Gå till innehåll

109$ Satellit till 800$ Qualifier Bubblasituation


Recommended Posts

En 109$ satellit till 800$ EPT Budapest qualifier alltså. Vi är just nu på 6-7plats med 13pers kvar. 9-12pers får inköpet tillbaka. Är detta en helt solklar push eller finns här någon som to.m. förespråkar en fold och varför?

 

 

*********** # 176 **************

PokerStars Spel #20533706439: Turnering #108312683, $100+$9 Holdem No limit - Omgång XII (500/1000) - 2008-09-19 16:28:31 ET

Bord '108312683 5' 9-max Plats #9 har knappen

Plats 1: 1kino1 (31340 i marker)

Plats 4: pewewonder (14426 i marker)

Plats 6: P121YAN (17862 i marker)

Plats 7: TONY LA LAN (24893 i marker)

Plats 8: siina (14260 i marker)

Plats 9: DalconOpeaN (11742 i marker)

1kino1: lägger ante 100

pewewonder: lägger ante 100

P121YAN: lägger ante 100

TONY LA LAN: lägger ante 100

siina: lägger ante 100

DalconOpeaN: lägger ante 100

1kino1: lägger lilla mörken 500

pewewonder: lägger stora mörken 1000

*** HÅLKORT ***

Utdelat till pewewonder [Ad Ah]

P121YAN: lägger sig

TONY LA LAN: höjer 4000 till 5000

siina: lägger sig

DalconOpeaN: lägger sig

1kino1: lägger sig

pewewonder: ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej, säg att vi pushar då. Om du själv varit i samma läge vilken range synar du min push med isåfall (utan att veta att jag har aa givetvis)?

 

Är väldigt ny till satellittänket och tycker såna här lägen är intressanta ur diskussionssynpunkt speciellt när ni rutinerade vargar svarar på trådarna :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om man höjer 5x får man väl syna en 15bb push:-D

 

riktigt efterbliven raisesize av honom som minimerar hans range till maximalt typ aq+ jj+ men det spelar obv ingen roll eftersom du har han krossad iaf...

 

normal raise av honom vore kanske 2300, tillräckligt för att få folk att folda och lätt att folda mot omslag..

 

även om han hade höjt 2300 är nog callingrangen något som det ovan, kanske tightare/bredare beroende på din image

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen bryr sig om att dina AA förlorade.

 

Du måste ha ett jävla tråkigt liv va?

 

Jag tror att vi kan förespråka fold för att åtminstonde få inköpet tillbaka, och det är inte helt omöjligt att det går att ta sig ända till 800platserna heller. iom att han redan gjort klart att han i princip inte slänger någon hand med sin raise och vi förlorar 1/5 potter med AA samtidigt som det finns folk med endast 2-3bb kvar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det är ju sant. Troglodyter som tror nån bryr sig om banala jävla beats har en dagistråd som heter "Allt om utdragna AA" eller något liknande. Det finns inget värre än en jävla beattråd förklädd som en teoritråd, speciellt inte för ett forum med 50k medlemmar och ungefär 2 intressanta teoritrådar i veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det är ju sant. Troglodyter som tror nån bryr sig om banala jävla beats har en dagistråd som heter "Allt om utdragna AA" eller något liknande. Det finns inget värre än en jävla beattråd förklädd som en teoritråd, speciellt inte för ett forum med 50k medlemmar och ungefär 2 intressanta teoritrådar i veckan.

 

Troglodyter hahahahhahaa... varför man ens använder det ordet är frågan. Riktigt idiotiskt formulerat också men jag antar du gör det för uppmärksamheten så. Dock håller jag delvis med ditt grundresonemang om tråden.

 

Det finns ett flertal tillfälle man kan lägga AA nära bubblan i sattar, detta är def. inte ett av dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi spelar för att maximera vår equity. Att strunta i en ganska stor del av prispoolen (platserna som ger inköpet tillbaka) gör att vi kommer spela felaktigt.

 

Det är väl iofs en väldigt liten del av prispoolen, mindre än en tjugondel. Men visst, "strunta i" den är väl lite hårt kanske.

 

solklar fold

 

Nu hoppas jag att det är någon form av udda sarkasm?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...