Gå till innehåll

Funderingar kring Hit and Run-strategi?


Albert

Recommended Posts

Albert:

...så du ar inget nytt fenomen for mig. En populas helt enkelt.

 

NE.se:

populasen

 

popula´sen subst., best. f.

ORDLED: popul-as-en

• den stora allmänheten med tanke på dess (förmenta) brist på bildning, förfining o.d. {epöbel} [starkt nedsätt.]: han åkte första klass eftersom han inte ville beblanda sig med ~

HIST.: sedan 1704; av fra. populace med samma bet.; jfr populär

 

Är han en populas? :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 71
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Albert:
...så du ar inget nytt fenomen for mig. En populas helt enkelt.

 

NE.se:

populasen

 

popula´sen subst., best. f.

ORDLED: popul-as-en

• den stora allmänheten med tanke på dess (förmenta) brist på bildning, förfining o.d. {epöbel} [starkt nedsätt.]: han åkte första klass eftersom han inte ville beblanda sig med ~

HIST.: sedan 1704; av fra. populace med samma bet.; jfr populär

 

Är han en populas? :shock:

 

Jag ville inte bemöta det för att inte reta upp honom ännu mer. :lol:

 

Svara pa denna fragan:

 

Var nagonstans har jag skrivit att jag skall ga all-in innan floppen? Du verkar av nagon anledning (jag antar vatt det ar sa du brukar gora nar du diskuterar och dina argument tryter) tro att jag gar all-in hela tiden?

 

Du har inte skrivit det någonstans. Jag förutsatte att du använde en effektiv strategi med kort stack. Jag kanske överskattade dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Svara pa denna fragan:

 

Var nagonstans har jag skrivit att jag skall ga all-in innan floppen? Du verkar av nagon anledning (jag antar vatt det ar sa du brukar gora nar du diskuterar och dina argument tryter) tro att jag gar all-in hela tiden?

 

Du har inte skrivit det någonstans. Jag förutsatte att du använde en effektiv strategi med kort stack. Jag kanske överskattade dig.

 

Oja. Det maste du gjort O Du Store Mastare. Det ar ju kul att DU lagger in orden i min mun :D Nar du skrev tidigare (taget ur luften) att jag lade ordfen i din mun. Man skall inte kasta sten i glashus eller hur var det?

 

Men om du nu ar sa styv i korken som du verkar; vad sags om du och jag HU pa 24H? Blinds €5/10?

Ta chansen jag ar ju antagligen bland de storsta tomtarna som spelar poker och har ingen som helst chans gentemot dig, O Du Store Mastare!

 

Det ar ju bara for dig att hamta mina pengar.

 

 

Ps QoS!

 

Gar det att byta namn till p0kErn00b?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha håller på dollar!! menar du HU tourney eller 5/10 HU cash table! isåfall kanske inte är en bra ide, eftersom du själv sagt att du inte är så bra att spela med stor stack!??

 

Tycker det är töntigt att man alltid ska utmana motståndaren på en match bara för att man har meningskiljaktigheter! :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Svara pa denna fragan:

 

Var nagonstans har jag skrivit att jag skall ga all-in innan floppen? Du verkar av nagon anledning (jag antar vatt det ar sa du brukar gora nar du diskuterar och dina argument tryter) tro att jag gar all-in hela tiden?

 

Du har inte skrivit det någonstans. Jag förutsatte att du använde en effektiv strategi med kort stack. Jag kanske överskattade dig.

 

Oja. Det maste du gjort O Du Store Mastare. Det ar ju kul att DU lagger in orden i min mun :D Nar du skrev tidigare (taget ur luften) att jag lade ordfen i din mun. Man skall inte kasta sten i glashus eller hur var det?

 

Men om du nu ar sa styv i korken som du verkar; vad sags om du och jag HU pa 24H? Blinds €5/10?

Ta chansen jag ar ju antagligen bland de storsta tomtarna som spelar poker och har ingen som helst chans gentemot dig, O Du Store Mastare!

 

Det ar ju bara for dig att hamta mina pengar.

 

 

Ps QoS!

 

Gar det att byta namn till p0kErn00b?

 

LOL! Jag får väl kontra med. O DU STORE ÖVERMÄNNISKA som refererar till oliktänkade som populas...lite sugen blir man ju på att anta utmaningen men...

Jag tycker ärligt talat inte att en match säger så mycket. Det skulle krävas åtminstone bäst av 10 för att få ett resultat som var någotsånär rättvisande. Så mycket tid/pengar har jag inte lust att lägga på dig. Dessutom spelar jag ogärna en HU där något annat än pengar ligger i potten. Jag kan förmodligen inte spela mitt A-game mot någon som jag hyser agg mot och det börjar jag verkligen göra mot dig. Återigen ber jag dig att referera direkt till det stycke där jag skriver att jag är en stor mästare. Jag har inte skrivit det nånstans utan det är dina fritt hopdiktade fantasier som vanligt. Gör mig en tjänst...ta en valium. Det blir nog bra ska du se....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är töntigt att man alltid ska utmana motståndaren på en match bara för att man har meningskiljaktigheter! :?

 

Instämmer! Det är ungefär som att börja veva utanför McDonalds för att nån har kollat på ens brud. Den som får in första bra träffen vinner,säger inte mycket om vem som är den bästa slagskämpen heller. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

LOL! Jag får väl kontra med. O DU STORE ÖVERMÄNNISKA som refererar till oliktänkade som populas...lite sugen blir man ju på att anta utmaningen men...

