Gå till innehåll

Filmbotten, filmer som suger!


Pimpen

Recommended Posts

Alla har väl ett par filmer som man älskar att hata. Även om vissa skådisaroch regissörer i grund och botten är bra kan de dyka upp i riktigt usla filmer. Vi har ju redan klarat av höjdarfilmer i ett par trådar. Här kommer nu några rullar som får mig att spy.

 

1. Signs (helt osannolikt usel med vattenkänsliga utomjordingar)

2. Behind enemy lines (maken till mer ologiskt manus får man leta efter)

3. Die another day (Goldeneye är den enda Brosnan-rullen som är ok)

4. Snakeyes (cool trailer men filmen var kass. Cage med störig hybris)

5. The Waterboy (Är inget Sandlerfan även om Happy gilmore och Big daddy går att se på)

 

Ge några tips på rullar som du älskar att hata.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 139
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Trots vissa förväntningar sög följande filmer kapitalt:

 

1. Star Wars Ep. 1 & 2 - jäkla barnfilmer...

2. Alien Vs Predator - inte varje dag en regissör förstör två franchises...

3. Waterworld - en Mad Max på vatten... ja, jo, eller hur :evil:

4. Van Helsing - verkade lovande, kul idé men ack så dåligt utfört...

5. Uppföljarna till Scream och Amercian Pie - de skulle ha slutat i tid...

 

/TF - som återupptäckte Trainspotting i helgen... Funderar på att byta nick till Begbie :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gigli - Ben Asslick och J-Lo, kan det bli mer komplett än så?

Crossroads - Britney på turné, ses med fördel i Köpenhamn med en salong full av fjortisar.

Glitter - Ja, ord räcker inte till.

 

För guds skull, du kan väl inte mena att du sett dessa filmer!!!

 

*kräks ljudligt i papperskorgen*

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hatar Lost in translation. Men flera jag pratat med säger att den är hur bra som helst, förstår inte hur de tänker. Någon som vet? :)

 

Tyckte den var helskön faktiskt. Men så är jag ett stort fan av Bill Murray också. Var jäkligt kul att se honom i en nedtonad roll men som ändå lät hans humor skina igenom då och då. Sen är det ju lite upp till var och en att bestämma sig för vad filmen handlar om egentligen, och framför allt, hur den slutar egentligen :D

 

Tycker den symboliserar hopplöshet och stagnation men att det mitt i all vardagstristess kan dyka upp något oväntat som vänder upp och ner på ens värld...

 

/TF - svamlar vidare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gigli - Ben Asslick och J-Lo, kan det bli mer komplett än så?

Crossroads - Britney på turné, ses med fördel i Köpenhamn med en salong full av fjortisar.

Glitter - Ja, ord räcker inte till.

 

För guds skull, du kan väl inte mena att du sett dessa filmer!!!

 

*kräks ljudligt i papperskorgen*

 

/TF

 

Jag erkänner iiiingenting!

Eller lite kan jag nog erkänna trots allt.

Gigli och Glitter har jag bara sett början på innan jag fick kräkattacker och stängde av.

 

Men Crossroads sågs på en biograf i Köpenhamn nån dag innan den hade Sverigepremiär. Var på väg hem från Amsterdam och hade tråkigt i Köpenhamn. Fjortisarna tittade konstigt på mig när jag skrattade när Britney försökte gråta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MIMIC!

 

Kackerlackor i människostorlek tar över NY tunnelbana, tills hjälten dödar alla, dör nästan själv, men kliver efter stora explosioner upp ur underjorden i slutet i slow-motion med vind i håret.

 

Eller den där van-damm filmen där hjälten skyddar sig när Colloseum ramlar ner på honom genom att gömma sig bakom en coca-colaautomat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Var jäkligt kul att se honom i en nedtonad roll men som ändå lät hans humor skina igenom då och då. Sen är det ju lite upp till var och en att bestämma sig för vad filmen handlar om egentligen, och framför allt, hur den slutar egentligen :D

 

 

Var nog det jag missade, av någon anledning ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

* 2001 - Ett rymdäventyr - Överlägset sämsta smörjan som någonsin skapats (i konkurrens med Glitter, Barb Wire etc, men de filmerna har ju iaf snygga brudar och de sena Polisskolanfilmerna är ju så kassa att man kan skratta åt det :) ).

