Gå till innehåll

CarlDenStore förklarar allt.


CarlDenStore

Recommended Posts

Jag har fått höra av oberoende källor att det blivit en väldans kalabalik över blockeringarna, mina chat-uttal osv. Jag kommer härmed bara skriva exakt hur det ligger till sen får folk tro vad dem vill.

 

Jag slår vanligtvis upp 8-10 bord på 10-20 därav bara hu-bord samt 3manna bord (jag spelar aldrig 4manna som någon sagt). För ungefär två månader sen satte det sig en kille som nickade THEBALCONY och jag hade aldrig sett killen tidigare och då brukar jag oftast ha som regel att möta personen, för det kan vara en ny fisk med mycket pengar. Man vet aldrig.

 

Vi börjar sessionen och jag har lite tur i början och vinner 5-6k, sedan gör han ett par bra spel som jag aldrig ser ifrån fiskar och jag nöjer mig med mitt netto och drar ifrån matchen.

 

Någon vecka senare dyker han upp igen och slår sig ner på två av mina HU-bord, jag skriver nåt i stil med "no ty Mr tight" och förväntar mig att han ska gå. Han sitter kvar, och inte nog med det, han verkar tydligen ta det hela på ett så pass tungt sätt så han slår sig nu ner på ALLA mina bord jag har uppe. Alltså blockerar han ungefär 6-7 heads up bord, även de andra 3manna men de skiter jag i för där får han sitta, finns fortfarande en plats ledig där.

 

Jag är rätt säker på att han är svensk för jag vill minnas ganska så klart att vi skrev någonting på svenska till varandra den första sessionen vi spelade veckan innan. Men jag skriver klart och tydligt i chatten både på svenska och engelska att han ska gå ifrån mina bord men han vägrar. Okej, tänker jag...Jag går ur ALLA borden och slår upp nya bord (vilket tar säkert två minuter och är otroligt frustrerande), det tar trettio sekunder sen sitter han ner på alla borden igen och jag måste sitta ut för jag vill inte möta han. Samma procedur görs om och om igen, slår upp nya bord och hoppas att han ska ge upp, men nej, han fortsätter täcka alla borden. Jag skriver gång på gång "no ty leave plz" osv men han fortsätter och fortsätter.

 

Efter ett tag måste ni förstå att detta fungerar inte, han kan inte hålla på såhär. Jag vet inte vilka regler som finns men detta är faktiskt oacceptabelt, han försöker enbart förstöra för mig genom ett kontinuerligt beteende och jag har sett att folk skriver "det är inte olagligt att sitta vid bordet om du tar sit out, skaffa bord med lösenord så du kan kontrollera vilka som ska sitta vid ditt hu-bord".

 

Jag visste i förväg att folk skulle påpeka det så jag gav det ett försök i ett par dagar. Det var ingen nyhet för mig att dessa dagar fick jag inte en enda fisk hu på mina bord med lösenord för fiskar dras helt enkelt inte till såna bord utav någon anledning. Jag vet inte om vissa helt enkelt är för dumma/inte tålmodiga nog att förstå att man ska vänta de där första fem sekunderna på att jag måste hinna accepta annars väljer de nytt bord men under dessa dagar fick jag inte ens en förfrågan av någon. Det är hopplöst att ha bord med lösenord, det förstör min action för jag får ingen action. Finns INGA andra som har hu-bord med lösenord heller, väldigt sällan ser man det iallafall. Och man måste kunna få tacka nej till en kille trots att man vågat möta han förra veckan. Jag ser folk tacka nej dagligen till olika spelare.

 

Så, jag började öppna vanliga bord igen och jag fick fisk direkt, allt var som vanligt igen och jag trodde THEBALCONY hade gett upp. Sen en dag senare är han där igen, blockerar alla borden och jag sitter och stänger ner och gör nya bord, i säkert 30 minuter håller han på, jag är rätt envis av mig och vägrade låta han "vinna" utan jag fortsatte göra nya bord och hoppades han skulle ge sig men han bara fortsatte blockera varenda bord så fort han fick chansen. Jag kunde inte ens ha ett sånt här hu bord med stads-namn som är klientens bord (såna bord kan man inte skapa, de uppkommer automatiskt så fort någon väljer ett stads-namns-bord) men han satte sig där och blockerade också.

