Gå till innehåll

Sätta in med Neteller ta ut till Visa (Skattefritt)


Espen

Recommended Posts

Har alltid gjort mina poker uttag via Neteller(€ valuta). Men nu när de höjt avgifterna (3% i växlings avgift + 7,5€ per uttag), så fundera jag på om det kanske var värt att sätta in pengar från Neteller på en skattefri sida som man kan ha € som valuta och sedan ta ut med Visa kortet. Man får ju spela lite händer för att dem inte ska bli för arga, men det kan det vara värt.

 

Nu till mina frågor:

 

1. Vilka sidor har vi som vi verkligen kan anta är skattefria och inte ligger i gråzonen och där man kan ha € som valuta?

 

2. Tror ni eller har egna erfarenheter av att det är övervägande risk att inte utbetalningarna går igenom till Visa kortet? Dels för man satt in med Neteller, dels för dem kan tycka man utnyttjar deras system?

 

 

Om detta skulle fungera skulle jag komma ifrån så väl Netellers dyra växlingsavgift + 7,5€/uttag, men kanske framför allt då få pengarna garanterat rena och slippa risken att skatteverket tycker det kommer för mycket pengar från Neteller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har alltid gjort mina poker uttag via Neteller(€ valuta). Men nu när de höjt avgifterna (3% i växlings avgift + 7,5€ per uttag), så fundera jag på om det kanske var värt att sätta in pengar från Neteller på en skattefri sida som man kan ha € som valuta och sedan ta ut med Visa kortet. Man får ju spela lite händer för att dem inte ska bli för arga, men det kan det vara värt.

 

Nu till mina frågor:

 

1. Vilka sidor har vi som vi verkligen kan anta är skattefria och inte ligger i gråzonen och där man kan ha € som valuta?

 

2. Tror ni eller har egna erfarenheter av att det är övervägande risk att inte utbetalningarna går igenom till Visa kortet? Dels för man satt in med Neteller, dels för dem kan tycka man utnyttjar deras system?

 

 

Om detta skulle fungera skulle jag komma ifrån så väl Netellers dyra växlingsavgift + 7,5€/uttag, men kanske framför allt då få pengarna garanterat rena och slippa risken att skatteverket tycker det kommer för mycket pengar från Neteller.

 

1. Titan & 24hPoker. € i alla fall, licensen & skattefriheten är alltid osäkerhetsmoment.

 

2. Neteller har en regel som siterna måste följa. Den innebär att man först måste ta ut samma belopp till Neteller-kontot som man satt in, först efter det kan man använda andra metoder för uttag. Du kan alltså inte sätta in med Neteller och sen bara använda Visa för uttag. Med Moneybookers kan du det dock, åtminstone på Titan.

 

GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Titan & 24hPoker. € i alla fall, licensen & skattefriheten är alltid osäkerhetsmoment.

 

2. Neteller har en regel som siterna måste följa. Den innebär att man först måste ta ut samma belopp till Neteller-kontot som man satt in, först efter det kan man använda andra metoder för uttag. Du kan alltså inte sätta in med Neteller och sen bara använda Visa för uttag. Med Moneybookers kan du det dock, åtminstone på Titan.

 

GL!

 

Aha en ny redel alltså?

 

Vet att det gick att göra så på Expekt för några årsedan, men går alltså inte längre använda denna metod för att slippe Neteller uttag? :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

2. Neteller har en regel som siterna måste följa. Den innebär att man först måste ta ut samma belopp till Neteller-kontot som man satt in, först efter det kan man använda andra metoder för uttag. Du kan alltså inte sätta in med Neteller och sen bara använda Visa för uttag.

 

Tror knappast att det är neteller som har de reglerna utan det är de flesta sajterna som har gjort så för att man inte ska kunna utnyttja dom på precis det sättet.

 

Hur skulle neteller kunna veta om spelaren förlorat pengarna eller tagit ut till bankkontot eller visa???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cyntax, trådskaparen frågade specifikt efter sajter där man har kontot i Euro.

Det finns inte många icke skattefria sajter som man har konto i Euro på, om ens någon.....

 

Det skulle i såna fall vara om man drar ut hela bankrullen från stars och man är så jävla dum att man växlar över det i Euro för att sedan sitta och coverspela utav bara fan på nya sajten för att kunna ta ut sina pengar till visa.

Men då lär man i såna fall ta netelleravgiften direkt istället eller köra via någon dollarsajt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cyntax, trådskaparen frågade specifikt efter sajter där man har kontot i Euro.

