Gå till innehåll

När får det vara nog?


freeman

Recommended Posts

har 2 exempel

 

exempel 1

 

kom just hem ifrån lanzarote

första jag inser är att bensinen har gått UP MER :(

pinsamt illa... tänker jag och börjar fundera lite

 

jag har en toyta celica 87.. försäkring: 795kr varannanmånad ( trafik )

skatt: 2K misstänker jag

snitt förbrukning 1liter ( vi kör lätt matte )

 

NÄR jag hade ett jobb åkte jag 8km till jobb och 8km hem

16km dag 5 dagar i veckan. 4 veckor/månad

 

nu insåg jag att jag TJÄNAR pengar på att vara arbetslös och ha 90% av min grundlön om jag börjar cykla istället för att åka bil när jag ska till affären etc.

 

exempel nummer 2

 

varför installerar inte våra politiker värmeslingor i marken där folk cyklar under vintern varje dag?. jag har frågat poliktiker ang detta och oftast får man höra

vi har inte råd etc etc:

 

OKEJ.. det kostar att installera/ström etc

 

i SNITT så kostar en patient ca 5000kr/tim ( EJ överdriven )

på akutmottagningen

 

om vi nu säker att om vi installerar värmeslingor på ställen för folk cyklar när det snöar så vi säger 2 personer inte får benbrott. hur mycket pengar tjänar inte svenska staten på dom här 2 personern?

sjukhuskostnader.. försärkingskostander etc etc

 

jag tror jag kan hålla på hela kvällen men när är det dax att vakna?

 

när kommer svenska folket insee detta?

är vi så blåögda så vi inte ens ser verkligheten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

nu insåg jag att jag TJÄNAR pengar på att vara arbetslös och ha 90% av min grundlön om jag börjar cykla istället för att åka bil när jag ska till affären etc.

 

om vi nu säker att om vi installerar värmeslingor på ställen för folk cyklar när det snöar så vi säger 2 personer inte får benbrott. hur mycket pengar tjänar inte svenska staten på dom här 2 personern?

sjukhuskostnader.. försärkingskostander etc etc

 

 

jag håller med dig, MEN man kan aldrig tjäna något på att inte betala,men man kan spara.

 

/A

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu blir det mer OT, jag har namligen haft en tanke i banorna lange. Helt seriost har jag tankt satsa pa att bli politiker na rjag kommer hem till Sverige.

 

Sa jakla manga inkompetenta medelsvenssons som sitter i riksdagen. De vet ju fan inte vad de sysslar med. Jag gillar verkligen Sverige, men jag tycker det ar helt fel folk som sitter o bestammer. Och istallet for att sitta o klaga pa dessa tycker jag att man borde gora nagot.

 

Det blir politiker eller polis, for jag anser fan ta mig att poliserna i Sverige borjar bli samre o samre med

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...