Gå till innehåll

Måste skriva av mig....


Bafucin

Recommended Posts

Jag har spelat poker i flera år och dessutom alltid med vinst, inga större summor som "månadslön" men jag har kunnat leva på det som en vanlig svensson under en lång period. Innan sommaren valde jag dock att ta ut min bankrulle eftersom jag bland annat skulle sommarjobba, rullen va då på omkring 22-28 k. Köpte en projektor och spenderade massa pengar, va trött på poker dessutom eftersom det gör mig osocial och jag ville inte slösa bort även denna sommaren.

På fyllan bestämde jag mig dock för att sätta in 500 och slaskade på minsta borden på svs och lyckades på bara några timmar få ihop omkring 1500. Spellusten kom tillbaka och jag spelade relativt mkt, efter 2 månader va rullen tillbaka på omkring 18 tusen efter att gått upp på 1-2 kronors. Då har jag dessutom tagit ut en stor summa pengar. Spelet flöt på riktigt bra förutom en riktig grisvecka, men det e saker som händer.

Förra måndagen gick jag upp till 2,5 5 med en rulle på 21500 och hade två bra första dagar då jag tokspelade och fick upp den till 27. Från onsdagen och till nu, har jag upplevt något helt sinnessjukt. Kan inte vinna en jävla hand, runner runner hela tiden. Floppade fyrtal mot runner runner fyrtal i potter på över 600 bb har hänt 2 ggr under loppet av 2 minuter på olika bord.

Set mot överset har det säkert varit 10 stycken, alla fulla inköp eller mer. När jag däremot får ett set mot överset sitter snubben på typ 100 i marker, varje jävla gång e det samma sak. Småstackarna översettar jag, bättre 2par osv medans det mot dom stora stackarna är tvärtom.

Jag klarar inte att ta förlusterna heller, för att många av spelarna är så jävla dåliga.

 

Bland annat ställer en snubbe på turn efter att då fått färgdraget på just turn då jag floppat stegen. Han synar utan ett piss på flopp och går all in med omkring 1500 i en pott på 900, givetvis träffar han. Att den här horungen dessutom plussar på sitt spel visar ju bara hur löjligt det. Även den potten hamnar på omkring 500-600 bb.

 

En annan pott då jag har K9 och floppar stege i 3 betad flopp mot 2 andra spelare, så åker degen in på turn. Han skriver gg i chatten, river kommer kung och han visar upp AJo, floppen låg då 10JQ. Även den potten på omkring 500-600 bb, även denna spelare en reg.

HUR FAN KAN SÅNT HÄR SKIT SPEL BELÖNAS??

Jag vet att det ger mig värde igentligen när dom spelar så här men jag börjar bli jävligt tveksam, dom gör inte sånt här skitspel igentligen, men just dessa gånger belönas det. JÄVLA APOR

Har spelat omkring 20k händer från onsdagen till idag och kan bara säga att jag aldrig varit med om något liknande.

Helt surrelistiskt, jag vinner inte en hand, jo mot småstackarna då är det visst meningen att jag ska få vinna.

 

Det är ingen whine tråd eller likande i ett försök att få sympati det söker jag inte genom ett jävla forum.

Nu ligger rullen på 17800, så vad gör man nu?

Går man ner till 1-2 kronors och hoppas på att vända flytet, för att senare gå upp i nivå då förmodligen oturen väntar igen.

Är jag konspirationsskadad? Funkar det så att man har otur när man går upp i nivå?

Kan nämligen inte släppa tanken att om jag går ner i nivå och sedan upp så kommer jag att få hålla på så hela tiden.

Är det bara inbillning?

 

Något annat jag vill ha svar på är detta om småstackarna, har under de år jag spelat nämligen aldrig sett denna sjuka varians om att endast kunna vinna mot småstackarna. Blir det senare tvärtom att jag vinner mot storstackarna och förlorar mot småstackarna? Jag har aldrig trott innan att det skulle funka så men jag börjar tvivla på svenska spels mjukvara.

Att jag har ens har dessa summor kvar är enbart på grund av spelarkvaliten, dom e så jävla dåliga och det som gör mig så förbannad.

 

Texten i sig verkar säkert konstig och osammanhängande, men det speglar mig ganska väl just nu.

va bara tvungen att skriva av mig...