 

Till slut ORKAR MAN INTE och jag skriver att jag ska kontakta support om han inte slutar men han lyssnade inte. Jag kontaktar Bestpoker-support och förklarar situationen för någon i supporten, och jag nämner att han nickar THEBALCONY. De säger att de ska föra ärendet vidare till ongame och försöka komma på en lösning till problemet. Jag tackar för hjälpen och loggar ur och väntar tålmodigt en dag på hur saken ska lösas. Det trillar in ett mejl dagen efter och det står :

 

"Tjena "CarlDenStore",

 

Ongame har nu satt en block så att inte "THEBALCONY" kan sätta sig på samma bord som dig, du kan inte heller sätta dig på hans.

 

 

 

Best regards,

Patrick

Support Team

Bestpoker.com

 

 

Äntligen var problemet fixat men jag anade att han säkert skulle göra nytt konto och fortsätta förstöra så jag antog att denna block skulle antagligen inte vara hjälp nog, jag trodde att support skulle personligen få ta kontakt med THEBALCONY och be han sluta blockera mina bord om han skulle fortsätta.

 

Det går någon vecka eller så och ingen THEBALCONY finns att skåda, så jag antog att detta var slutet på detta. Men, det hände tyvärr mer saker.

 

Spelaren RedEye_ sätter sig plötsligt på ett av mina bord och vill spela. Vi har en historia med varandra sen förut då vi spelade ett par hu-sessions mot varandra för ett par månader sen där jag vann säkert 20k$ totalt under dem sektionerna. Tiden gick och jag såg han inte på ett bra tag, han brukade bara spela 5manna/10-manna vad jag minns.

 

Sedan dyker han upp nu igen och jag har sett han spela allt fler SH-games och han började hitta en plats på mina 3manna när jag hittat en fisk men det är inget fel med det, klart han får sitta där. Sedan satte han sig på mitt hu bord som jag nämnde i förra spalten och jag tycker han har blivit en bättre spelare än förut och jag skriver något i stil med "no ty mr tight" som jag brukar skriva till folk jag tycker är tighta och inge value i. Han verkar bli förbannad och vi hade en lång chat där med otrevliga ord ifrån båda håll men det slutar iallafall med att han gör exakt samma sak som THEBALCONY.

 

Jag ger han ändå en chans att sluta och skriver i chatten att jag redan fått en spelare blockerad ifrån mina bord som gjorde samma sak som du, men han vägrar lyssna. Han blockerar alla hu-borden, även stadsnamnen och han vet att jag inte kommer möta han. Vi håller på såhär i kanske 45 minuter, jag slår upp nya bord, han sätter sig, jag tackar nej, han vill inte lyssna, jag slår upp nya bord han sätter sig, jag tackar nej osv.

 

En otroligt frustrerande ond cirkel som varken är +EV varken för han eller mig men han finner antagligen någon sorts tillfredsställelse av att jävlas med mig så att jag inte ska få något game. Vissa är inte ute efter någonting logiskt, vissa vill bara se världen brinna för andra.

 

Den dagen sket jag i att kontakta support för jag antog att RedEye_ skulle sluta upp med det otroligt barnsliga beteendet som varken skulle gynna han eller mig. Men nästa dag var det samma visa igen. Trettio minuter höll vi på tills jag gav mig, orkade inte mer. Stängde ner alla borden och gick ur. Nu hade det gått för långt. Jag tog kontakt med support igen och förklarade situationen och de sa samma sak som tidigare, att de skulle föra ärendet vidare till ongame som sedan skulle försöka lösa saken.

