

tror jag också ska börja lägga upp trådar när jag får in degen med AA pre och

fråga : ere jag som har blivit koko ellelr är de han som gör fel ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men inte fan fick han ut nåt av sina luckor i spelet i denna tråd ? förutom att limpa med KQ utg handen ? som kom fram av en ren slump.

 

tror jag också ska börja lägga upp trådar när jag får in degen med AA pre och

fråga : ere jag som har blivit koko ellelr är de han som gör fel ?

 

Är inte bara dina handhistorys utan för mig är det mest "tänket" han presenterar under varje hand som får mig att tro att han borde spela lägre eller betydligt lägre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du suger något oerhört på poker, och dessutom whinar du över set-ups. Gå och lägg dig.

 

Bra svar, det är sånt här jag behöver höra. Jag misstänkte att jag var för dålig för nivån, därav tråden. Positionsspel preflopp har jag aldrig suttit mig in i, Ser att Glimne har det kapitlet i boken, ska sätta mig ner och läsa nu. Återigen tack för det ärliga svaret!

 

 

 

Mina damer och herrar, här har vi en med hjärnkapacitet, kunde inte sagt det bättre själv. :mrgreen:

 

Kanske det finns något samband?

 

Det är väl inte så konstigt. Om man blivit sjukt utdragen en dag så vill man ju få bekräftelse på att man inte blivit tokig. Dessutom kan det ju finnas uppenbara luckor i spelet som andra kan påpeka.

 

Men varför postar han flera händer i samma tråd och varför visar han resultatet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...