 

peace

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En polare hade samma missflyt i flera dagar på SvS alldeles nyligt. Satt och grindade med honom för ett par dagar sen och det var helt sjukt vilka set ups och utdragningar han drabbades av. Vann ibland mot småstackarna men i alla stora potter fick motståndarna sina mirakel-runner-runner-drag att sitta. Men det vände till slut och det brukar det alltid göra om man bara har ork att grinda sej igenom det. Men att gå ner en nivå är nog helt rätt beslut tills du känner dej trygg att gå upp igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

J

 

 

En annan pott då jag har K9 och floppar stege i 3 betad flopp mot 2 andra spelare, så åker degen in på turn. Han skriver gg i chatten, river kommer kung och han visar upp AJo, floppen låg då 10JQ. Även den potten på omkring 500-600 bb, även denna spelare en reg.

HUR FAN KAN SÅNT HÄR SKIT SPEL BELÖNAS??

 

 

:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du slår huvudet på spiken. Jag känner precis likadant. I 2,5 månader har jag gått kallare än is på just Svenska Spel. Shortstacksen är inga problem att träffa mot. Jag synar ner dem med vilken skithand som helst och förväntar mig att träffa (och gör så oftast med), men just när jag själv sitter med en hand och är uppe mot en annan full stack eller mer så våldtas man så man knappt kan stå på egna ben längre. Har tappat mellan 250 000 och 300 000 under denna period. Visst gör alla misstag här och var, men överlag tycker jag att jag spelat mina händer riktigt bra i den bemärkelsen att jag fått in pengarna som stor favorit. Här är några axplock från gårdagens tvåtimmarspass (och detta har varit min personliga vardag det senaste jävla året). Kan tilläggas att jag fick en skärmdump skickad av en kompis som blivit tilldelad två spadertvåor (!) som starthand. Det om nåt borde vara en spark i skrevet på alla som inte tror på riggen. Jag är själv fast besluten om att riggen i högsta grad existerar. Pokern är inte längre vad den en gång varit och när man blir förvånad när en 95-procentare får stå, ja, då är det fan nåt som är fel!

 

  • Trebetar pre med AA. Flopp A(h)-Q(h)-9(s). all-in fulla inköp. Turn 3(h), river 10(h). han 99 med hjärter.

 

  • Jag 22. Tre som ser flopp. Flopp 2-3-4. Jag check. Bet, syn. Jag höjer tre gånger deras bet. Syn, syn. Turn 3. Bettar 80%. Fold, syn. River 3. Han ställer.

 

  • K-högt färgdrag. All-in flopp. Träffar. Han har A-hög färg. Tack, när man väl får träffa! (Kanske inte så mycket att diskutera just i denna hand, men vad jag vill komma till är tajmingen och setup-faktorn).

 

  • Gör ett move med 10-4 hjärter och trebetar från BB en aggressiv spelare. Han syn. Flopp 10-4-2. Vi blir all-in. Han 22. 2,25 inköp var.

 

  • Fem händer där jag har par plus antingen färg- eller öppet stegdrag. Missar samtliga.

 

  • Jag standardhöjer, blir omslagen och slår tillbaka hårt till 35 big blinds med Q-Q. Han synar med 5-8. Flopp 6-7-9.

 

  • Trebetar med Q-Q. Flopp A-K-K.

 

  • Trebetar med K-K. Flopp A-hög. Han A-8.

 

  • All-in pre med aa mot kk. River k

 

  • Två händer senare all-in pre med jj mot ak. Flopp a.

 

  • Eller varför inte den skönaste av alla (från förra veckan). 10-20 på Prima. En kille höjer till 80. Jag har K-K och slår om till 300. Han steker en stund och synar till slut. Floppen kommer 3-3-4. Vi blir så småningom all-in. Han vänder upp A-3! GG WP FU!

 

Säger som så; det är inte konstigt att man är mörkrädd nuförtiden. Fine om detta vore en extrem random dag, men jag överdriver inte när jag säger att detta är standard, i alla fall för mig. Monsterförlusterna hålls i schack genom att jag plockar upp många småpotter (många bäckar små, ni vet). Givetvis får man vinna nån all-in då och då, men inte någonstans i närheten av vad matematiken föreskriver. Jag är personligen j*ligt trött på poker och att varenda babianskalles skitspel belönas oavbrutet. Det är förnedring, ingenting annat.

