Gå till innehåll

Opteron - kör gemensam dagbok med chofritz ist...


Opteron

Recommended Posts

Riktigt slut nu för övrigt, hade en knasigt hektisk dag igår som avslutades med utgång där jag blev mer än planerat full. Idag har jag sprungit runt på stan precis hela dan efter 6h sömn. Hittat lila snowboardbyxor, ett trådlöst apple-tangentbord som verkligen måste vara top10 av snyggaste produkter ever oavsätt kategori, fem t-shirtar, snowboardbag och lite annat krafs..

 

Om 9h går en buss med sängar ner till val Thorens där jag ska åka puder en vecka så måste nog börja packa nu =D

 

 

Sammanfattar mars pokermässigt såhär:

 

marsi.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 649
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

sitter o myser i Helsingborg just nu o myser i vårvärmen efter 7 timmar i buss.

 

Fanns ett alpingaraget här som visst körde 30% på hela sortimentet. Letat massa efter ett skönt ryggskydd men inte hittat nåt. Kliver inö i butiken där hänger ett ensamt ryggskydd o glänser från nåt norskt märke jag aldrig hört om. Är exakt min storlek o sitter bättre än något annat jag provat förut. Passa på o hitta nya goggles med så känner mig sådär härligt nöjd verkligen =)

 

nu blir det 25 timmar till i buss, highstakes =P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... käkar man däremot en rejäl fettbomb till frukost kan man gå hela dagen utan att äta utan större problem....

 

Förespråkar du alltså detta för en person som ska gå ner i vikt? Trycka jättefrukosten och sen sätta kroppen i svältmode...svårt att se att det skulle ge några resultat imho.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förespråkar du alltså detta för en person som ska gå ner i vikt? Trycka jättefrukosten och sen sätta kroppen i svältmode...svårt att se att det skulle ge några resultat imho.

 

notera inbörden av ordet "kan".

 

grejjen är ju att genom att äta fett så går kroppen inte i svältmode vilket den gör några timmar efter en rejäl sockerchock. angående att fasta längre perioder finns det väl forskningsrön på att råttor som gör det lever längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

notera inbörden av ordet "kan".

 

grejjen är ju att genom att äta fett så går kroppen inte i svältmode vilket den gör några timmar efter en rejäl sockerchock. angående att fasta längre perioder finns det väl forskningsrön på att råttor som gör det lever längre.

 

Hehe ok du skrev ordet "kan". Men jag uppfattade inlägget som ett "tips";) (min tolkning såklart). Kroppen går inte in i svältmode men presterar den bra med hänseende på träning och studier?

 

Det är väl hyffsat vedertaget att ett lägre energiintag genom livet ger statistiskt längre liv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe ok du skrev ordet "kan". Men jag uppfattade inlägget som ett "tips";) (min tolkning såklart). Kroppen går inte in i svältmode men presterar den bra med hänseende på träning och studier?

 

Det är väl hyffsat vedertaget att ett lägre energiintag genom livet ger statistiskt längre liv.

 

jag märker att jag inte tappar fokus lika lätt. inte kört det så länge så lite tidigt att dra slutsatser om resultat.

 

angående att fasta:

http://en.wikipedia.org/wiki/Intermittent_fasting

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag märker att jag inte tappar fokus lika lätt. inte kört det så länge så lite tidigt att dra slutsatser om resultat.

 

angående att fasta:

http://en.wikipedia.org/wiki/Intermittent_fasting

 

Tack för länk. Men hur funkar det med återhämtning efter, låt oss säg, ett styrkepass om man fastar i 24-timmars cykler? Jag köper "prolonged life"-argumentet däremot blir det jävligt många timmar utan byggstenar för kroppen om man styrketränar...:) Man borde iofs kunna låta träningen följa fastan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Är på jättebra humör o sitter typ o sjunger lite =) Bara sju timmar kvarpå 30h-resan hem, massa grejer verkar lösa sig som jag hoppats och jag har fixat mkt fin eskort hem ikväll <3

 

snöat massvis hela veckan så åkt typ 80% offpist, utvecklat mina brädskills massa o UCPA är verkligen Jätterekommenderat, dock är det rekommenderat att beställa utan resa om man inte är sugen på 30+30 timmar buss. 8k kosta det iaf inkl resa, 7 skiddagar med guide/lärare, boende, utrustning/verkstad o tre jättenötiga buffeer om dagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite downswing just nu, 1900 bb från toppen - varians, den söta flickan "hade inte kommit över sitt ex" - halv-väntat men trist, minst 10 dar tvingad celibat - oväntat men trist, stökigt i lägenheten, varians...

