Gå till innehåll

Skratta bäst som skratta sist - osköna riverkort som svider i rullen


BTruck

Recommended Posts

Här kommer historien om mitt mest malplacerade "lol" någonsin vid pokerbordet. Ingen badbeat-story utan jag har lagt upp handen för att det är förtjusande löjligt när jag, fylld av självsäkerhet efter att ha träffat finfina stegen på turn, släpper ur mig ett "lol" i chatten.

 

Givetvis bara för att se ett osannolikt riverkort titta fram och sticka hål på min högst tillfälliga glädjebubbla...:lol:

 

-----------------------------------------

 

PokerStars Holdem No limit ($0.10/$0.25) - 2008-09-13

Bord 'Weber III' 9-max

Fullt bord

BTruck: lägger lilla mörken $0.10

(anonym): lägger stora mörken $0.25

 

*** HÅLKORT ***

Utdelat till BTruck :Kd::Qc:

Alla fram till SB lägger sig.

 

BTruck: höjer $0.75 till $1

(anonym): synar $0.75

 

*** FLOPP *** :Ts::Th::As:

BTruck: satsar $2

(anonym): höjer $2 till $4

BTruck: synar $2

 

*** TURN *** :Ts::Th::As::Jh:

BTruck: satsar $9.50 och är all-in

BTruck sa, "lol"

(anonym): synar $9.50

 

*** RIVER *** :Ts::Th::As::Jh::Tc:

 

*** VISNING ***

BTruck: visar :Kd::Qc: (stege, tia till ess)

(anonym): visar :Kh::Ah: (kåk, tior över ess)

(anonym)vann $27.60 frånpott

 

*** SAMMANFATTNING ***

Total pott $29 | Avgift $1.40

Bord :Ts::Th::As::Jh::Tc:

Plats 2: BTruck (lilla mörken) visade :Kd::Qc: och förlorade med stege, tia till ess

Plats 3: (anonym)(stora mörken) visade :Kh::Ah: och vann ($27.60) med kåk, tior över ess

------------------------

 

Skratta bäst som skratta sist, allright!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du förtjänar inte att vinna denna. Lär dig att alltid sitta med 100bb och sluta vara en sån fisk. Du borde igentligen ta bort denna tråd. Du vill väl inte att hela forumet ska få se dig göra bort dig?

Jag håller med. Jag skriver ju att min självsäkerhet är malplacerad och den tydliggörs av mitt pinsamma "lol" efter att jag gått all-in. Inget att skämmas för att man splear sämre ibland, bara förtjusande löjligt att gå in i någon slags bubbla fylld av felaktig känsla av vara helt sejf med mediumhand. När skrattet efter att ha dragit ut fienden på turn kvävs av sanningens riverkort är det så löjligt att sitta med brallorna nere.

Om alla ser att jag gör bort mig ser de rätt. Jag gör det ibland, och vem gör inte det?

Jag har inget behov av att låtsas vara bättre än vad jag är.

 

Trodde rubriken var ett ordskämt.. :(

Sorry, det var klantigt och jag såg det efter att ha postat men ändå förhandsgranskat inlägget typ åtta gånger. Nu har jag lärt mig hur jag ska göra för att ändra även i rubriken i efterhand.

 

syna inte med hålstege tycker jag... lite fiskaktigt

Då är vi två (egentligen fler) som tycker så. Som sagt, detta var inte den bäst spelade handen. Det luktar dessutom efter en natts sömn fortfarande fisk vid min laptop.;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart vill jag ju att fiskarna ska sitta med fulla upptag eller? :twisted:

Sen kan jag säga att jag tiltat iväg mer pengar mot shortstacks hit´n runners än va du tjänar i år pöjk!

 

Hatar shortstacks helt enkelt.

 

 

Ok, är det därför du skriver:

 

Lär dig att alltid sitta med 100bb och sluta vara en sån fisk.

 

 

Sen att du tiltar iväg massa pengar till shortstacks säger väll igentligen hur bra du är som pokerspelare :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry. Det är ändrat nu. Lärde mig några timmar försent hur man ändrar i rubriken.:oops:
Lungt! Jag tyckte det var skitkul iaf.! :)

För övrigt tycker jag att gnället över din "bad beat" är lite löjlig. Du förlorade inte ens mycket pengar och så stor favorit var du ju inte efter turn. Du hade tur som ens var med i matchen.

Och för det sista tycker jag att dom som gnäller på att du inte sitter med fullt inköp kan hålla tyst. Kan ju finnas en massa orsaker till att du gör det. ... t.ex. att du förlorade sista handen före och inte var snabb att fylla på, eller att du är lite tiltad och inte vill riskera mera... eller att du kanske är bäst på short-stack-spel?

In med nya pengar och ta tillbaka dom du torskade! ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen att du tiltar iväg massa pengar till shortstacks säger väll igentligen hur bra du är som pokerspelare :evil:

 

 

Jag kanske inte har större kuk, men jag är rikare, ser bättre ut och är överlag en bättre människa än dig. Det tröstar mig de dagar jag kastar bort massa luckor på shortstackfiskarna. Klart man synar light när nån jävel degar med en 15-20bb. Är ju så skoj att dra ut dem små rackarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...för övrigt gnäller han inte över nån bad beat, han tycker bara det är otroligt roligt/pinsamt att han häver ur sej ett "lol" i säkerhet över att ha vunnit handen, för att sedan förlora den... Om han låg efter på turn eller blev utdragen på river har väl egentligen inte alls med saken att göra?
Jaha, det är där humorn ligger! *Tröga jag*
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...