Jag tycker ärligt talat inte att en match säger så mycket. Det skulle krävas åtminstone bäst av 10 för att få ett resultat som var någotsånär rättvisande. Så mycket tid/pengar har jag inte lust att lägga på dig. Dessutom spelar jag ogärna en HU där något annat än pengar ligger i potten. Jag kan förmodligen inte spela mitt A-game mot någon som jag hyser agg mot och det börjar jag verkligen göra mot dig. Återigen ber jag dig att referera direkt till det stycke där jag skriver att jag är en stor mästare. Jag har inte skrivit det nånstans utan det är dina fritt hopdiktade fantasier som vanligt. Gör mig en tjänst...ta en valium. Det blir nog bra ska du se....

 

Oj, stackars patetiska manniska. Jag avslutar denna diskussion, eller vad det nu ar, sa kan du agna din tid med att svara andra tomtar med dina kloka svar. Tyvarr jag tar knappt en alvedon nar jag ar sjuk sa ta du dina valimium du. De verkar dock inte till nagon nytta for din del. Hej!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj, stackars patetiska manniska. Jag avslutar denna diskussion, eller vad det nu ar, sa kan du agna din tid med att svara andra tomtar med dina kloka svar. Tyvarr jag tar knappt en alvedon nar jag ar sjuk sa ta du dina valimium du. De verkar dock inte till nagon nytta for din del. Hej!

 

Ja hej med dig du lyckade övermänniska. Hoppas dina problem löser sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha !! har jag fattat det här rätt du ber om funderingar?? sen får du en som du inte gillar! startar ett ord krig, hmnn kan bara se det på ett sätt! för en gång skull är det inte jag som är A real loser!!

 

Jag har inga som helst problem med kommentarer bara de inte ar idiotiska och da menar jag inte att jag misstycker med inlagget, men borjar mean ett inlagg med att beratta hur mycket man avskyr nagon sa fortjanar man stryk.

 

Sag ett McDonald's och jag moter dig utanfor om det ar slass du vill gora?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha !! har jag fattat det här rätt du ber om funderingar?? sen får du en som du inte gillar! startar ett ord krig, hmnn kan bara se det på ett sätt! för en gång skull är det inte jag som är A real loser!!

 

Jag har inga som helst problem med kommentarer bara de inte ar idiotiska och da menar jag inte att jag misstycker med inlagget, men borjar mean ett inlagg med att beratta hur mycket man avskyr nagon sa fortjanar man stryk.

 

Sag ett McDonald's och jag moter dig utanfor om det ar slass du vill gora?

 

LOL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

han sa att han inte gillar den taktiken som du kör med! jag gillar inte heller små stackar men förstår att man vill minimera förlusten! spelar själv likadant om jag förlorat mkt! men alla har rätt till en åsikt!

 

jag är inte så hungrig just nu! så nått Mc blir det inte, idag iallafall! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul underhållning. Jobar du som pajas även på barnkalas, Albert? ;)

 

Tycker själv att det är jättebra om det sitter en shortstack vid bordet varje gång man spelar, brukar utnyttja honnom för att snärja folk med riktiga stacks i potterna. Sen är ju shortstacks vanligtvis klart sämre spelare så även om man skulle råka tappa 10% av sin stack till honom/henne är man ju nästan garanterad att få tillbaka den.

 

Extra roligt med dem som vara fortsätter köpa in för minibeloppet hela tiden. Har säkert sett folk köpa in 10 gånger i rad efter att ha tappat sin stack gång på gång. Undrar varför de inte spelar på en lägre nivå istället.

 

Vad gäller orginalposten så får folk naturligtvis spela hur de vill, verkar dock extremt fånigt att börja härja om sin pokerskicklighet när man inledningsvis redan erkänt att man är ínkompetent när det gäller spel med stor stack, vilket ju är det viktigaste för en bra cash-game spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol @ denna diskutionen..

 

Albert, du skriver att du minimerar dina förluster genom att göra miniinköp. Självklart förstår jag att du är ute efter att VINNA i poker, men om du redan innan du sätter vid bordet har en tankegång som säger att du vill minimera dina förluster, är du alltså preppad för att torska? Varför då inte fortsätta spela när du lyckats dubbla några gånger och FÖRSÖKA öva upp ditt spel med lite större stack än 20 bb. Då har du fortfarande bara riskerat dina 20 från början..

Sanningen ÄR helt enkelt att du kommer inte utvecklas som spelare om du fortsätter spela på det sättet, sen vet jag inte vad ditt mål med pokern är.. underhållningssyfte/tjäna pengar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol @ denna diskutionen..

 

Albert, du skriver att du minimerar dina förluster genom att göra miniinköp. Självklart förstår jag att du är ute efter att VINNA i poker, men om du redan innan du sätter vid bordet har en tankegång som säger att du vill minimera dina förluster, är du alltså preppad för att torska? Varför då inte fortsätta spela när du lyckats dubbla några gånger och FÖRSÖKA öva upp ditt spel med lite större stack än 20 bb. Då har du fortfarande bara riskerat dina 20 från början..

Sanningen ÄR helt enkelt att du kommer inte utvecklas som spelare om du fortsätter spela på det sättet, sen vet jag inte vad ditt mål med pokern är.. underhållningssyfte/tjäna pengar..

 

Ok, det var lite snavt av mig att saga att jag drar sa fort jag dubblat. Lirade lite igar och kom upp i 70BB pa tva bord. Jag stannar givetvis sa lange jag tycker att jag har det bra pa bordet.

 

Anledningen till denna trad var att jag hade det lite snavt med BR-pengar (vilket jag fortfarande har) och tycker att lagre nivaer kanns lite segt och det var darfor som jag valde att lira €0.5/1 och kopa in mig med minimum.

 

Sedan sa kan ju alla lasa denna traden igen fran borjan och se om det ar jag som borjade att skriva plupa pahopp, men det kanske bara ar jag som tycker det har relevans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...