 

Någon dag senare var han blockerad, och likaså jag ifrån hans bord. Jag trodde att det fanns en funktion som bara kunde göra så att de var blockerade ifrån mina HU-bord, det var vad jag trodde till en början för jag hade aldrig kunnat kolla det eftersom THEBALCONY väldigt sällan spelade 3manna, 5manna eller 10manna. Jag såg nu att jag kunde inte joina de 3manna och 5manna som RedEye_ satt på, det var självklart ett stort minus men RedEye tjänade antagligen mer på det eftersom han ändå inte skulle få game mot mig HU och han spelar 5manna mycket mer än vad jag gör men detta spelade ingen roll just då, jag var bara glad att han inte kunde blockera mina hu-bord och förstöra för mig.

 

 

Jag var relativt nöjd med blockeringarna eftersom de nu innebar att de inte kunda blockera mina hu-bord och de fick veta att jag menade allvar med att kontakta support om deras spelförstörelse.

 

Såhär var det väl i kanske 2-3 veckor, jag vet inte exakt. Sedan har folk kommit i efterhand och sagt att jag och heliga_ak har colludat vilket är helt fel. Jag kan inte minnas att vi har spelat på samma bord på flera månader och det kan inte vara olagligt att spela på samma bord bara för att man är nära vänner, och då menar jag 5manna/10manna osv. Jag har spelat på heliga_aks konto MAX två gånger i hela mitt liv och båda gångerna lånade jag kontot för fisken ville inte möta mig hu så jag fick låna hans konto mot fisken, jag vill minnas att det var 50/100 hu båda gångerna. Folk har påstått att vi är en och samma person osv, det är lixom något jag inte ens orkar kommentera. Finns tillochmed dom som påstår att de har bevis, jag vill gärna se dom bevisen. Är snarare mycket mycket intresserad av att se bevis på en sak som inte alls är sann.

 

Sedan var det någon som hade sagt att vi hade spelat på ett 5manna eller vad det var och inte gått upp mot varann i någon pott. Ja, är det så konstigt ? Vi är bästa vänner, dessutom är han en otroligt skicklig spelare och det är någon jag helst håller mig undan ifrån i alla dess potter. Eftersom han vet exakt hur jag spelar och jag vet exakt hur han spelar så vill ingen av oss gå upp mot varann i någon pott. Vi har rykt ihop ett par gånger i potter under bestpokers-historia men det är sällan vi spelar stora potter mot varann av flera skäl. Det är verkligen inte så att vi sitter på msn och skriver våra händer till varann, det är bara så patetiskt av vissa att påstå det för det gör vi aldrig. Och vi sitter nästan aldrig på samma bord och spelar överhuvudtaget, det kan tillochmed ongame ta fram. Måste vara flera månader sen.

 

Sen har folk sagt att de sett 3manna bord där antingen jag eller heliga_ak har suttit hu mot en fisk medan jag/ak suttit på bordet men varit sit out och ska tydligen enligt flera påstående "blockera platsen för andra så att heliga_ak/jag ska kunna tömma fisken på egen hand". Fel, fel fel. För det första är det helt upp till fisken om han vill sitta där och spela, för det andra finns det inget som helst övertag heliga_ak ens skulle kunna ha eftersom han har två hålkort, den andra har två hålkort, precis som en vanlig hu. Och för det tredje så har vi varit sit out de få gångerna endast så att den andra polaren ska kunna ta över mot fisken om den andra måste iväg. Det är precis som en slags waiting list på ett hu bord där jag är 1a på waiting list men bara det att jag väntar som 1a man på bordet istället. Det kan knappast vara något som bryter mot någon regel!

 

Och ja, jag har skrivit många dumma saker i chatten, det är inte första gången jag gör det felet så jag har inget problem med att min chat är blockad för tillfället, det förtjänar jag säkert.

 

Och nej, jag har ingen "speciell insider" inom Bestpoker, det är såna otroligt sjuka spekulationer, man behöver inte gå över gränsen som vissa gjort.

 

Jag sa i chatten till THEBALCONY alldeles efter att hans block blivit upphörd att han borde vara knäckt för "att jag fick honom blockad". Det är en sak jag skriver i ilska för att det första han gör är att sätta sig på mitt hu bord direkt när blocken blir upphävd. Förstå om man blir riktigt förbannad, att han inte ens kan sluta jävlas trots att det gjorts åtgärder mot honom av ongame.