 

Jag har spelat poker i flera år och dessutom alltid med vinst, inga större summor som "månadslön" men jag har kunnat leva på det som en vanlig svensson under en lång period. Innan sommaren valde jag dock att ta ut min bankrulle eftersom jag bland annat skulle sommarjobba, rullen va då på omkring 22-28 k. Köpte en projektor och spenderade massa pengar, va trött på poker dessutom eftersom det gör mig osocial och jag ville inte slösa bort även denna sommaren.

På fyllan bestämde jag mig dock för att sätta in 500 och slaskade på minsta borden på svs och lyckades på bara några timmar få ihop omkring 1500. Spellusten kom tillbaka och jag spelade relativt mkt, efter 2 månader va rullen tillbaka på omkring 18 tusen efter att gått upp på 1-2 kronors. Då har jag dessutom tagit ut en stor summa pengar. Spelet flöt på riktigt bra förutom en riktig grisvecka, men det e saker som händer.

Förra måndagen gick jag upp till 2,5 5 med en rulle på 21500 och hade två bra första dagar då jag tokspelade och fick upp den till 27. Från onsdagen och till nu, har jag upplevt något helt sinnessjukt. Kan inte vinna en jävla hand, runner runner hela tiden. Floppade fyrtal mot runner runner fyrtal i potter på över 600 bb har hänt 2 ggr under loppet av 2 minuter på olika bord.

Set mot överset har det säkert varit 10 stycken, alla fulla inköp eller mer. När jag däremot får ett set mot överset sitter snubben på typ 100 i marker, varje jävla gång e det samma sak. Småstackarna översettar jag, bättre 2par osv medans det mot dom stora stackarna är tvärtom.

Jag klarar inte att ta förlusterna heller, för att många av spelarna är så jävla dåliga.

 

Bland annat ställer en snubbe på turn efter att då fått färgdraget på just turn då jag floppat stegen. Han synar utan ett piss på flopp och går all in med omkring 1500 i en pott på 900, givetvis träffar han. Att den här horungen dessutom plussar på sitt spel visar ju bara hur löjligt det. Även den potten hamnar på omkring 500-600 bb.

 

En annan pott då jag har K9 och floppar stege i 3 betad flopp mot 2 andra spelare, så åker degen in på turn. Han skriver gg i chatten, river kommer kung och han visar upp AJo, floppen låg då 10JQ. Även den potten på omkring 500-600 bb, även denna spelare en reg.

HUR FAN KAN SÅNT HÄR SKIT SPEL BELÖNAS??

Jag vet att det ger mig värde igentligen när dom spelar så här men jag börjar bli jävligt tveksam, dom gör inte sånt här skitspel igentligen, men just dessa gånger belönas det. JÄVLA APOR

Har spelat omkring 20k händer från onsdagen till idag och kan bara säga att jag aldrig varit med om något liknande.

Helt surrelistiskt, jag vinner inte en hand, jo mot småstackarna då är det visst meningen att jag ska få vinna.

 

Det är ingen whine tråd eller likande i ett försök att få sympati det söker jag inte genom ett jävla forum.

Nu ligger rullen på 17800, så vad gör man nu?

Går man ner till 1-2 kronors och hoppas på att vända flytet, för att senare gå upp i nivå då förmodligen oturen väntar igen.

Är jag konspirationsskadad? Funkar det så att man har otur när man går upp i nivå?

Kan nämligen inte släppa tanken att om jag går ner i nivå och sedan upp så kommer jag att få hålla på så hela tiden.

Är det bara inbillning?

 

Något annat jag vill ha svar på är detta om småstackarna, har under de år jag spelat nämligen aldrig sett denna sjuka varians om att endast kunna vinna mot småstackarna. Blir det senare tvärtom att jag vinner mot storstackarna och förlorar mot småstackarna? Jag har aldrig trott innan att det skulle funka så men jag börjar tvivla på svenska spels mjukvara.

Att jag har ens har dessa summor kvar är enbart på grund av spelarkvaliten, dom e så jävla dåliga och det som gör mig så förbannad.

 

Texten i sig verkar säkert konstig och osammanhängande, men det speglar mig ganska väl just nu.

va bara tvungen att skriva av mig...

 

peace

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riggsnack tas i riggtråden. Som honest99 säger så var det här ingen (renodlad) riggtråd från början utan hade ett diskussionsvärde kring variansen och dess effekter på psyket samt hur man hanterar detta. Det är detta som är topic i den här tråden, håll er till det och om nån fortsätter snacka rigg här så blir det varning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...