Gå till innehåll

FLT - Släppte ett set i kungar, hur skulle ni ha gjort?


LillaMy

Recommended Posts

Bakgrundsfakta:

Följande hand utspelas på Absolute poker FL $1-2 SH. Jag har suttit i kanske 20 minuter när handen utspelas, har nog inte suttit med någon av spelarna innan. Därför har jag ingen "read" på någon av dem.

 

Bordsstämning

Som vanligt på dessa nivåerna, folk synar mycket och höjer endast när de har träffat något ordentligt.

 

Spelet

Stage #103385383: Holdem Normal $1/$2 [2005-03-28 11:04:01]

Seat 1 - KEWEB $25.53 in chips

Seat 5 - LILLAMY $46.25 in chips

Seat 6 - SAKE10YO $54.38 in chips

Seat 8 - DUCKEGG $103.38 in chips

Seat 9 - Z3PP3LIN $17 in chips

 

OpeningBetRound

*** BLIND [dealer 8] ***

Z3PP3LIN - Post small blind $0.50

KEWEB - Post big blind $1

LILLAMY - Pocket [Ks,Kc]

LILLAMY - Raises $1 to $2

SAKE10YO - Calls $2

DUCKEGG - Folds

Z3PP3LIN - Calls $1.50

KEWEB - Calls $1

 

Flop

Bingo! Träffar min kung.

 

Dealing Flop: [9d,2h,Kd]

(Pot = 4bb )

Z3PP3LIN - Bets $1

KEWEB - Calls $1

LILLAMY - Raises $1 to $2

SAKE10YO - Calls $2

Z3PP3LIN - Calls $1

KEWEB - Calls $1

 

Turn

Det enda som oroar är två ruter på floppen, någon kan ju även jaga en gut shot.

 

Dealing Turn: [9d,2h,Kd,3s ]

(Pot = 8bb )

Detta var ett bra kort för mig ingen som kan ha blivit hjälpt av det. Bara att köra vidare.

 

Z3PP3LIN - Checks

KEWEB - Checks

LILLAMY - Bets $2

SAKE10YO - Calls $2

Z3PP3LIN - Calls $2

KEWEB - Calls $2

 

River

Känns som att det enda som oroar nu är ett ruter det känns som att åtminstonde en av dem jagar färgen.

 

Dealing River: [9d,2h,Kd,3s,Ad]

(Pot = 12bb)

Aj då här kom ett ruter och det känns inte alls bra längre. Det jag dock borde ha tänkt på är att både ruter kung och ess ligger ute varför man kanske skulle kunna ana att ingen sitter på färg. Men jag har sett folk spela t.om. T3s så egentligen säger det inte att färgen inte ligger ute.

 

Z3PP3LIN - Checks

KEWEB - Bets $2

LILLAMY - Calls $2

SAKE10YO - Folds

Z3PP3LIN - Raises $2 to $4

KEWEB - Raises $2 to $6

LILLAMY - Folds

Z3PP3LIN - Calls $2

 

Här är jag kanske för vek potten är så pass stor så jag skulle kanske raisat i stället för att bara syna. Men när höjningen kommer efter mig och även trebetten så känner jag att det är bara att lägga sig någon av dem borde ju ha träffat.

 

Showdown

 

KEWEB - Show cards [2d,2c]

Z3PP3LIN - Show cards [9h,As]

 

Detta är för mig ofattbart, att inte tvåorna höjer mig på turn är märkligt, hade han gjort det och jag trebettat hade vi blivit av med killen som spelar A9o. Jag hade kunnat syna ner ett bet på river vilket jag så klart hade gjort. Men jag fick ingen hjälp här.

 

Avslutning

*** RESULT ***

Total Pot($38) Rake ($1.75)

Board [9d,2h,Kd,3s,Ad]

KEWEB - Total ($36.25) HI:($36.25)Three of a kind, twos [2d,2c - B:2h,P:2d,P:2c,B:Ad,B:Kd]

LILLAMY - Folded on the RIVER

SAKE10YO - Folded on the RIVER

DUCKEGG - Folded on the POCKET CARDS

Z3PP3LIN - HI:Two pair, aces and nines [9h,As - P:As,B:Ad,P:9h,B:9d,B:Kd]

 

 

Ja, vad säger ni är jag för vek som lägger ner här? Jag har en tendens att överanalysera situationer ibland, vilket gör att jag ibland lägger den här typen av händer.

 

Såga på!

 

/mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt sjukt vekt. Förstår inte hur du kan hitta foldknappen där. Kan inte komma på något att säga som inte gränsar till personangrepp ;)

 

Alltså, det kostar dig ca: 1/10 av potten att se om ditt set är bra, det behöve alltså bara hålla EN GÅNG AV TIO för att det ska vara rött att syna. Tror du i ärlighetens namn att du är slagen nio gånger av tio i den situationen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I första läget på river ska du nog höja snarare än att syna. När du nu valde att i stället syna första bettet och den kommer tillbaks återhöjd hade jag nog synat, men jag är inte helt säker.

 

För framtiden tycker jag att det ofta blir bättre diskussioner om du låter bli/väntar med att posta vad folk hade. När de ser att du har bäst hand är det självklart att alla svarar att du ska syna :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känn dig inte ledsen, jag la bort mitt set i nior igår på 5-10FL. Hade kostat 10dollar att syna efter rivern. Förvisso gjorde river kortet att det låg fyra kort till färgstege på brädan. En snubbe betta och en annan synade då tänkte jag att jag spar min tia. 130dollars skulle jag vunnit vid syn:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag känner mig absolut inte ledsen för kritiken, jag vill ju ha reaktion annars hade jag inte postat handen.

En raise hade så klart varit att föredra på rivern min syn där var dålig.

Någon frågade om jag trodde att jag bara skulle ta mindre än 1/10 potter i detta läget? Svaret på det är ju så klart ja, annars hade jag inte lagt ner handen. Detta var säkert med fel men som jag skrev i inledningen på HH:n är det sällan det raisas och speciellt trebettas på den här nivån utan att någon sitter på en hand som har mig slagen.

 

Jag var för vek här det måste jag ta tag i. Det har inget med att göra att det var för hög nivå eller något sådant jag har spelat länge på både 1-2 och 2-4 och tro det eller ej ligger bra plus på mitt spel.

 

Jag vill ju bli bättre och därför frågar jag er. För enligt poker tracker jag har runt 40k händer där så spelar jag för passivt. Men än så länge vinner jag mer på att spela mina kort och spela passivt än att vara för aggresiv för det klarar jag inte av ännu, då måste jag lära mig att bli mer observant på mina motspelare. Men jag jobbar på det med.

 

/mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fram till rivern var väl handen rätt spelad antar jag (går väl på automatik), men jag fick ett intressant uppslag till en idé i anknytning till den här handen som någon kanske kan svara på.

 

Om LillaMy hade suttit i någon av de första två positionerna, kan det vara en bra idé att checka då, för att få checkraisa och kanske få ett färgdrag (som checkar efter) att tvingas syna två BB kallt?

 

Edit: Menar alltså framför allt checka turnen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska tänka så här: Synar jag och det är fel så gör jag ett litet misstag. Lägger jag mig och det är fel är det ett stort misstag (efterssom det är fixed). Du kommer kanske bara att vinan var tionde sådan här pott, men i längden går du plus ändå. I fixed limit är det bara att betala av när du har en sådan kanonhand.

 

Handen hade däremot varit riktigt intressant i pot eller no-limit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...