Gå till innehåll

NL100, A7s oop, fel linje?


maskineri

Recommended Posts

Möter en tag reg på ipokers nl100, har han på 12/9 över 1k händer, litet sample men vi har tampats en del. Skulle vilja ha feedback över denna handen.

 

När han flatcallar min 3bet sätter jag honom på KQ med ett h eller liknande händer, när floppen parar sig försöker jag slå ut alla Ax händer som finns i hans HD pre. Får ist omslag och väljer att syna, när han shovar turn känns allt bara som en bluff där han försökte köpa bort mig från den torra floppen, typ 78o eller vf som helst.

 

Fel att kännas som man leder med A eller i sämsta fall har 8 levande?

 

Dealing down cards

Dealt to x [:Ac::7c:]

1rambo posts the small blind of $0.50

x posts the big blind of $1

Golfdishy folds.

ImASlut4CashBaby raises to $4.

countrynutz folds.

1rambo folds.

x raises to $14.

ImASlut4CashBaby calls $10.

Dealing Flop [:3h::Jh::Jc:]

x bets $18.

ImASlut4CashBaby raises to $42.

x calls $24.

Dealing Turn [:5h:]

x checks.

ImASlut4CashBaby bets $221.60.

x calls $74.45.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Möter en tag reg på ipokers nl100, har han på 12/9 över 1k händer, litet sample men vi har tampats en del. Skulle vilja ha feedback över denna handen.

 

När han flatcallar min 3bet sätter jag honom på KQ med ett h eller liknande händer, när floppen parar sig försöker jag slå ut alla Ax händer som finns i hans HD pre. Får ist omslag och väljer att syna, när han shovar turn känns allt bara som en bluff där han försökte köpa bort mig från den torra floppen, typ 78o eller vf som helst.

 

Fel att kännas som man leder med A eller i sämsta fall har 8 levande?

 

Dealing down cards

Dealt to x [:Ac::7c:]

1rambo posts the small blind of $0.50

x posts the big blind of $1

Golfdishy folds.

ImASlut4CashBaby raises to $4.

countrynutz folds.

1rambo folds.

x raises to $14.

ImASlut4CashBaby calls $10.

Dealing Flop [:3h::Jh::Jc:]

x bets $18.

ImASlut4CashBaby raises to $42.

x calls $24.

Dealing Turn [:5h:]

x checks.

ImASlut4CashBaby bets $221.60.

x calls $74.45.

 

WTF. Du är ju rätt säker på att sätta honom på en hand. När han ställer sätter du honom på "typ 78o eller vf som helst". Imo slår du bara en bluff, men han har säkert bättre A i sin bluffrange. Tycker det är väldens sämta syn att ta. Chansen att du drar dött är ganska stor. Du har ju iofs 59% mot random hand... Troligtvis vinner du handen annars skulle du väl inte lägga upp den?! wp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Möter en tag reg på ipokers nl100, har han på 12/9 över 1k händer, litet sample men vi har tampats en del. Skulle vilja ha feedback över denna handen.

 

När han flatcallar min 3bet sätter jag honom på KQ med ett h eller liknande händer, när floppen parar sig försöker jag slå ut alla Ax händer som finns i hans HD pre. Får ist omslag och väljer att syna, när han shovar turn känns allt bara som en bluff där han försökte köpa bort mig från den torra floppen, typ 78o eller vf som helst.

 

Fel att kännas som man leder med A eller i sämsta fall har 8 levande?

 

Dealing down cards

Dealt to x [:Ac::7c:]

1rambo posts the small blind of $0.50

x posts the big blind of $1

Golfdishy folds.

ImASlut4CashBaby raises to $4.

countrynutz folds.

1rambo folds.

x raises to $14.

ImASlut4CashBaby calls $10.

Dealing Flop [:3h::Jh::Jc:]

x bets $18.

ImASlut4CashBaby raises to $42.

x calls $24.

Dealing Turn [:5h:]

x checks.

ImASlut4CashBaby bets $221.60.

x calls $74.45.

 

Kanske lite väl optimistiskt att säga att du i sämsta fall har åtta levande. :-)

I sämsta fall drar du dött och han kan ju bluffa dig med händer som redan har dig slagen. A7s måste vara en av dom sämre händerna att 3 betta en nit med oop. Du är så ofta dominerad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

hejhej gubbar och tack allihop för synpunkter. ledsen för segt svar (minst sagt), men har stått i hårt blåsväder de senaste dagarna.

 

Vad är det som får dig att specifikt tänka hjärter pre?

 

bedömde detta ifrån en personlig note från fi att han väldigt gärna spelat heartsuitade händer. när han slår på så stort här sätter jag honom inte på en klar hand, utan ett drag. ett hjärter. logiskt?

 

Du har ju iofs 59% mot random hand... wp

 

precis min åsikt. ty

 

+1, orka bråka med nits ur position med en kass hand.

 

nu sitter jag visserligen oop, men med en såpass fin hand som jag har känns det som att man helt klart borde slå om pre. i en CR-video bör man ligga plus på alla A2s/a3s/a4s/a7s/a9s etc. händer, från samtliga possar. Kändes som ett läge att gå in och jobba iaf. A7o däremot hade varit blixtfold.

 

Inte bara att du går emot all logik i varje beslut du tar i handen.

 

Förklara gärna.

 

Föredrar ju egentligen 3bet på floppen med ditt A men antar att du bara synar för att få honom att bluffa bort resten på river, vilket är fine.

 

tack för att du förtydligar spelet, har läst en hel del om metagame och den här handen är ur en metagamesynvinkel imo väldigt intressant. kul att någon hann inse detta i alla fall.

 

nu hade visserligen fi turat in sitt fleeeshdraw på turn men som sagt, han hade lika gärna kunnat träffat och då hade det ju blivit degningdegningdegning och då hade jag t.o.m. lett på turn när han semibluffat in sina marker. synpunkter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...