Gå till innehåll

Rätt beslut efter småslow?


Recommended Posts

Hur kan du dra slutsatsen att han har qq kk när han gör en normal höjing preflopp?

 

Sen så är det ju bara att syna, inte mycket att snacka om.

 

 

 

För att oftast när han höjer 5x BB som inte är standard så har han suttit på en stabil hand.

 

Eftersom jag satte han på den handen så valde jag att kallsyna pre, för att vinna en större pott efter flopp, ville variera spelet lite och inte 4betta varje AA, det var en risk jag tog.

 

Mot hans push på flopp tror jag att en syn lönar sig i längden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att oftast när han höjer 5x BB som inte är standard så har han suttit på en stabil hand.

 

Eftersom jag satte han på den handen så valde jag att kallsyna pre, för att vinna en större pott efter flopp, ville variera spelet lite och inte 4betta varje AA, det var en risk jag tog.

 

Mot hans push på flopp tror jag att en syn lönar sig i längden.

 

donkaaaaaaaaments..........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och "vänta in bättre lägen" hör för övrigt inte hemma i cash game.

 

Finns ju bra med ställen detta stämmer in, oftast när man saknar information för att ta ett marginellt beslut.

 

Detta är dock inte ett sådant ställe.

 

För att oftast när han höjer 5x BB som inte är standard så har han suttit på en stabil hand.

 

Eftersom jag satte han på den handen så valde jag att kallsyna pre, för att vinna en större pott efter flopp, ville variera spelet lite och inte 4betta varje AA, det var en risk jag tog.

 

Mot hans push på flopp tror jag att en syn lönar sig i längden.

 

Tänkte bara informera dig om att du är fisk i dagsläget och allvarligt behöver plugga pokerteori. Utgå ifrån att de flesta här på forumet vet mer än dig och att de dem säger är till för att utbilda dig så går det nog bra. Föreslår även att du använder dig av http://www.cardrunners.com eller http://www.deucescracked.com/ om du är seriös med att vilja bli bättre.

 

All lycka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns ju bra med ställen detta stämmer in, oftast när man saknar information för att ta ett marginellt beslut.

 

Detta är dock inte ett sådant ställe.

 

Jag håller med om det du säger. Måste dock påpeka att i "min värld" är det så att jag har spelat så mycket på dom nivåer jag spelar att jag har utvecklat en snittrange för "randomdonk" som jag inte har några reads på vilket gör att jag i princip alltid vet huruvida ett specifikt beslut är + eller -EV. Av den anledningen har jag extra svårt för uttrycket "vänta in ett bättre läge" då jag tolkar det som att folk tror att det är för lite +EV för att vara värt att "chansa". Tror även att min tolkning oftast är rätt då jag ofta hör folk resonera att man ska passa på små +EVspots då det kommer komma bättre senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...