Gå till innehåll

ABC Poker - Suited Connecter?


Deppodi

Recommended Posts

Tjenare!

 

Har funderat mycket över mitt lir och så, har kommit fram till att jag ska börja lira solid ABC poker för att bygga upp min BR nu.

 

Innan har jag gillat att göra chansningar och spela kort som typ 8c,9c och se om man träffar något. Men vad anser ni att man bör spela för händer för att hålla sig till en solid abc-poker?

 

Är sånna händer okej, eller är dem bara att kasta?

 

Mvh Deppodi.

 

PS: Vi snackar cashgame 0.05/0.10 - 0.10/0.20.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt att svara på frågan "Vad är ABC-poker?". Jag antar att det du är ute efter är ett, om en ganska marginellt, vinnande spel med liten varians. Ja du, säkraste kortet då är väl att spela full ring och hålla sig till Appels händer och kanske lägga till några i position. Tråkigt, knappast optimalt och du tjänar ihop pengarna fortare genom att köra några helgmånader på ICA och sen pytsa in det som rulle.

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så TT är ospelbart alltså.

 

Ska genast börja kasta dom.

 

Clueless

 

lägg ihop dina två kort, blir dom över 21 är dom spelbara i tidig position.

 

Sedan går du ner lite ifall är du i sen.

 

sök på youtube, Tips from gus hansen - så berättar vilka kort som är spelbara beroende på vilken position...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker själv att SC är nog kort som man borde börja spela lite mer även på dom små nivåerna.

Spela dom i possition.

Borde inte detta ingå i ABC-poker?

 

BTN och CO är det väl ganska bra att höja förs in? Spelar du bara top 10 händerna måste ju folk fatta när du har dom slagna?

På detta sätt känns det som att man vinner mindre potter med stora händer och när man väl förlorar så förlorar man stora potter.

 

Men breddar du din range och börjar spela dina drag lite mer aggro så får du mer betalt för dina mosterträffar, även om du får en större varrians.

Spela inte med limp in, höj med dom i possition istället.

Men det är väl därför du ska spela på en nivå som du har råd med.

 

men det är klart, jag är verkligen ingen storspelare. Så jag kan vara helt ute och sväva i det blå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att spela SC i position är nåt man bör göra tycker jag, sen väljer man väl själv hur ofta.

Du kan ju välja att spela SC var fjärde gång du får dom t ex, så mixar du upp spelet lite.

Vill du inte hamna i svåra situationer med dom, se till att lägga dig om du inte träffar bra. Ingen idé att spela vidare med 89s på flop 10 8 A i en höjd pott t ex.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...