Gå till innehåll

$5 - JJ mot all-in på jobbig bräda


Crippa08

Recommended Posts

Fi har inte gjort så mycket väsen av sig hittills - han har limpat en del men inte visat mycket aggression. Själv har jag varit mycket tajt hittills. Blindsen ligger på 30/60.

 

Titan Poker $5.50 SNG, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

 

Button ($1020.00)

SB ($1940.00)

BB ($3300.00)

UTG ($1380.00)

UTG+1 Crippa08 ($1830.00)

MP ($1350.00)

MP ($1690.00)

CO-1 ($1160.00)

CO ($1330.00)

 

Preflop: Crippa08 is UTG+1 with Jheart.gif Jdiamond.gif

1 fold, Crippa08 raises to 180.00, 1 fold, MP raises to 540.00, 5 folds, Crippa08 calls 360.00.

 

Flop (1170.00) Theart.gif Adiamond.gif Qdiamond.gif

Crippa08 checks, MP bets 180.00, Crippa08 calls 180.00.

 

Turn (1530.00) 3heart.gif

Crippa08 checks, MP moves all-in for 970.00, Crippa08 ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter vad du har sagt, att han inte visat aggression innan och bara limpat in tidigare potter så hade jag sparat de 180 markerna och lagt mig på flopp.

Hade även funderat på om jag skulle lägga den pre, vilket jag nog inte hade gjort eftersom att så jävla bra ska de inte vara på 5$(spelar där själv)...

 

Som spelad: fold :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iofs ingen koll på FT's struktur men 30/60 är väl level 3 va? Enligt min mening är level 1-3 att anse som tidiga nivåer. Det var ju just nivå jag pratade om, inte stackdjup. Men visst, om Hero är kortare än vad han är ovan bör ju JJ spelas annorlunda.

 

22BB är ju ungefär vad jag brukar sitta med på Ongame på level level 3, dvs 25/50. Eller ja...lite mer brukar jag väl iofs ha i stacken. Men, jag tycker fortfarande att det bästa är att endast limpa med JJ UTG+1 på fullt bord med 22BB i stacken...

 

Bara av nyfikenhet och alltså utan att vara dryg, om du raisar JJ UTG+1, vilken hd raisar du med först in i sen postition med förutsättningarna ovan? Den borde vara väldigt bred ivf...

 

Btw så blixtfoldar jag ivf pre när MP reraisar för en tredjedel av sin stack...

 

 

Edit: För mer JJ-diskussion, se den här tråden...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hoppas jag inte låter avsiktligt nedlåtande, men limpfolda JJ och sådana värdelösa spel är anledningen att du trots snart 4000poster spelar $22 snger.

 

du säger blixtfold för att han riskerar 1/3 av sin stack. förstår inte hur du kan få det till ett resosemang. om du har JJ och fi raisar 75% av sin stack som är 4bb, viker du då? det relevanta är ju vilket beslut som har högst värde, inte hur mycket fi riskerar, det är bara något som vi kan använda för att spekulera i fi:s range när vi gör vår analys.

 

jag tänker inte skriva ner hela min strategi här. din fråga visar lite på hur mycket du generaliserar när du först säger sen pos, det är stor skillnad i på btn och co och sedan påstår du att raisa JJ skulle vara väldigt brett och undrar vad jag raisar sent om jag är så lös tidigt. men som svar på din fråga, vid 30bb effektiva stackar mot i först in i btn mot duktiga spelare är jag tight. och med tight menar jag att raisar något i stil med top 35%

55+,A2s+,K5s+,Q7s+,J8s+,T8s+,98s,A2o+,K7o+,Q8o+,J9o+,T9o

inte som i cashgame 100bb där jag raisar betydligt bredare.

 

som motfråga vill jag veta vilken HD du limpar och vilka av dem du spelar vidare mot en 4bb raise av 22bb-stacken MP.

