Gå till innehåll

Förlorare på natten


Beef__Cake

Recommended Posts

Har ett litet dilemma eller vad man skall säga och det är helt enkelt att jag förlorar oftast när jag spelar sent på kvällen/natten. Brukar spela på dagen och det går oftast fint, har ett bra flow. Sen är jag givetvis sugen på mer spel mot natten men det är här det skiter sig. Ofta som jag först förlorar det jag vunnit på dagen, 1-2 inköp för att sen backa än mer. Jag vill ju inte ge mig bara för att jag ligger på plus men som det är nu så verkar det inte bättre än att jag får göra så framöver ett tag. Någon som känner igen sig i detta, vad har ni för tankar vad har ni gjort i liknande lägen? Kanske e läge för lite hit and run poker? Rullen står helt still tack vare detta sen mer än en månad tillbaka och det känns förjävligt rent utsagt.

 

Jag känner mig inte trött eller så, bara riktigt sugen på spel. Sen när det börjar gå nedåt så tänker jag nej inte nu igen, ska jag förlora allt jag vunnit förut idag, tankarna har blivit så och jag tänker så innan jag sätter mig numera. Detta är givetvis helt galet psykoligst sett och det påverkar säkert en hel del mer än jag tror. Sen när jag tappat 1 av 2 inköp tex så "ska jag vinna tillbaka" det jag förlorat och det slutar oftast i flera inköp back istället. Har inte varit såhär förut och jag vet inte vad det beror på alls och jag vet inte hur jag ska tackla det riktigt för jag vill ju vinna så mkt som möjligt och få rullen att växa. Hoppas någon har några tankar, ideér om allt detta ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, du skriver ju att du inte känner dig trött.. Men se ändå över din dygnsrytm.. Det är inte helt otroligt att du faktiskt är jättetrött i huvudet fast spelsuget tar över och övertalar dig att du inte alls är trött.

 

Jag känner igen mig mkt väl, spelar ofta jättedåligt på nattpassen om jag tex gått upp tidigt morgonen innan.

 

Antar att du har jobb/skola på dagtid, då kanske det är lika bra att spola nattpassen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är faktiskt hemma om dagarna, pappaledig just nu så jag passar på att spela medans han sover nåra timmar om dagen. Det går som sagt oftast bra då, känns säkert och bra. Sen på natten då haglar all skit över mig, utdragningar ,set ups, känns det som. Med saningen är nog en annan också anar jag, även om det är vildare på natten så naturligt med mer beats så sett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ett litet dilemma eller vad man skall säga och det är helt enkelt att jag förlorar oftast när jag spelar sent på kvällen/natten. Brukar spela på dagen och det går oftast fint, har ett bra flow. Sen är jag givetvis sugen på mer spel mot natten men det är här det skiter sig. Ofta som jag först förlorar det jag vunnit på dagen, 1-2 inköp för att sen backa än mer. Jag vill ju inte ge mig bara för att jag ligger på plus men som det är nu så verkar det inte bättre än att jag får göra så framöver ett tag. Någon som känner igen sig i detta, vad har ni för tankar vad har ni gjort i liknande lägen? Kanske e läge för lite hit and run poker? Rullen står helt still tack vare detta sen mer än en månad tillbaka och det känns förjävligt rent utsagt.

 

Jag känner mig inte trött eller så, bara riktigt sugen på spel. Sen när det börjar gå nedåt så tänker jag nej inte nu igen, ska jag förlora allt jag vunnit förut idag, tankarna har blivit så och jag tänker så innan jag sätter mig numera. Detta är givetvis helt galet psykoligst sett och det påverkar säkert en hel del mer än jag tror. Sen när jag tappat 1 av 2 inköp tex så "ska jag vinna tillbaka" det jag förlorat och det slutar oftast i flera inköp back istället. Har inte varit såhär förut och jag vet inte vad det beror på alls och jag vet inte hur jag ska tackla det riktigt för jag vill ju vinna så mkt som möjligt och få rullen att växa. Hoppas någon har några tankar, ideér om allt detta ;-)

 

1. spelen varierar mellan dagtid och nattetid.

 

Jag själv tycker att på dagarna är dt mest grinders.

 

efter 5börjar spelen lossna och efter 12 blir det fylleslask.

 

samtliga miljöer kräver rätt anpassningar.

 

2. sluta vara resultatorieterad ivf på så pass kort tidsom enstaka sessioner.

 

specillt när du är med vid fylleslasket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tips, även om jag inte är ensam om att ha lärt mig detta:

Det är väldigt lukrativt att gå upp sjukt tidigt på lördags och söndagsmorgnar och spela på sajt med huvudsakligen amerikanska spelare.

 

1. Lägg barnen vanlig tid på fredagkvällen (kl. 19-21 för min del) och lägg dig själv ganska omgående.

 

2. Ställ klockan på 05.00 på lördagsmorgon, koka kaffe och spela på valfri stor amerikansk sajt under 3-4 timmar till kl. 08-09. Barnen vaknar och du har tjänat ihop till en fin familjefrukost, lördagsgodis till kidsen, bio för familjen på kvällen samt en chipspåse och sexpack folköl till dig själv. :-D

 

Ibland är det kul med ett extrajobb!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får tacka för alla bra inlägg! Jag har ju poker som ett extra jobb/hobby och har väl förhoppningar om att ta ut en hyffsad slant i månaden till vanliga jobblönen så man "har det bra". Som det känns nu kommer den dagen aldrig komma, jag har spelat och vunnit helt ok för nåt år sen på NL100. Har grindat upp rullen från NL50 till NL100 ganska smärtfritt för ett tag sen. Hade iofs en dipp där nästan 20 inköp rök på en hemsk badsteak på NL50 nivån men sen vände det och gick i princip spikrakt upp. Sen väl på NL100 började det bra och sen rasade det igen, vann, tappa, osv. Så rullen har stått still senaste 1.5 månaderna i princip och jag vet inte hur jag ska ta mig ur det. Gå ned i nivå kanske vore en sak men känns som jag "förlorar" på det då jag vet att jag plusar på nivån normalt sett. Det behövs ju oftast bara spelas standard ABC poker mot de flesta fiskarna tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du försöker inte vinna på kvällen utan du försöker kanske att inte förlora det du vunnit på dagen....

 

Det ligger nog mkt i det faktiskt, men jag tycker själv att jag spelar helt ok ändå. Oftast blir jag små dragen och tiltar väl lite på det, tankarna om att jag inte borde spelat kommer då direkt sen är skiten igång så att säga och det rasar neråt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte man kan sortera på klockslag i PT, men testa att importera i olika databaser, en för dagsspel och en för kvällsspel. Sedan har du en där dessa är sammanslagna. Då kan du se ifall ditt spel eget skiljer vid de olika tiderna.

 

Om ditt eget spel är konstant så är det antagligen, som någon annan nämnde, olika typ av spel vid olika tidpunkt. Du kanske inte anpassar ditt eget spel efter det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag känner igen mig där, det är lättare att "förlora" på kvällen för att jag känner ett mycket större sug av att "vinna" pengar än att spela poker för att det är kul(och att vinna)..

 

Måste vinna känslan kommer mycket mer på kvällen för mig, därav litegranna chansspel.

 

Men om du vill "grinda" så är det ikväll och imorgon kväll som gäller, lönen har kommit och många nybörjare ger sig ut ikväll.. Haha, hitta någon/några och bara låt cashen strömma in ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...