Gå till innehåll

Tips för att spela flera bord samtidigt?


Madbomber

Recommended Posts

Efter ett vänligt men bestämt påpekande från QoS så gör jag ett försök till att få svar på strategi för att spela på flera bord samtidigt.

Jag tycker själv ofta att det går lite för långsamt när jag spelar på ett bord. Jag brukar bl a surfa runt på pokerforum och andra sidor när jag har foldat och väntar på att handen ska spelas färdigt.

 

Har därför funderat länge på att spela på mer än ett bord samtidigt.

Fick chansen igår då jag var med i två freerolls samtidigt på expekt.

Hann dock inte med alls, trots att jag försökte använda förvalsknapparna så mycket jag kunde.

 

Är det nån som har bra tips på hur jag ska lyckas bättre, eller ska jag kanske helt enkelt fortsätta spela på ett bord tills jag har blivit betydligt bättre?

Hur lång tid hade Ni spelat innan Ni började spela på flera bord samtidigt?

 

Kan tillägga att jag inte är nån kanonspelare direkt, kan den grundläggande taktiken men har inte nån stor erfarenhet vid bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 55
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Själv kör jag med två skärmar och kan ha åtta bord uppe samtidigt, men kör aldrig mer än två samtidigt då jag gärna vill titta på typ Vänner eller nåt på den andra skärmen :)

 

Hursomhelst, det är viktigt att du kan sätta fönstrena bredvid varandra och snabbt få koll på din position och dina kort. Får du 72o är det ju bara att klicka i fold på förval oavsett var du sitter, men med en hand som A8s så beror ju en hel del på din position och då får du lägga fokus på det bordet.

Ibland får man ju två superhänder typ AA och 92o samtidigt, och dom är ju också lättspelade.

Det är dom där borderline-händerna som ställer till det lite men personligen har jag aldrig kännt mig stressad än i mitt liv. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tja jag lirar tre bord överlappade ibland, det funkar hyffsat gäller bara att inte ha dom i samma "position" så nä de hoppar upp så man foldar AA eller synar en all-in me 27o.

 

Iof då spelar jag oftast för att få ut en bonus eller nåt och lirar riktigt tight, då blir det inte så stressigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ha en hög upplösning och lägg fönstrena brevid varandra(hajar inte riktigt problemet)? eller köp en till skärm.

 

Själv kör jag med 2. en 17" och en 19". Hur nice som helst. Håller på att montera in en till så jag ska kunna spela poker på 2 och ha mail/mp3 på den sista. Skärmar e billigt. kolla http://www.blocket.se och köp en beg 17" + ett gammalt graffekort.

 

När jag blir rik ska jag skaffa platta skärmar :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm. har förlorat känslan för det där. så länge det är många spelare på bordet har man ju tid på sig. men sitta och lira 2st 1on1 är INTE att rekomendera :P

 

råkade syna en all in förstahanden igår på Q8 suited på fel bord :P och vips var jag ute ur den turneringen. så lira på ett bord :P

 

 

puss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det brukar gå bättre när jag spelar flera bord. Vanligtvis spelar jag 3 bord samtidigt och det enda som egentligen kan ställa till det har redan nämnts, att man har dom "för tight överlappade" så man klickar fel. Det har hänt ett antal gånger och är ju inte så kul men men... Andra problemet är vid turneringar när man kommer långt i samtliga, då kan det bli riktigt stressigt (kanske t.o.m. så stressigt att man inte kan springa om hämta en pilsner mellan varven ;)) men är man bara koncentrerad så funkar det fint även då.

 

Mer än tre bord tycker inte jag man ska spela (åtminstone inte SnG som jag spelar mest), vissa klarar säkert fler men min uppfattning är att det lätt blir kaosartat med 4 eller 5 bord.

 

Sen till det om att man spelar bättre med fler bord, det beror väl lite på vilken karaktär man har men personligen spelar jag nog tightare och mer aggressivt med flera bord aktiva. Dels för att det snart kommer en ny hand så kan man med gott samvete slänga AK och liknande om man känner sig slagen och sen bettar jag ofta hårdare när jag träffar nåt bra för att slippa klicka fram och tillbaka för mycket bland alla bord. Kanske nåt att tänka på, att trixa mindre och spela rakare. Online-poker mår nog bäst av det för det mesta allafall...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man lär sig poker (vilket man i o f s aldrig slutar med) så räcker det väl gott med 1 bord. Försök analysera händer och tänka poker i stället för att krångla till det med flera bord. Träna på att läsa de andras händer när du inte är med och ta handhistory på saker du inte förstår och posta frågor i forumet. Spelar du fullbord limit så kan du nog gå upp på två bord rätt så snart, men andra spel skulle jag vänta länge innan jag gick upp på flera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men andra spel skulle jag vänta länge innan jag gick upp på flera

 

Riktiga män spelar ett bord texas limit, ett bord PLO, ett bord Omaha Hi/Lo, ett bord 7-stud och sista bordet 7-stud hi/lo.

 

Riktiga män undrar varför de förlorar och tycker nätpokern är riggad...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det beror mycket på vilken limit man spelar. Sitter du t.ex. på $0.25/.50 - $1/2 eller SnG på runt 10$ har allafal jag gett upp det där med att läsa händer eller spela fancy. Spelar helt enkelt mitt spel och det går förvånansvärt bra sen jag bestämde mig för det (efter otaliga omöjliga händer man både vunnit över och tagit stryk av som man inte ens varit i närheten av att räkna in till en rimlig hand).

 

Jag har aldrig spelat särskilt höga limits och där kan det nog vara annorlunda och räcka med ett bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har märkt ett otålighetsproblem hos mig när jag spelar. Inte tilt, men något annat. Alltså, när jag spelar högt så spelar jag samtidigt gärna en frirulle, en 5$ SnG eller något annan låg tävling - konstigt nog hjälper det mig att koncentrera på det fulla ringgamet vid det andra bordet.

 

/Ola

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gdaily, led själv av det problemet

 

Löste det genom att gå från 10 till 6 spelare på ett bord. Brukar även ha något att leka med i handen. Men du kanske enbart är intresserad av 10 spelare och då vet jag inte...

 

Blev frustrerad över hur lång tid en hand tog på 10 spelare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara att du reggar dig på ett par till då...

 

Kan bli lite gnäll ifall dom tror du bonushorar. Men spela kan du göra på de flesta primasiterna iaf (dock med olika bankrolls)

 

7 sultans tycker jag har jävligt snygga bord iaf. Känns bra att lira där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...