 

den där JJ-diskussionen var verkligen meningslös. inte en vettig pos i tråden. och hela strategin den är baserad är värdelös. ser du någon som är vinnande på snger med $500-5000 inköp spela så? i övrigt är jag mycket förvånad över att vissa forumiters inlägg i länken i länken. vore kul att höra iblandade kommentera sina gamla inlägg i den tråden. med undantag för oraklet hjort då...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hoppas jag inte låter avsiktligt nedlåtande, men limpfolda JJ och sådana värdelösa spel är anledningen att du trots snart 4000poster spelar $22 snger.

 

Finns det, eller borde finnas, ett likhetstecken mellan antal poster och nivån man spelar? Att man postar mycket betyder ju inte nödvändigtvis att man spelar mycket, eller hur? :roll:;-)

 

du säger blixtfold för att han riskerar 1/3 av sin stack. förstår inte hur du kan få det till ett resosemang. om du har JJ och fi raisar 75% av sin stack som är 4bb, viker du då? det relevanta är ju vilket beslut som har högst värde, inte hur mycket fi riskerar, det är bara något som vi kan använda för att spekulera i fi:s range när vi gör vår analys.

 

Jag tror nog att du förstår att jag inte foldar om FI raisar 75% av sin stack som är 4BB. Att storleken på FI's raise (i förhållande till hans stack) kan hjälpa oss att säga något om hans hd är väl ganska självklart, eller?

 

jag tänker inte skriva ner hela min strategi här. din fråga visar lite på hur mycket du generaliserar när du först säger sen pos, det är stor skillnad i på btn och co och sedan påstår du att raisa JJ skulle vara väldigt brett och undrar vad jag raisar sent om jag är så lös tidigt. men som svar på din fråga, vid 30bb effektiva stackar mot i först in i btn mot duktiga spelare är jag tight. och med tight menar jag att raisar något i stil med top 35%

55+,A2s+,K5s+,Q7s+,J8s+,T8s+,98s,A2o+,K7o+,Q8o+,J9o+,T9o

inte som i cashgame 100bb där jag raisar betydligt bredare.

 

Japp, det är skillnad på CO och BTN. What's your point?

 

Shit! Den hd'n är apbred imo! Därmed inte sagt att det är fel, bara väääääldigt mycket bredare än min. Men så har jag spelat bra mycket färre SnG's och på lägre nivåer än dig... :lol:

 

som motfråga vill jag veta vilken HD du limpar och vilka av dem du spelar vidare mot en 4bb raise av 22bb-stacken MP.

 

Vill inte heller säga exakt hur jag spelar men kan säga att jag är väldigt tight under level 1-3 vilket antagligen framgått redan. Få händer jag spelar från UTG+1 alltså... ;-)

 

den där JJ-diskussionen var verkligen meningslös. inte en vettig pos i tråden. och hela strategin den är baserad är värdelös. ser du någon som är vinnande på snger med $500-5000 inköp spela så? i övrigt är jag mycket förvånad över att vissa forumiters inlägg i länken i länken. vore kul att höra iblandade kommentera sina gamla inlägg i den tråden. med undantag för oraklet hjort då...

 

Du har förmodligen rätt, inte världens bästa diskussion direkt. :-)

 

Utöver ovanstående så vill jag bara tillägga att du har min respekt både som forumit och SnG'are. Du är alltid konstruktiv och trevlig i trådarna och jag vet ju att du är en duktig SnG'are! Vill inte påstå att jag spelar asbra på något sätt och i den här tråden har jag bara talat om min åsikt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men som svar på din fråga, vid 30bb effektiva stackar mot i först in i btn mot duktiga spelare är jag tight. och med tight menar jag att raisar något i stil med top 35%

55+,A2s+,K5s+,Q7s+,J8s+,T8s+,98s,A2o+,K7o+,Q8o+,J9o+,T9o

inte som i cashgame 100bb där jag raisar betydligt bredare.

