Gå till innehåll

En komplett ranking av alla starthänder?


schumme

Recommended Posts

Nej... eller ja, det finns det, men du kan få klura på följande:

 

AKo

22

JTs

 

22 är favorit över AKo, AKo är favorit över JTs, och slutligen är JTs favorit över 22... hur skulle du vilja att man graderar de händerna?

 

Pokerroom har en lista över EV för händer i faktiskt spel (orkar inte leta upp just nu), det är ungeför vad du är ute efter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AQs har högre EV än AKo. :shock:

 

Känns som att i SH spel måste AKo vara mycket starkare, medan AQs kanske är hetare FT.

Det här visar rimligen bara att poker spelas rätt dåligt i allmänhet. Det enda listan säger är väntvärdet för inkompenta spelare i snitt. Inte särskilt intressant för hur man ska spela också, och dessutom så går det ju knappast att ranka händerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Sklanskys handranking så är både AKo och AQs i grp 2 och han rankar grp två händerna som följer:

 

TT, AQs, AJs, KQs, AKo

 

Detta för tiomannabord och FL. Sedan kan man ju tycka vad man vill om hans ranking gruppering men vad jag förstått har han och Malmuth gjort en hel del simuleringar.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta för tiomannabord och FL. Sedan kan man ju tycka vad man vill om hans ranking gruppering men vad jag förstått har han och Malmuth gjort en hel del simuleringar.

Jag är rätt säker på att om simuleringar är gjorda så är det på senare tid och långt efter att grupperingarna gjordes. Både Sklansky och Malmuth uttalade sig länge väldigt nedsättande om simuleringar som pokerverktyg och jag har svårt att se att de skulle ändrat sig särskilt myket de senaste åren. Grupperingarna är baserade på erfarenhet och "sunt förnuft", är tänkta för nybörjare och innehåller ett flertal direkta fel (om än inte särskilt viktiga).

 

Michael Hall (aka Abdul Jalib) har däremot jobbat mycket med simuleringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...