 

Folk behöver inte tro på allt man skriver i stundens hetta, herregud, spänn av för fan, jag hade lika gärna kunnat skriva "jag ska gå och sova nu, jag är förresten Clark Olofsson" så är det på gränsen att nästan folk skulle göra en diskussion av det. Jag KAN INTE blocka någons chat eller FÅ NÅGON BLOCKAD p.g.a av "någon speciell insider", så glöm den biten bara. Och det här med att jag skulle vara någons slags admin bara för att mitt namn är rött i lobbyn så fort jag loggar in (som andra admins) så betyder inte det att jag har behörighet att göra något som inte andra spelare kan. Jag har inte begärt att jag ska ha rött namn i lobbyn heller, det är bara något som fanns där en vacker dag när jag loggade in.

 

Jag är bara en vanlig spelare på Bestpoker som blev trakasserad av två spelare och frågade support om de kunde hjälpa mig med problemet. Svårare än så är det inte. Och Bestpoker gjorde förmodligen exakt som vilken annan support också skulle ha gjort, de kontaktade ongame med ärendet.

 

 

Nu är mitt och heliga_aks konton spärrade för att folk har anmält mig och heliga_ak för collussion, ni kan ju tänka er hur det känns när man vet att deras investigation kommer ta en vecka och man vet i förväg att man är oskyldig och inte kan spela. Jag förlorar teoretiskt sett massa pengar på det, likaså heliga_ak eftersom vi är vinnande spelare väldigt ofta.

 

Jag hoppas i framtiden att spelare som THEBALCONY inte fortsätter för då kommer det inte bli en blockering som löser problemet, då kommer antagligen ongame få kontakta honom personligen för att lösa problemet och det tror jag inte varken han eller ongame kommer tycka är så nödvändigt. Han är antagligen en vuxen man, det finns gränser. Så kan vi alla bara få fortsätta spela ifred och på egen hand.

 

Jag mår mest dåligt för att Bestpoker är helt oskyldiga och får ta massa onödig skit som de inte är ansvariga för och får dåligt rykte. Jag hoppas dimman lägger sig så snart som möjligt.

 

Det blir bara ett enda inlägg av mig nu eftersom jag känner att jag nu har förklarat allting väldigt detaljerat, det finns ingenting mer att diskutera och jag vill inte lägga ner mer tid på denna urartade diskussion utan jag får helt enkelt vänta på denna investigation sen börja spela igen precis som förut.

 

Hejdå /Carl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 215
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Sedan har folk kommit i efterhand och sagt att jag och heliga_ak har colludat vilket är helt fel.
Sedan var det någon som hade sagt att vi hade spelat på ett 5manna eller vad det var och inte gått upp mot varann i någon pott. Ja, är det så konstigt ? Vi är bästa vänner, dessutom är han en otroligt skicklig spelare och det är någon jag helst håller mig undan ifrån i alla dess potter.
Det där är en form av samarbete, och om inte direkt fusk, så jävligt nära.

 

För det första är det helt upp till fisken om han vill sitta där och spela, för det andra finns det inget som helst övertag heliga_ak ens skulle kunna ha eftersom han har två hålkort, den andra har två hålkort, precis som en vanlig hu.
Fördelen är att ingen annan kan sätta sig.

 

Och för det tredje så har vi varit sit out de få gångerna endast så att den andra polaren ska kunna ta över mot fisken om den andra måste iväg. Det är precis som en slags waiting list på ett hu bord där jag är 1a på waiting list men bara det att jag väntar som 1a man på bordet istället. Det kan knappast vara något som bryter mot någon regel!
Allvarligt?

 

Jag har inte begärt att jag ska ha rött namn i lobbyn heller, det är bara något som fanns där en vacker dag när jag loggade in.
Det är inte en bra sak för vare sig dig eller Bestpoker att de på random ger ditt konto specialstatus.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Redeye blev blockad långt innan THEBALCONY.

THEBALCONY har aldrig skrivit ett enda ord svenska i chatten. Någonsin.

