Gå till innehåll

PLO, satellit till online-sm. Givna beslut?


papiPope

Recommended Posts

Det är 20 startande, tror ca 17-18 var kvar när denna hand utspelade sig. 1 plats till omahaeventet.

Preflop skulle min höjning vara 100, missclickade tyvärr. Kanske bra eller? Hur spelar ni den här handen pre?

Postflop gör jag väl inga direkta fel? :-)

 

 

** Hand # 2191145058 starting - 2008-09-24 20:40:22

** SM-kval: €5 Freezeout Omaha[2084816]:Table 2 [Multi Table Omaha] (20.00|40.00 PL - MTT) Real Money

 

MoneyMaker__ sitting in seat 1 with 3965.00

moppa sitting in seat 2 with 1745.00

GOODFELLAZ sitting in seat 3 with 1970.00

totteli sitting in seat 4 with 2020.00

rosjon111 sitting in seat 5 with 1970.00

Lynglie sitting in seat 6 with 1970.00

fiNNelite sitting in seat 7 with 1555.00[Dealer]

lindisen__ sitting in seat 8 with 2550.00

mj90 sitting in seat 10 with 2255.00

lindisen__ posted the small blind - 10.00

mj90 posted the big blind - 20.00

 

** Dealing cards to mj90: 8h, 7h, 6d, 8d

MoneyMaker__ folded

moppa folded

GOODFELLAZ folded

totteli folded

rosjon111 called - 20.00

Lynglie called - 20.00

fiNNelite folded

lindisen__ called - 20.00

mj90 bet - 40.00

rosjon111 called - 40.00

Lynglie called - 40.00

lindisen__ called - 40.00

 

** Dealing the flop: 10h, Ac, 9h

lindisen__ checked

mj90 bet - 110.00

rosjon111 called - 110.00

Lynglie raised to 600.00

lindisen__ folded

mj90 raised to 2070.00

rosjon111 went all-in - 1820.00

Lynglie went all-in - 1330.00

rosjon111 shows: 5s, 10s, 6c, 10d

Lynglie shows: Ad, 8c, 3d, Ah

 

** Dealing the turn: 9c

 

** Dealing the river: Jc

Lynglie wins 5950.00 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold Flop, som rebonius säger spelar inte din hand speciellt bra här multivägs mot 3 spelare, HU så skall nog allt in men här är du nog oftast mot två pers uppe mot ett set och ett större kombodrag..

 

Okok, lite för mycket holdem tänk att pusha flop då. Generellt ska jag väl lägga, okej. Men när det bara är en prisplats, någon skillnad?

Spelar ni handen preflop?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pott pre bäst tycker jag, syn acceptabelt, minihöjning tokigt (men det va ju tydligen ett misstag)

handen spelar bra med få spelare till flopp. multiway riskerar du att hamna i många svåra situationer (se tex denna flopp:-D ).

 

tycker ändå det inte e nån katastrof att stoppa in på flopp som spelat oxå. det e ju bara en prisplats å lär gå fort framåt i strukturen å oftast får du in det HU å då e du nog rätt nära EV+-0 i den enskilda handen.

när du får in det trteväg så e det väl mindre kul rätt ofta men går det vägen så ligger du ju riktigt bra till :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okok, lite för mycket holdem tänk att pusha river då. Generellt ska jag väl lägga, okej. Men när det bara är en prisplats, någon skillnad?

Spelar ni handen preflop?

Jo, att spela Omaha som man spelar Texas är garanterat EV-. ;)

Med en prisplats så ska du spela som cashgame -det går liksom inte att folda sig in the money. ;)

Handen är ju klart spelbar före flopp - men jag skulle vilja se floppen billigt.

Efter flopp så är den inte mycket att hänga i granen: kommer det stegkort så är det chans att någon får en bättre stege ifall det inte kommer en 6:a, och kommer det färgkort så är det stor chans att någon har en bättre färg - m.a.o. så är chansen stor att du bustar även om du träffar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag viker efter hård action på flopp, antingen steg eller färgdraget är ju typ alltid dominerat. Ibland båda, och att hoppas på straightflush är väl ingen hit.

 

när vår man måste bestämma sig så vet han ju inte att det ska bli tre man som stoppar in.

mest troligt att det blir HU å en liten liten chans att man får potten på en gång

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

med tanke på positionen o sen re-raisen i mot sig....jag skulle i alla fall tänka mej för både en o två ggr innan jag pot comittade mig....när så många limpade med menar ja...dom kan ha vad som helst på hand....

 

 

ja det är säkert bäst å passa, men det e kul å påpeka att det inte e nån katastrof att stoppa in ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag viker efter hård action på flopp, antingen steg eller färgdraget är ju typ alltid dominerat. Ibland båda, och att hoppas på straightflush är väl ingen hit.

 

Que? Efter 600 raisen viker jag, vad är svårt att förstå i det jag skrev?

 

att du viker är inte så svårt att förstå. men att påstå att "antingen steg eller färgdraget är ju typ alltid dominerat", efter att man fått en syn av en gubbe och ett omslag av en annan är svårare att förstå (alltså logiken är svår att förstå att det är vad du anser är mer lättförståerligt).

 

Mer rimligt är att det finns en hyfsad chans att om du stoppar in nu så kommer du hamna HU mot ett set.

å en liten liten chans att du får potten på en gång eftersom det floppat ett A och du minihöjt pre å folk nog inte e så bra i den här tävlingen.

Tyuvärr finns det en hyfsad risk att du får potten trevägs allin å då e risken mkt stor att en massa outs för dig är borta.

Den risken finns förståss också om du hamnar Hu men är då klart mindre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...