 

 

LOL! För det första ofta man har effektiva stackar på 30bb först in i BTN, för då måste båda blinds ha 30BB ju. Men vi kan anta att du syftar på tidigt skede i en sng, 35% är ju fortfarande sjukt mycket, du riskerar ju jättemycket jämfört med hur mycket du kan vinna.

 

Ser är det dumt att jämföra $500 - $5000 sng med en $5 sng, men det fattar du själv hoppas jag.

 

*Edit läste fel, trodde att vi hade mindre BB än vad vi i själva verket har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

att syna pre istället för att shova och sedan ens fundera över att syna detta är helt enkelt riktigt extremt illa spelat, thats it :P

 

Vad ger du fi för HD här?

 

hoppas jag inte låter avsiktligt nedlåtande, men limpfolda JJ och sådana värdelösa spel är anledningen att du trots snart 4000poster spelar $22 snger.

 

du säger blixtfold för att han riskerar 1/3 av sin stack. förstår inte hur du kan få det till ett resosemang. om du har JJ och fi raisar 75% av sin stack som är 4bb, viker du då? det relevanta är ju vilket beslut som har högst värde, inte hur mycket fi riskerar, det är bara något som vi kan använda för att spekulera i fi:s range när vi gör vår analys.

 

Det här tycker/tror jag du medvetet missförstår. Detta är ju helt elementärt! Självklart använder vi fi:s stack för att avgöra dennes range, och vad tycker du är en lämplig range från fi i det här fallet?

 

jag tänker inte skriva ner hela min strategi här. din fråga visar lite på hur mycket du generaliserar när du först säger sen pos, det är stor skillnad i på btn och co och sedan påstår du att raisa JJ skulle vara väldigt brett och undrar vad jag raisar sent om jag är så lös tidigt. men som svar på din fråga, vid 30bb effektiva stackar mot i först in i btn mot duktiga spelare är jag tight. och med tight menar jag att raisar något i stil med top 35%

55+,A2s+,K5s+,Q7s+,J8s+,T8s+,98s,A2o+,K7o+,Q8o+,J9o+,T9o

inte som i cashgame 100bb där jag raisar betydligt bredare.

 

Hur stor tycker du skillnaden mellan CO och Btn är i det här exemplet? Skulle du säga att den är stor? Rangen håller jag i stort med om, men förutsättningarna som du satt upp finns i ungefär ett varv, ibland, i vissa sngs. Oftast inte.

 

som motfråga vill jag veta vilken HD du limpar och vilka av dem du spelar vidare mot en 4bb raise av 22bb-stacken MP.

 

Fi har inte 22 BB och han raisar inte 4BB och de efffektiva djupen är inte 30BB. Det effektiva djupet är 17BB, fi har 28BB och fi höjer till 9 BB.

 

den där JJ-diskussionen var verkligen meningslös. inte en vettig pos i tråden. och hela strategin den är baserad är värdelös. ser du någon som är vinnande på snger med $500-5000 inköp spela så? i övrigt är jag mycket förvånad över att vissa forumiters inlägg i länken i länken. vore kul att höra iblandade kommentera sina gamla inlägg i den tråden. med undantag för oraklet hjort då...

 

Läste tråden och ser inte vad det är som är så upprörande? Skulle du vilja utveckla?

 

LOL! För det första ofta man har effektiva stackar på 30bb först in i BTN, för då måste båda blinds ha 30BB ju. Men vi kan anta att du syftar på tidigt skede i en sng, 35% är ju fortfarande sjukt mycket, du riskerar ju jättemycket jämfört med hur mycket du kan vinna.

 

Ser är det dumt att jämföra $500 - $5000 sng med en $5 sng, men det fattar du själv hoppas jag.

 

*Edit läste fel, trodde att vi hade mindre BB än vad vi i själva verket har.

 

Som sagt, jag håller helt med här, ofta man har 30 BB effektiva stackar i sngs...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...