 

mkt mkt gott med hummus på för övrigt =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spårat bra kväll o natt verkligen, har insett att jag suger på att skriva läsvärda dagboksposter så litar kallt att chofritz styr det ist i sin dagbok.

Slutade iaf i bortamatch bortom ropsten nånstans. Har en egen lägenhet mitt i stan men flickan hade lovat mamma komma hem så, mamman var även tvungen att öppna dörren o kolla läget ett par sekunder med sin flicka vid halv fyra-ish. Tur jag inte är big fan av doggystyle typ :roll:

 

Nån som vet vilket som är niceaste utgången ikväll btw? Har dålig koll på torsdags-ställen men är taggad att dra ihop nåt ikväll med.

 

Elektro, indie, pop o sånt går före rock, hiphop mm, 18-årsgräns är bättre än 23, icke stureplan går före stureplan, glada människor går före inidimman-sunkdisko-mentalitet men jag är öppen för förslag =D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spårat bra kväll o natt verkligen, har insett att jag suger på att skriva läsvärda dagboksposter så litar kallt att chofritz styr det ist i sin dagbok.

Slutade iaf i bortamatch bortom ropsten nånstans. Har en egen lägenhet mitt i stan men flickan hade lovat mamma komma hem så, mamman var även tvungen att öppna dörren o kolla läget ett par sekunder med sin flicka vid halv fyra-ish. Tur jag inte är big fan av doggystyle typ :roll:

 

Nån som vet vilket som är niceaste utgången ikväll btw? Har dålig koll på torsdags-ställen men är taggad att dra ihop nåt ikväll med.

 

Elektro, indie, pop o sånt går före rock, hiphop mm, 18-årsgräns är bättre än 23, icke stureplan går före stureplan, glada människor går före inidimman-sunkdisko-mentalitet men jag är öppen för förslag =D

 

Lovat sin morsa wyf?

Hur gammal va hon egentligen? :-P

 

// Sladdafan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha nöt. Måste kännas rätt konstigt för dig när hon kommer ut halv 4 på natten, "Hej mitt namn är xxx, jag ska gå in å ligga med din dotter nu". 8-)

 

wot?

 

Var väl snarare att morsan öppna dörren till hennes rum för att kolla varför det kom ljud därifrån, fast du kanske levla mig på nåt sätt? :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wot?

 

Var väl snarare att morsan öppna dörren till hennes rum för att kolla varför det kom ljud därifrån, fast du kanske levla mig på nåt sätt? :rolleyes:

 

Aha nej jag levlade inte..

Uppfattade som att mamman mötte er vid dörren till huset/lägenheten när ni kom hem för att kolla sin dotter. Whateva. gg med bortamatch anyhow.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du var snygg igår!

 

btw "bortom ropsten" som i bortom ropsten på lidingö?

 

Vet inte, taxichaffisen hade noll lokalsinne verkade det som så tjejen sa åt honom att åka till ropsten och sen guida hon honom ett par kilometer till. Var en rätt shysst villa så var säkert lidingö :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha nej jag levlade inte..

Uppfattade som att mamman mötte er vid dörren till huset/lägenheten när ni kom hem för att kolla sin dotter. Whateva. gg med bortamatch anyhow.

 

mahahaha uppfattade det också som så att morsan öppnade dörren till huset kl halv 4. det var rätt sick och tänkte samma tankar som chillarn, men att hon öppnar dörren till sin lilla dotters rum där du bankar henne är ju faktiskt värre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...