 

Att det sen finns ett gäng stollar som följer strömmen och säger att 2001 är en fantastisk evolutionsbeskrivning fattar jag inte. Filmen är ju så trist som att se målarfärg torka. Vill man se dokumentärer kollar jag på Vetenskapens Värld eller nått...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog o bläddra till botten på min imdb-votelist o fick följande napp:


  • Wild Wild West
    Undercover Brother
    Tank Girl
    Glitter
    Boat Trip
    Commando
    Point Doom

 

tank girl, hmmm, den filmen hade jag faktiskt lyckats förtränga..TILLS du ger mig flashback...inte snällt av dig :cry:

 

/A :club:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Star Wars Ep. 1 & 2 - jäkla barnfilmer...

2. Alien Vs Predator - inte varje dag en regissör förstör två franchises...

3. Waterworld - en Mad Max på vatten... ja, jo, eller hur :evil:

4. Van Helsing - verkade lovande, kul idé men ack så dåligt utfört...

5. Uppföljarna till Scream och Amercian Pie - de skulle ha slutat i tid...

 

Hoho, bortsett från 3 & 4 (samt alla AP-filmer) gillar jag faktiskt alla du räknar upp. :)

Kan ge motiveringar men bara om någon väldigt gärna vill (right).

 

* 2001 - Ett rymdäventyr - Överlägset sämsta smörjan som någonsin skapats [...] Filmen är ju så trist som att se målarfärg torka. Vill man se dokumentärer kollar jag på Vetenskapens Värld eller nått...

 

Hoho, nu blev jag ännu mer sugen än tidigare på att se den. Go go långsamma artfilmer! :D

 

Tror jag nästan är ensammast i världen när jag säger att jag älskar att hatar Matrix i alla dess former. Har försökt sett den första ett flertal gånger men somnar varje gång. *gäsp*

 

Nej, du är inte ensam. Första Matrix-filmen var inte unik på något sätt utan bara en massa snodda idéer (Matrix var inte alls först med särskilt mycket alls egentligen), ihopslängda i en film. Det kan funka, som för Tarantino, men till skillnad från Quentin i Kill Bill lyckas inte Wachowskis lika väl. Som jag ser det har ettan dålig story, kassa skådespelare och hygglig action. En tvåa på en skala av fem; jag har sett värre. Tvåan har lika kass story, samma kassa skådespelare och riktigt underhållande fightscener.

 

Äsch, sitter i skolan. Får avsluta när jag kommer hem. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag älskar bad taste och commando är en riktigt svartenkatten-klassiker.. de enda bra filmerna som ni listat upp... resten håller jag me er om att de suger.

 

Gillar inte matrix heller direkt.. första gick väl an.. 2:an va skitkass, 3:an vill jag inte se...

 

Star wars va rätt kassa osso.. alltså 1-2

 

Den absolut sämsta filmer jag har sätt är yellow submarine, en Beatles-film som någon kommunist hade med sig på bussresan till fjällen.

Tätt följt är Billy elliot som jag såg 1 h av på engelskalektionen.. fyfan vem kommer på att göra en sådan film?

 

Hulken filmen va riktigt kass osso.. snacka om att förstöra gamla klassikern men Lou Ferrigno o gänget.

 

sen finns d ju de dära skitkassa gamla tjejfilmerna som syrran alltid kollade på... typ dirty dancing och hair gel eller vad den nu hette..

 

sen har jag sett 10 minuter av filmen legally blond 2,.. hade jag sett hela hade den nog med 99% sannolikhet tagit titeln som den sämsta filmen.. Det är rätt duktigt gjort av den med tanke på alla jäkla skitfilmer som görs.

 

Ogillar alla jet li-filmer, möjligtvis va romeo must die ok att titta på om man absolut inte har ngt annat för sig..

 

ALLA hugh grant-filmer suger för övrigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som är svårt att fatta är att smaken kan vara så olika. Tittar man på tex diskshops recentioner från köpare och annat löst folk så kan man ge sig fan på att någon fjortis minnsann tycker att detta är den bästa film de någonsin sett och plitat ihop något som avslutas med ett toppbetyg.

 

Egentligen är väl många filmer inriktade just på den imbicila delen av manliga tonåringar. Skulle man bli tvingad att se Van Hellsing, Blade och Drakarnas Rike skulle i alla fall jag få näsblod.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

de sena Polisskolanfilmerna är ju så kassa att man kan skratta åt det :) ).