Ditt påstående måste vara dikterat av BP för att klara sig undan den grova anklagelsen om att dom läcker info om sina kunders konton.

Finns inget i T&C som säger att man inte får sätta sig på exakt vilka bord man vill, när man vill.

Du har dessutom uppmanat detta beteende genom att sitta in efter en tids förföljande på hu-borden, tror aldrig det handlat om att förstöra eller trakassera för dig utan helt enkelt tilta dig till action.

Klart du har insider på BP, tippar på att nån av dom skrivit denna text t.om (eller är det Pappa?), så här "bra" skriver inte du Calle...

Riktigt uselt att varken BP eller Ongame kontaktat spelarna som blivit blockade från dina bord.

 

Vem har föresten påstått att ni sitter på msn och skriver händer till varandra? :)

Hoppas Ongame gör en noggrann undersökning och hittar colludingen som jag VET har förekommit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter ett tag måste ni förstå att detta fungerar inte, han kan inte hålla på såhär. Jag vet inte vilka regler som finns men detta är faktiskt oacceptabelt, han försöker enbart förstöra för mig genom ett kontinuerligt beteende och jag har sett att folk skriver "det är inte olagligt att sitta vid bordet om du tar sit out, skaffa bord med lösenord så du kan kontrollera vilka som ska sitta vid ditt hu-bord".

 

Jag visste i förväg att folk skulle påpeka det så jag gav det ett försök i ett par dagar. Det var ingen nyhet för mig att dessa dagar fick jag inte en enda fisk hu på mina bord med lösenord för fiskar dras helt enkelt inte till såna bord utav någon anledning. Jag vet inte om vissa helt enkelt är för dumma/inte tålmodiga nog att förstå att man ska vänta de där första fem sekunderna på att jag måste hinna accepta annars väljer de nytt bord men under dessa dagar fick jag inte ens en förfrågan av någon. Det är hopplöst att ha bord med lösenord, det förstör min action för jag får ingen action. Finns INGA andra som har hu-bord med lösenord heller, väldigt sällan ser man det iallafall. Och man måste kunna få tacka nej till en kille trots att man vågat möta han förra veckan. Jag ser folk tacka nej dagligen till olika spelare.

Det är inte Ongames eller andra spelares uppgift att hjälpa dig att vinna på poker. Den delen får du sköta själv. Kan du inte göra det så är det knappast något dina motspelare kan lastas för, de har rätt att sitta på vilka publika bord de vill, precis som du. Du är lyckosam nog att spela på en klient där det faktiskt finns alternativ för folk som vill sålla bort precis varenda hyfsad spelare från sina hu-bord (det vill säga privata bord), men har ändå mage att hävda din "rätt" att välja vilka som ska få sätta sig på dina publika bord för att spela poker. Löjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

roligt att folk direkt vänder sig mot Carl (med tanke på hans historia får man anta?), men sanningen är att det är ju patetiskt att folk ska förstöra och sätta sig på hans bord och förfölja... klart han måste kunna få hjälp mot det.

 

resten angående collusion etc. har jag ingen aning om...

 

Andra riktigta trollposten jag sett från dig nyligen, cds pappa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andra riktigta trollposten jag sett från dig nyligen, cds pappa?

 

ja den som inte joinar anti-Carl mobben är ju givetvis Carls släkting/pappa/spökkonto...

 

trötta människor det finns på vår planet, om Carl skrev ett inlägg där han ansåg att pedofili var nånting dåligt skulle ni plötsligt förvandlas till pedofilanhängare och anse det var nåt självklart och naturligt... bra liv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Text

 

Med ditt inlägg så menar du att du ska få välja vart folk ska få sätta sig på publika bord?? Du måste ju skoja!

 

Att hålla en plats på ett 3mana bord när den enda andledningen ni gör det är att kunna spela isolerat emot en spelare är sjukt lågt. Då det egentligen inte är 3mana utan Heads up och ni isolerar ju medvetet tillsammans dvs colluding....

