Gå till innehåll

1 miljon övervärde i Poker-SM!!


Peder Månsson

Recommended Posts

  • Svars 59
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det blir väl till att spela om datumen passar. Alltid härligt med övervärde. Spelade mina första händer på unibet för ett antal år sedan, så cirkeln blir väl sluten.

 

Men med risk för att vara tjatig, det hade varit trevligt med lite större sattar de sista dagarna med kanske 20 garanterade platser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yep, återvänder väl också till Unibet då, efter ngra års karantän.

Grönt och vitt är ju aldrig fel,

och så som Glimne irriterar alla här måste han ju göra nåt rätt! :-D

 

Sponsrat övervärde innebär väl också att Pokerförbundet inte får några slantar från våran buy-in? (raken, bw)

(inte för min del, men många gillar ju ej DEM)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får alltid ett leende på läpparna när jag går in på Unibets hemsida och ser sidan som har funnits i nästan ett år där Glimne har sina faktoider. Här är länken:https://se.unibet.com/poker/article.do?contentId=7235

 

Där rabblar Glimne sannolikheten i olika situationer som t.ex. att det är 66% sannolikhet att AA står mot KK,QQ samtidigt.

Det Glimne missat är att faktoider är osanningar som behandlas som sanning. :-D

 

Kanon att ni ordnat övervärde, jag tänkte inte lira tidigare men nu har ni en spelare till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Övervärdet sålde definitivt mig. Nu är det bara att bestämma ifall man ska försöka kvala in först.

Självklart ska du kvala då det är övervärde i kvalet också.

Nu var jag i.o.f.s. väldigt tidigt ute, men jag kvalade in genom €2 satelliten och vi var tio deltagare; 10*€2,1 = €21 för SM som kostar €210.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag lite lost här. Spelat på Unibet för flera år sen men har ingen susning om inloggning eller någonting så jag ringer till Unibet. Får då veta att man bara får ha ett konto på prima nätverket, stämmer det?

I så fall måste det ju vara jätte många som inte kan spela sm pga det? Har inte så bra koll på vilka pokersajter som är med på primas nätverk men han i supporten sa bl a nordicbet och att man kunde flytta det kontot till Unibet.

I så fall kan ju ingen av dom 4000 som spela sm förra året spela i år om dom inte flyttar sitt konto?

Som sagt blev väldigt förvirrad och vet knappt själv va jag pratar om just nu så någon kanske vet bättre och kan förklara? :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan använda sitt primakonto på alla primasiter. Du skapar ett sitespecifikt konto på varje site, och sedan kopplas detta till ditt existerande primakonto.

 

Till skillnad från B2B tex, så behöver du således inte ha ett nickname för varje B2B-site du spelar på.

 

Summa summarum: Du kan spela på hur många primasiter du vill, och att du redan har konto hos nån annan primasite är inte ett hinder för SM-deltagande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag lite lost här. Spelat på Unibet för flera år sen men har ingen susning om inloggning eller någonting så jag ringer till Unibet. Får då veta att man bara får ha ett konto på prima nätverket, stämmer det?

I så fall måste det ju vara jätte många som inte kan spela sm pga det? Har inte så bra koll på vilka pokersajter som är med på primas nätverk men han i supporten sa bl a nordicbet och att man kunde flytta det kontot till Unibet.

I så fall kan ju ingen av dom 4000 som spela sm förra året spela i år om dom inte flyttar sitt konto?

Som sagt blev väldigt förvirrad och vet knappt själv va jag pratar om just nu så någon kanske vet bättre och kan förklara? :-D

 

Man får bara ha ett ALIAS på prima. Exempel: Du har ett konto på nordicbet och då registrerar du ett primapoker-konto, och väljer alias "m1978". När du sedan skapar ett nytt konto på Unibet och ska spela poker så får du förfrågan om du har ett prima alias. Då kopplar du ditt nya Unibetkonto till aliaset "m1978".

 

Om du lyckas skapa två st alias på något sätt så bryter du mot primas regler. Det har jag gjort och väntar på att prima ska lösa det problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...