Gå till innehåll

Största onlinepotten någonsin?


chrisdahman

Recommended Posts

Av de 21 spelare som förlorat mest på FTP under de senaste två åren står Laliberte för lika mycket som de övriga 20 tillsammans...

Undra vad det skulle betyda för highstakes pokern om han bytte hobby! :shock:

 

Tänk om det var hans mål - att vinna den största online-potten någonsin - och att han nu lägger av?

 

Han kommer ju driva Durr, Ivey och Benyamine till ruinens brant...:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av de 21 spelare som förlorat mest på FTP under de senaste två åren står Laliberte för lika mycket som de övriga 20 tillsammans...

Undra vad det skulle betyda för highstakes pokern om han bytte hobby! :shock:

 

Tänk om det var hans mål - att vinna den största online-potten någonsin - och att han nu lägger av?

 

Han kommer ju driva Durr, Ivey och Benyamine till ruinens brant...:mrgreen:

 

Roligaste är ju att han donerar alla vinster, så han är back ändå mer. Han kan som bäst gå +- ur en session :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av de 21 spelare som förlorat mest på FTP under de senaste två åren står Laliberte för lika mycket som de övriga 20 tillsammans...

Undra vad det skulle betyda för highstakes pokern om han bytte hobby! :shock:

 

Tänk om det var hans mål - att vinna den största online-potten någonsin - och att han nu lägger av?

 

Han kommer ju driva Durr, Ivey och Benyamine till ruinens brant...:mrgreen:

 

Han hade mer troligt en tråkig dag på jobbet, 10 miljoner dollar (totaltförlust) är ju endast en veckas inkomst för honom. Jag vågar påstå att killen spelar för skoj och skiter i resultatet..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skillnaden i tänk (och som alltid förvirrar mig när folk säger triss och menar set) är att triss är t.ex. AK på AxxxA. Och set är AA på Axxxx.

 

Så när du har set har du ett pocketpar med en träff på brädan, medans en triss är 2 kort på brädan och ett i hand.

 

Detta representerar självklart bara min egen åsikt, men den delas säkert av många.

 

I det här fallet skulle David förlora med triss i A eftersom Antonius skulle ha set i 6 (och därmed kåk med Davids triss).

 

Edit: Så därför måste David haft ett *set* i A.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han hade mer troligt en tråkig dag på jobbet, 10 miljoner dollar (totaltförlust) är ju endast en veckas inkomst för honom. Jag vågar påstå att killen spelar för skoj och skiter i resultatet..

 

Ja det är väl uppenbart att det är så.

Är det inte 14.7 mille i totalförlust.

Han är väl Lady Marmelade oxå vad jag vet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Schysst med tre potter som slår det gamla onlinerekordet samma dag.

 

Också rätt behagligt att två av dem kom från set på floppen som blivit utdragna av högre set. Känns bra att veta att det händer på dom nivåerna också.

 

I trisskriget håller jag med okocha. Triss har du så fort du har tre av samma, utan par till. Det är däremot skillnad på trips och set, där trips är två på bordet och en på hand och set är två på hand och en på bordet. Både trips och set är en triss dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan alla sluta nitpicka om triss vs set?

 

Det rådde delade meningar om det där även när Barry Greenstein pratar på pokerstars radio under finalborden i WCOOP förra året, men för nu kanske vi kan enas om att triss= öppet par på bordet där man har tredje i handen och set = par i handen som träffat ett kort på bordet.

 

Back on topic nu: Vilka jävla badbeats i megapotter.

Och fisken som gamet kretsade vann den största någonsin, det värmde mig. Även om han sedan checksynar tillbaka alla pengarna de närmsta 1000 händerna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan alla sluta nitpicka om triss vs set?

 

Det rådde delade meningar om det där även när Barry Greenstein pratar på pokerstars radio under finalborden i WCOOP förra året, men för nu kanske vi kan enas om att triss= öppet par på bordet där man har tredje i handen och set = par i handen som träffat ett kort på bordet.

 

Back on topic nu: Vilka jävla badbeats i megapotter.

Och fisken som gamet kretsade vann den största någonsin, det värmde mig. Även om han sedan checksynar tillbaka alla pengarna de närmsta 1000 händerna...

 

HH:s?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...