Gå till innehåll

FAQ - vanliga (och ovanliga) frågor och svar


High5ActionSupport

Recommended Posts

Ska försöka mig på en FAQ för High5Action.com. Många av frågorna är gemensamma för hela Entraction (B2B)-nätet, så även andra spelare än våra favoriter har väl nytta av den här tråden.

 

Jag fyller på allt eftersom det dyker upp frågor, och uppdaterar då detta första inlägg

 

/Chris

 

*****

 

Entractionklienten

Handhistorys i Entractionklienten - inlägg 2

 

Hemsidan/cashiern

Insättning med Mastercard - inlägg 3

"Mitt kreditkort är spärrat" - Inlägg 4

 

Lagpokerklienten

"Mitt konto är låst" - inlägg 5

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand Historys

Hej

Var hittar man historiken någonstans?

 

Först och främst måste du se till att handhistoriken sparas:

 

Du går under Options/Hand history Options och klickar för att det ska sparas på datorn: Obs, om du inte är administratör, så får du nog ändra det förvalda till en sökväg som du kan accessa (jag har Vista och det är ju känt för att "bugga", då kommer jag inte åt normalsökvägen, men jag har valt att lägga handhistoryna i en mapp på skrivbordet).

 

Slutligen finns det ett val "Log hand history to socket". Det används för att (vad nu det innebär):

It is used to stream the history to the 3rd party software if required
200808260936120.jpg

 

Därefter kan du antingen se de senaste 50 handhistoryna via cashiern, eller genom att leta upp mappen du sparat dem i och kolla "manuellt" (om du nu sparar dem på en väg du kommer åt.

Tack till gdaily för blden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mastercard-insättningar

 

Insättningar med MasterCard kan ibland vara krångligt.

 

I Entractions licensavtal med MasterCard krävs det att kund verifierar vissa uppgifter. Detta sker genom ett formulär som skall bli tillgängligt för nedladdning vid ett första insättningsförsök.

 

I detta formulär är mestadels redan ifyllt men de kräver också att det bifogas vissa identitets styrkande handlingar samt önskad insättningsgräns.

 

Ett stort problem är ju då att jag aldrig fick någon chans att fylla i något dokument då jag försökte göra min första insättning med mitt Master. Kanske dags att kolla upp så at allt står rätt till med koden?

 

Har kollat med mina kollegor samt med entraction och ingen kan svara på varför dokumentet inte blivit synligt för just dig.

 

Testade själv att göra en insättning och då fungerade allt som det skulle.

 

PMa oss i så fall så sänder vi dokumentet till dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt kreditkort är spärrat

 

 

Entraction har ju "kluriga" regler om hur många konton man får ha i nätet och framför allt hur många gånger man kan använda samma kreditkort inom nätet. Allt sådant går att låsa upp, men det kimmer inte funka om 10 pers står och bultar på dörren ett par minuter före start. Fixa gärna kontot redan i dag eller under dagen på söndag, så vi har chansen att fixa eventuella strul.

 

Är kreditkortet spärrat för att det används på annat ställe inom nätverket så hör ni bara av er till oss eller mailar den mailadress som står på "felmeddelandesidan". Entraction kollar upp så det inte är något "fuffens" med kortet och låser sedan upp spärren. En irriterande, men ibland tyvärr behövd säkerhetsfunktion mot stulna kreditkort helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt lagpokerkonto är låst (jag var betatestare)

 

Får ett sådand här trevligt felmeddelande när jag väl kommit ihåg både användarnamn & lösenord:

"Login for this account has been disabled, please contact TAPsupport@high5action.com"

 

Spelade ett par turrar vid betatester och bör ha TAP€5-15 på kontot också.

 

Supersimpelt problem - du behöver ett High5Actionkonto (så att du exempelvis kan plocka ut kommande vinster :-)).

 

a) Starta ett konto på High5Action.com med samma epostadress som du har på gamla betakontot.

b) Vänta ett litet tag så gör vi kopplingen mellan gammalt och nytt konto

c) Profit!

d) Om det går fel i ihopkopplingen av konton (har skett någon enstaka gång) så hör du av dig igen, det är enkelt att fixa bara vi vet vilket konto som ska knytas ihop med vilket)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...