Gå till innehåll

NLT - Hur hade ni spelat AA här?


uber

Recommended Posts

NLT $0,25-0,50 10 sätes på Prima. Rätt tight och ok spel, men som vanligt några slasktrattar.

 

Sitter och clearar en bonus från Goldenriviera, och är snart klar med den, bara ett fåtal händer kvar, då händer detta.

 

UTG+1 ($49,45 i stacken, just satt sig vid bordet) smaskar på med en $6 raise, sätter honom på KK.

Alla foldar fram till mig. Jaha, tänker jag samtidigt som jag tittar ner på :club: A :spade: A. Härligt!

jag har ungefär $85 i min stack, och saftar tillbaka med $12 till, borde jag höjt mer?

Kanske tom tryckt in och hoppats på syn? Fold fram till fi som tänker lite men synar.

Pot: $36,75

 

Flop kommer:

:spade: 9 :diamond: 10 :diamond: 9

 

Fi checkar.

Här ser jag inte en chans i världen att han kan ha höjt $6 UTG+1 med en hand som har mig slagen här,

så jag sätter honom all-in för $32 till. Han synar fort som ögat och vänder upp TT.

 

Turn:

:club: 6

 

River:

:spade: 5

 

Pot:

$99,65

 

Ingen hjälp, och han skopar hem potten med sin kåk. Finns det nåt sätt att komma iväg från det här? Ska jag checka och ta ett gratiskort? Det känns inte rätt det heller. Kanske betta mindre på flop och lägga sig vid omslag? Nää, känns fel.. Hur skulle ni spelat den här handen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en ganska svår hand att komma undan ifrån.

Jag själv skulle nog tryckt in hela degen PF med så små stackar.

Höjer han sådär mycket med TT skulle han nog synat.

 

Men eftersom du inte gjorde det:

Jag skulle nog slängt iväg ett pottbet. För att verkligen markera att jag har mina AA,KK lr QQ. Får man sen omslag så beror det helt på din read på killen. Av min erfarenhet så brukar folk bara syna med JJ-KK och mucka med AK-AQ o så... Vet du att han är duktig bör du nog fundera på att mucka handen där om du får omslaget. Vet du om att han är tomtig och skulle gjort så med JJ-KKså äre nog inte mkt att göra än att skjuta in o blunda.

 

Beror helt på din read på killen alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, så här i efterhand borde jag nog tryckt in allt mot en så stor höjning, risken är ju ganska stor att man får syn av sämre händer på dessa limits.

 

Men ett potbet på floppen är ju lika med att sätta honom all-in, eftersom att potten redan var på $36 och han hade cirkus $30 kvar i stacken. Skulle jag betta säg, $15 på floppen och lägga mig mot ett omslag för $15 till i en pot på $85 känns nästan lite vekt spelat, eftersom att han troligen slagit om även med KK-QQ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, jag överdrev väl endel när jag skrev det där med att jag satte honom precis på KK, första tanken som slog mig var väl att han hade ett stort par, AA-JJ. Folk som kan spela på den här nivån tenderar (ibland) att överbetta preflop med höga par för att locka tomtenissarna att gå all in med en halvhyfsad hand, när dom ser en chans till dubbling..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ovanligt att hyffsade spelare (maxinköp) direkt sätter sig ner och börjar gambla. Jag skulle sätta honom på JJ, QQ, AK, möjligen AQ. Han tänker ett tag och tänker att jag kan ju kolla om det kommer ett ess.

All-in:en är alltså helt korrekt. Jag hade också satt honom på händer ett steg för "högt upp".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din höjning är ju väldigt markant PF. När du får omslag där är det ju väldigt stor chans att han skulle syna en ALL IN från dig PF. Tycker du ska trycka redan där. Iofs hade du blivit utdragen om han synade men det hade varit fint spelat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja miniraise preflop är lite i minsta laget tycker jag. När han dessutom raisar 12xBB kan du nästan lika gärna trycka in degen. Foldar han så är ju 13,5xBB en riktigt bra förtjänst, synar han så är det ju ännu bättre. Har man chansen att få in hela stacken preflop med AA tycker jag man ska ta den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja miniraise preflop är lite i minsta laget tycker jag. När han dessutom raisar 12xBB kan du nästan lika gärna trycka in degen. Foldar han så är ju 13,5xBB en riktigt bra förtjänst, synar han så är det ju ännu bättre. Har man chansen att få in hela stacken preflop med AA tycker jag man ska ta den.

 

Mjo, funderade ett tag på att trycka in direkt. Du skriver att jag miniraisade, det gjorde jag inte. Jag höjde $12 TILL, dvs $18 totalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

D'oh! Läste 12 till som till 12. :lol:

 

Ja det verkar ju rimligare. Men om någon raisar 12xBB brukar de sällan folda preflop, så jag trycker alltid in stacken där. Å andra sidan haaaatar jag AA postflop eftersom man blir så fruktansvär nojjig. Varje kort är ett möjligt set... alla drag... "Sitter den jäveln med 86o och har satt nötstegen...?" Ja, du vet hur det är. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...