Gå till innehåll

Position stats HU cg


Crispo

Recommended Posts

Hejsan.

Jag skulle vilja höra med er som spelar enbart HU cg, hur era position stats ser ut.

 

Mitt PokerTracker är rätt nytt och säger väl inte så mkt ännu. Men mina BigBlind/hand ligger på -0.08(gräsligt), och mina SmallBlind/hand på +0,12

 

Måste hitta ett sätt att reda ut mitt BB spel.

 

Har dragit ner på trebets och händer ur position (BB) i allmänhet.

 

Trebetar såklart oftare om han foldar mycket och tvärtom.

 

Men är det nån som har nåt mer avancerat tips på BB?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga större nyheter, men tack endå.

Angående folda mer på BB;

 

Det är ju svårt att bestämma ut vissa händer man spelar och inte spelar eftersom allt beror mer på motståndet än korten i HU;

 

Men om vi endå ska lägga in lite grundtänk emot en "normal" spelare(som höjer ofta på SB och bettar 3*bb prefolp)

 

1. Bör man slänga 35s-68s på BB preflop?

2. Hur ändrar man sitt spel om motståndaren spelar aggresivare resp mer passivt?

 

 

Sen en till sak, om motståndaren checkar SB prefop;

3. Hur många *BB bör bettas, 4-5?

4. Vilka händer är värda att checka resp betta (4-5 bb)pre efter hans check.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väldigt vanligt att fi lägger sig för höjning från bb efter syn på sb. Om så är fallet brukar jag öka min range för höjning på bb. Jag vill förmå honom att vidga sin range för att jag vill ha betalt för framtida premiums. Jag gillar inte helt den stora höjningen som Harrington föreslår (4 - 5 bb). För det mesta så räcker 3 bb för en hög fe. Om fi synar en 4 - 5bb så får jag en stor pott att spela om ur position. Aja, men det är vad jag tycker. Feedback mottages tacksamt.

 

Håller helt med vad Strater skriver om låga suited connectors.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om 3 BB räcker för hög fe, så är 3BB säkert bra, men att spela en stor pott ur position är väl bättre än att spela en liten? Mindre positionsfördel! Helst vill man avgöra det hela redan innan floppen.

Stora potter med bra kort känns rätt ur position, till skillnad mot många mindre potter med skit-kort i position.

 

Ta många gratis-floppar om du får, men höj rejält med bra kort skulle jag tro på,

men jag känner mig klart osäker på det här. Känns som att SB med en kombinerad raise-limp linje kan spela 100% av sin range redan vid 60BB eller så. (Fan vad jag gissar :-D )

 

Vore kul att ha lite värden på positionsfördelen flop och framåt för olika stack/pot förhållanden.

En fin liten tabell kanske... :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

låga suitors connectors oop är rätt brutalt värdelöst mot aggro fi, 3bet>syn typ för det mesta

 

oop=ouf of position?

fi=motståndare?

 

Alltså bör man folda låga suited connectors på BB mot "normala" HU spelare?

 

Vilka suited connectors är dom lägsta "syn-bara" emot denna normala spelare på BB?

 

89s-78s, syn lr fold? Samma sak med Offsuit kort, TJ som lägst?

 

 

 

Om att beta 4-5*bb när han checkat på knappen:

Låt säga 4*bb, men här är det viktigt att se många gratisfloppar och checka tillbaks mittenkorten.

Bör man gå på så pass höga kort som KQupp och pocket 88 upp för att beta tillbaka här?

 

(((Hoppas man inte tolkas allt för fiskig nu, jag vill trycka på att jag möter en "normal" spelare, och är därför ute efter att ändra mitt eget "standard-spel" på BB som lyser rött i pokertracker... vet självklart om att man måste ändra sin range beroende på hur ofta han foldar-synar-trebetar)))

 

Tack för tipsen

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...