Gå till innehåll

Cobb/Baloo leker runt på svs lowstakes!


cobb89

Recommended Posts

Både jag och Baloo har lagt ner våra dagböcker då vi inte kände att de gav oss särskilt mycket. Nu startar vi en tillsammans mest för skojs skull, för att skriva av sig när tilten infinner sig, posta lite resultat och njuta av fisken på svs microbord.

 

Vi flyttar även tillsammans till Norge (Oslo) 29e september och ska där försöka hitta jobb/lägenhet. Vi får se hur det går. Lär bli intressant iaf :-)

 

Jag spelar just nu 1/2 svs efter en rejd på 2,5/5 som slutade i en sjuk downswing och en ganska grov cashout rullemässigt.

 

Baloo som har lite starkare psyke (?) och även pokersinne har däremot gått upp och verkar trivas på 2,5/5.

 

Vem vet vart detta slutar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 97
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag väljer mina tillfällen att vara rungood iaf...

 

Hittade 6 dollar på ett gammalt konto, går in på ett nl10$ bord medans jag nöter lite filmer på youtube..

 

TPTK är guld på nivån... hittade även ett floppat fyrtal med 33 på 33K mot AK.

 

Mina 6 ynka är nu 36 ynka. Borde fan hitta den klonken på ett 25/50 bord på svs istället...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jasså Oslo alltså :) jag flyttar antagligen också dit nu i månadsskiftet. Vad har ni tänkt söka för jobb osv?

 

GL

 

Javisst! :-D Vi tänkte söka truckjobb båda två. Just nu har vi varken lägenhet eller jobb så vi får dock se hur det går :P

 

GL boys

 

ty mannen :)

 

lycka till med både livet och pokern

 

ty tjejen? :)

 

Lycka till. Jag undviker er båda när jag lirar på svs 1/2!!

 

Det gör du rätt i ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja!

 

Känns fjantigt att dra nån närmare introduktion för min del. En del kanske har kikat in på min förra db nån gång, andra kanske har skymtat min ytterst coola avatar nånstans i vimmlet på pf.

 

Hur som helst har jag som cobb skrev ovanför gått upp till 2,5/5. Köper för närvarande in mig för 800 och spelar 3-4 bord.

 

Jag har inte lirat så överdrivet mkt i september trots att jag nu är ledig. Har varit ganska mkt med polare och annat löst folk. Eller oj, kollade i pt nu och jag hade visst spelat 10K händer i september. Måste fan vara rekord på 12 dagar:P

 

Hade iaf en konstig dag igår där jag låg som mest -2000 och slutade på +2600. Spelade en kort idag på morgonen och slutar -500, spelade som en sopa.

 

Nu när det här är mitt första inlägg täntke jag också bjuda på en hand. Fi är 24/12, han verkar vara ganska passiv även post. Aldrig sett honom agga. Strunta i att river var en hälsning från pokergudarna, hur spelas denna hand mot standard FI på flop/turn.

 

***** Hand History for Game 799042076 *****

$500 NL Texas Hold'em - Thursday, September 11, 11:41:54 ET 2008

Table Diana Turbo 4 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: roger1978 ( $61.1 )

Seat 2: norstaura ( $1436.38 )

Seat 3: Baloo^ ( $1041.89 )

Seat 4: mingi ( $172.48 )

Seat 5: mobbo10 ( $1068.82 )

norstaura posts small blind [$2.5].

Baloo^ posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Baloo^ [ :Qs::9s: ]

mingi raises [$17.5].

mobbo10 folds.

roger1978 folds.

norstaura calls [$15].

Baloo^ calls [$12.5].

** Dealing Flop ** [ :8c:, :9c:, :Qc: ]

norstaura bets [$50].

Baloo^ calls [$50].

mingi folds.

** Dealing Turn ** [ :5d: ]

norstaura bets [$150].

Baloo^ calls [$150].

** Dealing River ** [ :Qh: ]

norstaura checks.

Baloo^ bets [$315].

norstaura folds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas på mkt respons till händerna vi lägger upp. Jag hade nog raisat turn till ~450 då de är sanslöst dragigt ute.

 

För att öka nivån lite här i dagboken tänkte jag ha lite gåtor. Gåtorna är tagen ur en bok vi hittade på skolan förra året, jag kan garantera er hög klass och svåra svar.

 

Första gåtan är:

Vem har ben men kan inte gå, bär mat men kan inte äta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja!

