Gå till innehåll

NL - Ett bra läge att lägga ett lågt set, eller?


richardd

Recommended Posts

Haloj lirar lite 0.25/0.50 på 24h och detta händer. Du sitter i MP med 77 synar och 2 st bakom dig limpar och bb checkar.

 

bb verkar vara en någorlunda duktig har bara spelat ett par händer mot han. Köpte in sig på max efter att ha torskat lite vilket fiskar på denna nivå inte brukar göra.

 

Flopp är: 78J med 2 i samma suit, bb betar pott, jag miniraisar, knappen synar och bb raisar pott igen det vill säga 20 BB. Här känns det som ett bra läge och folda eller vad tycker ni? Visst han kan sitta på 2par/överpar men det känns inte för troligt att han skulle spela det så, stegen eller ett högre set är väl mer troligt.

 

Tänkte bara kolla vad ni tycker om denna situation?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe precis som jag gjorde, han hade stegen såklart.

 

Hur ofta raisar nån så mycket på floppen på denna nivå? I princip aldrig.

 

Fast jag vet inte, några andra kommentarer?

 

OT: träffar top set på floppen 456 i raisad preflop pott. Ställer in får syn av pre flop raisarn... turn 3 river 2... han visar QQ GRRRRRRRRRRRRr

 

Edit: vann hans pengar hihi AKo vs AJo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

svår flop det där.

Med tanke på att han även kan ha 2 överkort med färgdrag

Toppair med färgdrag osv.

 

Troligen sitter han ju inte på AA KK om han är någorlunda bra.

 

Nackdelen med din hand är ju att du har det lägsta settet också.

Du kan mycket väl vara uppe mot ett högre.

Stegen, 2 par eller set känns ju som det troligast eftersom han raisar ur possition och stackarna är ganska djupa?

 

 

Jag spelar inget 0,25 längre så jag vet inte om de kan spela såhär med tex QQ. Men om du har koll på att det är en okej spelare så hade jag lätt foldat en oraisad pott.

Är den raisad blir det mycket jobbigare och en all in känns ofta oundviklig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

svår flop det där.

Med tanke på att han även kan ha 2 överkort med färgdrag

Toppair med färgdrag osv.

 

Troligen sitter han ju inte på AA KK om han är någorlunda bra.

 

Nackdelen med din hand är ju att du har det lägsta settet också.

Du kan mycket väl vara uppe mot ett högre.

Stegen, 2 par eller set känns ju som det troligast eftersom han raisar ur possition och stackarna är ganska djupa?

 

Är den raisad blir det mycket jobbigare och en all in känns ofta oundviklig.

 

Ja precis plus att det satt en bakom också som synade min första raise. Så det känns som att en fold sitter bäst, och det blir det nästa gång :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett set är svårtatt lägga, men här skulle jag nog övervägt det. 9-10s synar i princip alla med (iaf på de här borden). Så visst är det troligt.

Om han var tight skulle jag inte tro på JJ, de tighta brukar raisa med den, om än ej mycket. Kanske det tredje setet?

Potbet tolkar jag direkt som att han träfat fördelaktigt och vill ha bort folk från handen. Så my guess är AJ, 88 eller 9-10, kaaanske 8-10. Tycker bestämt att du slår om rätt, det måste du göra för att få perspektiv.

Med re-raise från dig fattar han att du träffat hårt. En tight spelare skulle i många fall foldat par och tvåpar. Men han reraisar. Jag hade lagt mig.

typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han var tight skulle jag inte tro på JJ, de tighta brukar raisa med den, om än ej mycket. Kanske det tredje setet?

Potbet tolkar jag direkt som att han träfat fördelaktigt och vill ha bort folk från handen. Så my guess är AJ, 88 eller 9-10, kaaanske 8-10. Tycker bestämt att du slår om rätt, det måste du göra för att få perspektiv.

Med re-raise från dig fattar han att du träffat hårt. En tight spelare skulle i många fall foldat par och tvåpar. Men han reraisar. Jag hade lagt mig.

typ.

 

Ja precis han skulle aldrig reraisat min raise så som han gjorde med något annat en högre set eller stegen. Möjligen 2 par men det är ju nästan lika illa eftersom jag har en limper bakom mig som har synat min raise.... Dum all in av mig garanterat inte samma sak nästa gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte att svaret finns i den här handen. Sätt honom på stegen temporärt och titta om det stämmer med tidigare bettningssekvenser. Han bettar ut hårt på hårt träffad flopp. Har han gjort detta tidigare under sessionen? Och glöminte att kontrollera setten också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...