 

Sen att du skriver:

Sedan var det någon som hade sagt att vi hade spelat på ett 5manna eller vad det var och inte gått upp mot varann i någon pott. Ja, är det så konstigt ? Vi är bästa vänner

Det är colluding.....

 

Du verkar ju vara helt bombad i huvudet men kanske inte så konstigt då Bestpoker verkar ge dig någon slags special status.

 

Hoppas att Ongame hittar colludingen emellan dig och AK vilket dem borde då mycket som du beskriver att du gör/gjort/ är i stort sätt det. Men när jag tänker efter kommer dem nog inte till den slutsatsen då du verkar ha special status som sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja den som inte joinar anti-Carl mobben är ju givetvis Carls släkting/pappa/spökkonto...

 

trötta människor det finns på vår planet, om Carl skrev ett inlägg där han ansåg att pedofili var nånting dåligt skulle ni plötsligt förvandlas till pedofilanhängare och anse det var nåt självklart och naturligt... bra liv

 

Men seriöst, inser du inte hur sjukt detta är, oavsett spelare, så är du jävligt mycket dummare än jag trodde.

 

Iofs, att du drar referenser till att vi skulle vara anhängare till pedofili osv om det bara var cds som motsade sig det säger väl allt.

 

Är du inte en av cds vänner eller familj så är du en av de större idioterna på forumet, snart kan vi glömma cds och jaga dig istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inget annat än hålla med. CDS verkar ju ha någon slags jävla status på BP. Inte gå upp emot AK i vissa potter (för dem är ju bästa vänner) inte direkt en bra ursäkt utan direkt colluding.

 

Sen har föregående talare redan sagt exakt det jag tycker om att han och AK sitter på 3mana bord o en är sit out o blockerar ut andra spelare. Mer colluding.

 

Om BP inte upptäcker detta är det självklart att BP ställer han på en högre plats än deras andra spelare som tydligen inte får sätta sig vart dem vill på publika bord. BP's image lär väll inte direkt få pluspoäng med hans förklaring utan snarare skit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men seriöst, inser du inte hur sjukt detta är, oavsett spelare, så är du jävligt mycket dummare än jag trodde.

 

Iofs, att du drar referenser till att vi skulle vara anhängare till pedofili osv om det bara var cds som motsade sig det säger väl allt.

 

Är du inte en av cds vänner eller familj så är du en av de större idioterna på forumet, snart kan vi glömma cds och jaga dig istället.

 

jag försvarade bara honom på den biten att han borde ha rätt att få hjälp mot en patetisk människa utan liv som sätter sig på alla hans bord i flera timmar flera dagar i rad... men det kanske är så du jobbar..

 

vem är du att kalla mig idiot?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag försvarade bara honom på den biten att han borde ha rätt att få hjälp mot en patetisk människa utan liv som sätter sig på alla hans bord i flera timmar flera dagar i rad... men det kanske är så du jobbar..

 

vem är du att kalla mig idiot?

 

Men lilla vän, om cds har all rätt att skapa egna bord som alla får joina, varför har då inte andra spelare all rätt att sätta sig vid hans bord i all oändlighet? Ger man sig in i leken får man väl leken tåla? Passar det inte får man väl spela vem som än sätter sig eller hur? Kan erkänna att jag är rätt hård på min tableselection, men är självklart medveten om det själv, och skulle aldrig nånsin ha mage att klandra någon för att vilja spela eller blocka mig, är ju trots allt JAG`(eller i detta fall cds) som är fittan, inte han, eller hur?

 

Alla med en halv hjärna inser att cds är fantastiskt värde, så varför ska då inte vi få förfölja fisken precis som han gör?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

text

 

.

 

______________

 

 

Att sitta ut på ett 3-manna för att låta sin polare spela HU mot en fisk kan inte vara okej.

Ingen aning om han har fuskat i övrigt, men att förfölja någon som nekar action i 30-40 minuter känns sådär.. Ska man behöva inleda varje session med att leka jage i 30 min hade jag också klagat. (Nej, han blev säkert inte jagad varje gång, men när ska man dra gränsen?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...