Det finns inte många icke skattefria sajter som man har konto i Euro på, om ens någon.....

 

Det skulle i såna fall vara om man drar ut hela bankrullen från stars och man är så jävla dum att man växlar över det i Euro för att sedan sitta och coverspela utav bara fan på nya sajten för att kunna ta ut sina pengar till visa.

Men då lär man i såna fall ta netelleravgiften direkt istället eller köra via någon dollarsajt.

Okay. Det är därför Party Poker är så bra att tvätta pengar via! 8-)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni diskuterar alltså hur man ska tvätta oskattade pengar och få dom att se ut som skattefria?

 

Med tanke på pokerforums policy mot allt som har med piratkopiering och fusk att göra, så lär ju inte den här tråden överleva särskilt länge?

Nix, det står ingenstans i inlägget att han har skattepengar som han vill tvätta, utan han har pengar på Neteller (oklart varifrån de kommer men vi förutsätter såklart att de är skattefria) som han vill ta över till Visa utan att slippa Netellers avgifter.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Dear Tor-Arne,

Thank you for contacting our Customer Support Service and we apologise for any delay in responding to your enquiry.

According to our rules and to our agreement with NETeller,you have to withdraw the same amount of funds as you have deposited from NETeller back to your NETeller account before you can use any other withdrawal method.The remaining balance can be requested by any other withdrawal method.

 

Best Regards,

Payments Department

24hPoker"

 

När jag försökte slippa betala Netellers ockeravgift. Tror alla siter har samma regel, numera iaf. Mitt konto var stängt så jag var tvungen att sitta LÄNGE i telefonkö för att aktivera det igen. Helt apropå har jag ingen aning varför 24h alltid kallar mig Tor-Arne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Dear Tor-Arne,

Thank you for contacting our Customer Support Service and we apologise for any delay in responding to your enquiry.

According to our rules and to our agreement with NETeller,you have to withdraw the same amount of funds as you have deposited from NETeller back to your NETeller account before you can use any other withdrawal method.The remaining balance can be requested by any other withdrawal method.

 

Best Regards,

Payments Department

24hPoker"

 

När jag försökte slippa betala Netellers ockeravgift. Tror alla siter har samma regel, numera iaf. Mitt konto var stängt så jag var tvungen att sitta LÄNGE i telefonkö för att aktivera det igen. Helt apropå har jag ingen aning varför 24h alltid kallar mig Tor-Arne.

Jag har gjort det där själv några ggr. Det är ganska enkelt att lura systemet.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På fråga A svarar jag: "lösningen är transfers mellan konton" och på fråga B svara jag "utvandrad svensk".

 

På B blir det vit neger, så mycket fattar jag, men:

På A, har du två konton på samma sida (Som sällan är tillåtet.) eller skickar du pengarna till en kompis eller väldigt nära anhörig (Ofta otillåtet om denna har samma ip som en själv det också.) som sedan tar ut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På B blir det vit neger, så mycket fattar jag, men:

På A, har du två konton på samma sida (Som sällan är tillåtet.) eller skickar du pengarna till en kompis eller väldigt nära anhörig (Ofta otillåtet om denna har samma ip som en själv det också.) som sedan tar ut?

På fråga A har du noll rätt. Nytt försök?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Titan & 24hPoker. € i alla fall, licensen & skattefriheten är alltid osäkerhetsmoment.

 

2. Neteller har en regel som siterna måste följa. Den innebär att man först måste ta ut samma belopp till Neteller-kontot som man satt in, först efter det kan man använda andra metoder för uttag. Du kan alltså inte sätta in med Neteller och sen bara använda Visa för uttag. Med Moneybookers kan du det dock, åtminstone på Titan.

 

GL!

 

Blir lite fundersam här, har det fastslagits någonstans att Titanpoker kan betraktas som skattefri? Har de bytt ut licensen från indianterritoriet? Har själv alltid undvikit dem av den anledningen, men kunde vara trevligt att testa om det framkommit något nytt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar inte på några icke Europeiska sidor så vitt jag vet, men vissa sidor är ju i gråzonen verkar det som, men jag läste att då pengar tas ut från Neteller, så finns risk att skatteverket börjar rota och då är det sen upp till dig att bevis att pengarna är skattefria.

 

Om jag istället förde över pengarna till en sida som man vet inte är i någon gråzone utan så europeisk den bara kan bli, så slipper man risken att skatteverket ska besvära. Samtidigt som man skulle slippa Netellers nya "dyra" avgifter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...