Gå till innehåll

Metallicas nya skiva dåligt mastrad


lappen

Recommended Posts

Tydligen inte bara jag som reagerat över att Metallicas nya skiva låter dåligt.

Först så trodde jag att den version jag laddat ner var dålig.

Men när den jag köpt lät lika dåligt så insåg jag att det var meningen att låta så.

Nu har folk startat ett upprop för att masta eller mixa om den

 

http://www.aftonbladet.se/nojesliv/musik/article3340593.ab

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, det verkar handla om det. Fyrkantiga ljudvågor, toppar som klippts bort och liknande skit.

http://blog.wired.com/music/2008/09/does-metallicas.html

 

Jaha, alltså konstaterat att inte gröten sitter i örat på mig. Då är frågan varför i herrens namn de "förstör" musiken på detta sätt?

 

Verkar finnas två utgåvor av skivan, varav den ena är benämnd "ltd Digipak". Was ist das??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, alltså konstaterat att inte gröten sitter i örat på mig. Då är frågan varför i herrens namn de "förstör" musiken på detta sätt?

 

Verkar finnas två utgåvor av skivan, varav den ena är benämnd "ltd Digipak". Was ist das??

 

Ltd = limited edition?

digipak = lite lyxigare pappersförpackning, en såndär man viker ut typ... Det är vad jag brukar kalla digipak iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har de använt för hög kompression? Nej, jag tänker inte kolla själv. Kan inte lyssna på den gruppen utan att tänka på Beatallica.

 

Överdriven användning av brick wall limiter (vilket iofs är en sorts kompressor), vilket i princip alla skivor de senaste 15 åren lider av. Funkar ok på hiphop och dansmusik, men blir katastrofalt på rockmusik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...