Gå till innehåll

FL - Regulars Fixed Svenska Spel


Dooken

Recommended Posts

Det finns redan en tråd om regulars på SvS, men den är så lång och handlar nästan uteslutande om NL-spelare.

 

Jag vill därför starta en tråd om Regulars på SvS fast på fixed så att vi kan snacka loss lite om dem och om vad de sysslar med.

 

Fetstilt spelar dagligen

 

500/1000

Johanna22

 

100/200 - 50/100

Påkerpråffs

Jope84

SlimSussie

CeeLoo

Bumpie

Dooken spelbeskrivning

Mikemik

Svavel

Bananskal

Jimmieblack

_AA_

JJJj

alfahanne

KingsX

__PERRA__

(-_-)

SadToSee

 

30/60 20/40 15/30

Gurravasa

Headphones Spelbeskrivning

Mikemik

Stabilo

Tess23

Tobbe23?

PocketJ

Isson

Birthy spelbeskrivning

Demimonde

fejk

picadoel spelbeskrivning

 

Vad har ni att säga om dessa spelare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att FL på SvS är en alldeles för liten sjö för att den här tråden ska vara en bra idé. Dessutom hänger väl säkert de flesta på PF.

 

Där har du en poäng faktiskt, har inte reflekterat över att det är så jättemånga som hänger här dock. Tycker dock det är så lite aktivitet gällande fixed så ville mest dra igång en diskussion.

 

Men du kanske har rätt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag försökte ge FL på ss en chans, men det gick inte. Hade man tur rullade det ett 15/30, ett 30/60 o kanske ett 50/100 eller 100/200..

 

Vet inte om du var ute efter att multitabla 4-5 bord för det kan nog vara svårt på svs. Däremot brukar det oftast gå att få igång bord på 20/40 och 30/60. 15/30 rullar det för det mesta bord och det är aldrig problem att starta upp ett nytt.

 

Hoppas att den här tråden kan inspirera lite fler att testa limit på svs...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om du var ute efter att multitabla 4-5 bord för det kan nog vara svårt på svs. Däremot brukar det oftast gå att få igång bord på 20/40 och 30/60. 15/30 rullar det för det mesta bord och det är aldrig problem att starta upp ett nytt.

 

Hoppas att den här tråden kan inspirera lite fler att testa limit på svs...

 

Tanken var väl att kunna lira 4 bord 50/100 eller 100/200 iaf, men där såg jag som sagt aldrig action på mer än ett bord samtidigt. Att sen SS`s jävla dasslock till bord inte går att förminska heller gjorde mig ju inte direkt mer sugen på att stanna kvar. Kanske gör en come back den dagen jag arrat en 30 tumsskärm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar inte miniview alls? har inte testat men annars är väl tvåtabla max på svs om man kör med bara en skärm. Personligen tycker jag att det är bra att det inte går att multitabla på svs. Tycker att det är extremt tråkigt att spela mot spelare som grindar 12 bord eller nått. Inte för att det är svårt att spela mot dem, för det är det verkligen inte, men för mig måste det vara lite roligt att spela för att jag ska vara fokuserad.

 

Dessutom är det lite kul att spelarbasen är rätt liten, man lär känna spelarna både pokermässigt och utanför. Jag tycker det är rätt skönt att sitta och tjöta lite fotboll under spelet. Blir lite mer homegame känsla. Försök få kontakt med någon som sitter med röststyrd klient och spelar 18 bord...

 

Men men det är ju såklart aspekter som inte har med värdemaximering etc etc att göra, men om man trivs på jobbet så gör man ofta ett bättre jobb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar ex du dooken bara på SS inget på ex Party eller Ipoker ganska bra värde där om du spelar ex 20$/40$

 

Jag har lirat en del på Ongame nätverkat som jag diggar en hel del och ja där finns det väl en del värde kan man säga. Dock kan man väl säga att jag inte är något matematiskt geni som gör de mest korrekta bedömningarna utifrån vad som är det optimala, utan jag spelar mest på känsla och erfarenhet. På Ongame tycker jag att det börjar bli svårt att lira 25/50$ medan det fortfarande går att vinna ganska stabilt på 20/40.

 

För övrigt håller jag med pokerfackat om att det inte är kul att möta spelare som lirar 12 bord samtidigt. Ok att lira 3 kanske 4 bord på en och samma gång, men fler än så njaaeee...

 

vad hände med _AA_ han satt ju alltid på dom borden förr. gulat?

 

__AA__ Lirade 100/200 mot mig igår och han är inte gul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tanken var väl att kunna lira 4 bord 50/100 eller 100/200 iaf, men där såg jag som sagt aldrig action på mer än ett bord samtidigt. Att sen SS`s jävla dasslock till bord inte går att förminska heller gjorde mig ju inte direkt mer sugen på att stanna kvar. Kanske gör en come back den dagen jag arrat en 30 tumsskärm.

 

Vet att när jag lirade i våras så var det riktigt bra trafik på 50/100, 100/200. Om jag inte minns fel så var det 4 bord 50/100 samt om det samtidigt var 2-3 bord 500/1000 där Johanna22 spelade mot Bareev, Jope84?, Jessica?

 

Jag tror att trafiken för tillfället är så dålig är att det fortfarande är sommarmånad och att folk antagligen avrundar sin semester. Nu när hösten snart börjar falla på så kommer antagligen att spelfrekvensen på SS att öka så småning om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har lirat en del på Ongame nätverkat som jag diggar en hel del och ja där finns det väl en del värde kan man säga. Dock kan man väl säga att jag inte är något matematiskt geni som gör de mest korrekta bedömningarna utifrån vad som är det optimala, utan jag spelar mest på känsla och erfarenhet. På Ongame tycker jag att det börjar bli svårt att lira 25/50$ medan det fortfarande går att vinna ganska stabilt på 20/40.

 

För övrigt håller jag med pokerfackat om att det inte är kul att möta spelare som lirar 12 bord samtidigt. Ok att lira 3 kanske 4 bord på en och samma gång, men fler än så njaaeee...

 

 

 

__AA__ Lirade 100/200 mot mig igår och han är inte gul.

 

Får man fråga vad du nickar på Ongame? Lirar där också, fast snäppet under din nivå. Finns ju en del regulars man håller sig undan, men annars är det precis som du säger rätt så kasst motstånd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får man fråga vad du nickar på Ongame? Lirar där också, fast snäppet under din nivå. Finns ju en del regulars man håller sig undan, men annars är det precis som du säger rätt så kasst motstånd.

 

Tror jag nickar samma på ongame, alltså Dooken, men jag är inte helt säker eftersom det var 5-6 månader sedan jag var där och lirade. Dooken123 eller Il_Duce möjligtvis också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kul med en tråd om fixed limit spelare!

 

spelade en hel del händer i somras på 15/30 20/40 30/60

 

lite tankar om de man spelade mest mot:

 

mikemik, rätt aggro, men ack så usel

 

Major Tom, lös och passiv

 

Vildvittra, helt ok, solid spelar

 

REALMAD, helt hopplös, sämst av de sämsta

 

kanonkalle, inget vidare

 

korkeken, passiv inte så vass

 

bumpie, varken fågel eller fisk

 

Gurravasa, helt okej

 

headphones, helt hopplös

 

dooken, aggro och har plussat bra de gånger han suttit vid mina bord

 

Gälkahäng, bra spelare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...