Står det inte komedi på baksidan av fodralet ;)

 

Homer J. Simpson: Why do you think I took you to see all those Police Academy movies, for fun? Well I didn't see anyone else laughing, did you?

 

(okej jag har nog postat den nån annanstans på forumet med) :)

 

Några av de absolut sämsta filmer jag vet:

 

Anakonda

Chip - robotpojken

Demolition man

Hollow man

Kärlekens språk 2000

Reine & Mimmi i fjällen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan återigen konstatera att det bara verkar vara eurythmech som har smak på detta forum, förutom jag förstås. ;)

 

Disclaimer ett: utelämnar mer obskyra filmer.

Disclaimer två: ta allt jag säger med ett stort, fett IMHO; jag försöker inte säga något objektivt om film - tycker bara att filmsmak är kul.

Disclaimer tre: varning för ibland ganska grova spoilers, läs på egen risk.

 

Kan lista några filmer jag tycker är extremt kassa:

Robo Vampire - folk som byter kön, två lika dåliga plots som aldrig möts, "avancerade" maskiner som består av två lampor och en spak (!) och väcker människor till liv, en robocop-kopia med plåtburkar och folie (jag skämtar inte, de har använt plåtburkar och folie!)... orkar inte säga mer om den.

Independence Day - kommentarer överflödiga?

Instinct - faktiskt den enda film jag någonsin stängt av. Jag vill inte ens veta hur skiten slutar. Handlar om en professor som levt med apor och blivit galen, och så blir han ännu mer galen när han får besök i fängelset men OJ!! Han var visst kanske inte så galen!? Jättedjupt... better luck next time.

Fucking Åmål - missförstå mig rätt nu tack, jag respekterar Moodyssons budskap med sina filmer, han gör filmer som behövs - men ibland undrar jag om han öht har varit tonåring.

Anaconda - lite pinsamt, men enda filmen jag sett de senaste sju åren eller så som jag blivit rädd för. Hatar ormar. Det var omväxlande "AAAAH! Stor orm kommer mot mig! :shock::cry:" och omväxlande "HAHAHAHAHA, vattenfallet rinner uppåt! :D:D:D".

The Blair Witch Project - min analys av filmen, den innehåller inget av följande: *story, *skådespelare, *skräckkänsla, * över huvud taget något som kan förväxlas med skräck eller som klarar av att hålla intresset uppe. Jag tror att utan (den fantastiska) marknadsföringen hade inte en kotte sett eländet. Dessutom är konceptet snott nästan rakt av från den betydligt bättre men inte heller bra filmen Cannibal Holocaust.

Nu lär jag få stryk, men... Braveheart - alltså, jag kollar utan problem på filmer som innehåller tiominuterspanoreringar över 20 meter utan tillstymmelse till dialog, med personer som bara sitter still, men det här tråkade arslet av mig. Jag sträckte händerna i luften när Gibs-.. jag menar Wallace dog, och gjorde mig hatad av min närmsta vänskapskrets.

Fargo - jag erkänner gärna att det är ett bra hantverk av bröderna Coen, och det är imponerande hur mycket bättre än film säljer bara för att man skriver att det är en sann historia i början (vilket f.ö., för den som inte visste det, alltså inte stämmer). Fargo är ett försök till en hyperrealistisk kriminalare med dramaturgi, men misslyckas rätt kraftigt tycker jag. Insomnia (det norska originalet, fast remaken ska visst också vara bra) är en film som gör samma sak men mycket bättre.

Hollow Man - seriöst, trodde manusförfattarna att vi tittare är så dumma att vi utan vidare accepterar tiotusen plotholes och en man som överlever att bli bränd, krossad, slagen osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv utan att få en skråma? Mein gott. Gäsp.

Lara Croft Tomb Raider: The Cradle of Life - första filmen tyckte och tycker jag faktiskt är riktigt bra. Tanklös och mycket action, bra miljöer och en fullständigt opretentiös story. Ungefär som spelen alltså. Till tvåan verkar någon ha tänkt "wow, den där xXx alltså, übercoola effekter hela tiden, vi försöker göra något liknande!", och då blev det som det blev. Ska tilläggas att jag inte gillar xXx heller. :) Och seriöst, en haj som 1) råmar (!!!), 2) blir slagen på käften under vatten av en människa, 3) ger sagda människa lift upp till ytan. Come on. Förolämpa inte min intelligens på det sättet, tack. Filmer måste inte vara realistiska, men de ska inte vara dumma heller.

