Gå till innehåll

Hur hittar jag tillbaka här?


Basen

Recommended Posts

Ok, den här handen gäller livet.

 

För några dagar sedan var jag nästan helt säker på att jag träffat nöten, en helt oemotståndlig kvinna. Vi har pratat, chattat, flirtat, fikat, men egentligen inte så mycket mer. Hon verkar trivas i alla fall, och själv har jag oerhört svårt att dölja mina tells om min vidunderliga fascination över henne. Jag darrar, flackar med blicken, svettas, pulsen galopperar. Jag tror till och med att jag smörat lite för att försöka få med kvinnan i potten.

 

Well, vi hamnade på samma ställe. Träffades av en slump, en bra bit in på en av mina törstigaste kvällar på kanske tio år. Jag var givetvis totalt osvängig. Så någonting som skulle kunna ha varit en avgörande afton slutade i en taxi hem med en chaufför som väntade på att få reda på vart han skulle och en spelare som hade svårt att göra sig förstådd. (Kom dock hem till slut, och fylleslaskandet var förvånansvärt balanserat).

 

Känns just nu som jag ligger under kraftigt. Det var ett tag sedan jag var inne i det här spelet. Pre-flop har jag skött bra. Nu blev det en rejäl groda på floppen, men visst borde det gå att ta tillbaka på turn och river. Frågan är bara hur fan då?

 

Ni måste hjälpa mig här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 50
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

:)

 

Vi kan ju börja med att fixa till din table image rent språkligt. Jag är lite osäker på att den typen av snack funkar på den typen av "spelare".

 

Sen måste tilläggas att du i detta spel inte är ute efter att vinna utan är ute efter en push (dvs delning).

 

Detta åter ordnas nog bäst till genom nykterhet och vältal på turn och river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt det här.

Lite beroende på hur kraftigt donkbettet på floppen var, kanske det är dags för ett litet fiskbett för att se var du står?

 

Skicka iväg ett chatthej. Som Appel mkt ricktig säger är det vältalighet som gäller

 

Foldar hon direkt där är det bara till att blanda och ge igen, en ny chans på nästa runda med samma spelare.

 

Väljer fi att syna är ju läget lite svårbedömt inför fortsatta rundor. Då kanske det lönar sig med lite slowplay för att få balans i spelet igen.

 

Raisar fi i detta läget är det bara till att skicka in stacken och se vart det leder.

 

 

Btw, som du vet betalar jag också dubbelrake på en annan klient, se bara till att den gamla klienten inte surnar till och höjer raken kraftigt, vilket den ofta har tendens till. Och som du vet finns risken att fastna i en avtal utan någon rakeback, och viss av erfarenhet det är tungt.

Så jag manar till lite försiktighet och vårdande av br.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Smooth tabletalk verkar vara linjen alltså. So be it...får jobba lite på min vektajta spelstil först. Frågan är dock är LAG man kan vara i det här läget?

 

///

 

Den gamla klienten har ju kört en massiv marknadsföringskampanj för att få in nya spelare och verkar ha lyckats till viss del. Men det kanske inte är någon garanti för få ha rejkdealen som den är skriven nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen måste tilläggas att du i detta spel inte är ute efter att vinna utan är ute efter en push (dvs delning).

 

Jag vet, och det kändes som upplagt för det i sista potten i lördags. Problemet var bara att när jag spelade mina 72o som raketerna hade hon raketerna. Antar att jag inte riktigt hakat det där med tajming.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

///

 

Den gamla klienten har ju kört en massiv marknadsföringskampanj för att få in nya spelare och verkar ha lyckats till viss del. Men det kanske inte är någon garanti för få ha rejkdealen som den är skriven nu.

 

Definitivt inte, lita på mig jag har erfarenhet. Vid minsta misstanke om collusion (stavning?) höjs raken.

Det oavsett om gamla klienten redan fått in mer spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Råd från Hugh är precis vad jag väntat på. Är det så lätt alltså? Chilla runt hörnet en stund och sedan fri fart till The Mansion. Hur länge föreslår du att slowrollingen pågår?

 

Lite osäker på det, risken är att man blir utblindad.

Näe ett försiktigt bett för att se var du står?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Råd från Hugh är precis vad jag väntat på. Är det så lätt alltså? Chilla runt hörnet en stund och sedan fri fart till The Mansion. Hur länge föreslår du att slowrollingen pågår?

 

Aj, aj, du var på ett långt break du :(

 

Du slowrollar tills du märker att fisken har kommit på att du har nöten, då trycker du all in och helt plötsligt märker fisken att hon är commitad till dig.

 

Och släng theory of poker och super systen 2, och spring iväg och köp the game 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Döp om tråden till SM i pokerreferens. :lol:

 

Vet inte riktigt om jag förstår vad du menar.:lol:

 

///

 

Btw, ingen som har liknande situation i sin PT som kan berätta för mig hur det kommer att gå. Har hyfsad koll på vad som är EV- i mitt spel, men jag har extremt svårt att utnyttja de feta plussituationerna som breder ut sig framför mig. Min antenn känner av dem, men av någon anledning mynnar det inte ut i handling. The Game kanske - funkar den verkligen?

 

Vill också tacka er alla för era godhjärtade insatser för den här fisken, ni är snälla, roliga, snygga och vad jag förstått vinnande i det här gebitet.

 

I´ll keep U posted.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bästa sättet att få in hela stacken är att betta proportionellt avvägt varenda gata för att slutligen gå allin på rivern. Blir man höjd kan det naturligtvis gå fortare.

 

Om fienden(?) foldar måste man naturligtvis vänta på nästa hand, men det finns ingen fold här väl?.

 

Crappy verkar ärligt ha pejl. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...