 

Känns fjantigt att dra nån närmare introduktion för min del. En del kanske har kikat in på min förra db nån gång, andra kanske har skymtat min ytterst coola avatar nånstans i vimmlet på pf.

 

Hur som helst har jag som cobb skrev ovanför gått upp till 2,5/5. Köper för närvarande in mig för 800 och spelar 3-4 bord.

 

Jag har inte lirat så överdrivet mkt i september trots att jag nu är ledig. Har varit ganska mkt med polare och annat löst folk. Eller oj, kollade i pt nu och jag hade visst spelat 10K händer i september. Måste fan vara rekord på 12 dagar:P

 

Hade iaf en konstig dag igår där jag låg som mest -2000 och slutade på +2600. Spelade en kort idag på morgonen och slutar -500, spelade som en sopa.

 

Nu när det här är mitt första inlägg täntke jag också bjuda på en hand. Fi är 24/12, han verkar vara ganska passiv även post. Aldrig sett honom agga. Strunta i att river var en hälsning från pokergudarna, hur spelas denna hand mot standard FI på flop/turn.

 

***** Hand History for Game 799042076 *****

$500 NL Texas Hold'em - Thursday, September 11, 11:41:54 ET 2008

Table Diana Turbo 4 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: roger1978 ( $61.1 )

Seat 2: norstaura ( $1436.38 )

Seat 3: Baloo^ ( $1041.89 )

Seat 4: mingi ( $172.48 )

Seat 5: mobbo10 ( $1068.82 )

norstaura posts small blind [$2.5].

Baloo^ posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Baloo^ [ :Qs::9s: ]

mingi raises [$17.5].

mobbo10 folds.

roger1978 folds.

norstaura calls [$15].

Baloo^ calls [$12.5].

** Dealing Flop ** [ :8c:, :9c:, :Qc: ]

norstaura bets [$50].

Baloo^ calls [$50].

mingi folds.

** Dealing Turn ** [ :5d: ]

norstaura bets [$150].

Baloo^ calls [$150].

** Dealing River ** [ :Qh: ]

norstaura checks.

Baloo^ bets [$315].

norstaura folds.

 

 

Skulle nog höja på turn, alternativt höja redan på flopp. Synar du flopp så raisar jag def turn iaf, för att se vart jag står. Sen kan ju synen preflop diskuteras:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas på mkt respons till händerna vi lägger upp. Jag hade nog raisat turn till ~450 då de är sanslöst dragigt ute.

 

För att öka nivån lite här i dagboken tänkte jag ha lite gåtor. Gåtorna är tagen ur en bok vi hittade på skolan förra året, jag kan garantera er hög klass och svåra svar.

 

Första gåtan är:

Vem har ben men kan inte gå, bär man men kan inte äta?

 

Hm, förstår inte formuleringen på själva gåtan. Vad menas med "bär man men kan inte äta"?

 

Jag gissar iaf på att det är en fisk:-)

 

Har även en gåta till dig/er.

 

En man går in i järnaffären och pekar på en vara och frågar expiditen vad det kostar. Får till svar att varan kostar 10 kr/st.

 

Mannen säger då: -Då tar jag 100, och 99 till min granne.

Expiditen: Ok, det blir 50 kr.

 

Vad har mannen köpt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan se dig höja redan på flopp, av just samma anledning som vi ska höja på turn. Alltför dragigt för att bara sitta och syna tycker jag.

 

Gillar Cobbs förslag på betsize på turn.

 

Att höja flop är jag mer med på isf. Eftersom en passiv FI aggar så ser jag att han de flesta gångerna sitter på en färdig hand. Kan ha set/floppad flush/stege, känns inte de här händerna ganska troliga? Om vi raisar turn, får syn och river blankar, synar vi om han shovar?

 

EDIT: Såg att jag hade skrivit standard FI. Hade väl tänkt att skriva passiv FI

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att höja flop är jag mer med på isf. Eftersom en passiv FI aggar så ser jag att han de flesta gångerna sitter på en färdig hand. Kan ha set/floppad flush/stege, känns inte de här händerna ganska troliga? Om vi raisar turn, får syn och river blankar, synar vi om han shovar?

 

Beror på, om du raisar turn och han synar för att sedan smeka in resten på rivern känns det ju inte som att vårt 2 par slår mkt. Förutsatt att rivern blankar som du nämnt, så får nog bli fold på rivern. Om inte fi är retarderad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...