The Hitcher (Liftaren) - jag satt och hejade på Rutger Hauer så att filmen skulle ta slut fr.o.m. ungefär 10 minuter in i filmen. Det var väl inte riktigt jättepopulärt... men kass film. Sedan är jag fortfarande sur för att han dödade tjejen, det var ju inte snällt.

Lost in Translation - det finns exakt EN bra scen i den här filmen, och det är den första. Damn, Scarlett Johansson har en snygg... ett snyggt ryggslut. Anyway, skulle det här vara en film om ensamma människor? Fine, men det är inte välgjort. Är poängen att visa att livet suger på något sätt? Att det inte finns något hopp? Jag tror att man måste kunna identifiera sig väldigt, väldigt kraftigt med båda huvudpersoner för att kunna gilla den här filmen (eller att man köpt hypen och gillar den för att man ska). Motbevisa mig gärna, jag vill helst inte ha rätt i den frågan.

Necromania - jag läste inte så noga om filmen före jag fick tag på den, så jag visste inte att den till 2/3 bestod av porr. Spolade förbi allt sex och kvar blev... ja... femton minuter skräp. Har inget direkt moraliskt mot porr, tänder bara inte så mycket på det. Särskilt inte när Ed Wood står för regin.

Reine & Mimmi i fjällen! - MYYYY EYYYYYEEEEESSS!!!!!!! (är det något som säger emot så tänker jag fan ta bort er användare)

American Pie - det är väl lika bra att erkänna direkt, jag har väldigt svårt för komedier i allmänhet och amerikanska college-filmer i synnerhet. Jag försöker se dem utan fördomar (och ibland lyckas det, typ Dude, Where's My Car?), men snart går det inte längre. Fett med respekt till er som skrattade genom hela filmen. Ni måste vara lyckligare än jag. :)

Snow White: A Tale of Terror - kan vara världens mest misslyckade försök att göra en film pretto. Hygglig stämning och riktigt bra skådespeleri från Weaver och Keena. Kopierar från mitt omdöme på Filmtipset: Keena och Weaver imponerar, liksom tyvärr inget annat i den här röran. Katastrofal regi och kasst foto. Hur någon kan få sympati för styvmodern [nb: syftar på andra kommentarer på sidan] förstår jag inte heller, jag har inget medlidande till övers för någon som är medvetet ond. Dvd-exemplar bortskänkes.

Uzumaki - ... jaha?

The Crow: City of Angels / The Crow: Salvation - kommer inte ens ihåg vilken som är vilken. Usch, vilken smörja. Originalet är riktigt, riktigt bra (längat efter en ny, mörk film från Proyas' sida...), men uppföljarna skulle kunna vara skolexempel på hur man försöker mjölka en ko med fel hjälpmedel (i brist på bättre analogier).

The Watcher - hehe, vi visste väl egentligen alla att Reeves inte skulle vara superstjärna särskilt länge. Världens potentiellt mest klichéfyllda och förutsägbara seriemördarfilm. Klichéer går väl bra om de har något som uppväger dem (typ Strings), men inte utan något sådant.

Unbreakable - hur kunde det gå så fel? Shyamalan - check. Willis - check. Jackson - check. Manuset - che-... öh... vänta... där har vi det! Man ska inte göra film utan manus, Shyamalan!

Underworld - jag gillar nästan alla vampyrfilmer per default, och b-action kan jag se hur mycket som helst - men den här skiten gick över gränsen rätt rejält. Vissa scener var faktiskt helt okej, men de var vääääääldigt få i jämförelse.

Vinterviken - den behöver väl inte motiveras, va? Tänkte väl det. Tack.

xXx - my God, det är pretentiös b-action! Trodde aldrig att jag skulle få se den blandningen, och jag hoppas verkligen att jag slipper få se den igen. En självklar etta på en skala till 76.

 

Bad Taste är tamifanimej den sämsta jävla skitfilmen jag sett.. Mådde i och för sig kasst den där kvällen men efter jag hade sett filmen med polarna och kom hem började jag må så jävla dåligt.. Måste berott på filmen.

 

Den är ju underhållning på hög nivå! Splatter, blod och långsamma zombier; can't go wrong with that! :D

 

Någon som sett "Den lilla flickan i huset vid vägens slut"? Sämsta jag sett!

 

Tja... jag har filmpostern som avatar på ett annat forum, 'nough said. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...