Gå till innehåll

24/7 Full Tilt support - ett jävla skämt?


Soni

Recommended Posts

Hej,

 

Det här har diskuterats i ett antal trådar och kort sagt så är det så här det funkar:

 

När du gjort en insättning med t.ex NETELLER och därigenom bekräftat att det är ditt konto så kommer den uttagsmetoden att vara valbar i Kassan.

 

Gällande uttag till Visakort så fungerar det tyvärr inte att ta ut pengar direkt till alla Visakort. Om du kan ta ut pengar till ditt kort så kommer det dyka upp automatiskt i kassan precis som alla andra uttagsmetoder. Om du verkligen vill använda Visauttag (CFT) så får du gärna prova ett nytt visakort om det du använt tidigare inte stödjer CFT.

 

Minsta uttag från Full Tilt Poker är $50 för dom flesta uttagsmetoder.

 

Ni kan läsa mer om dom olika uttagsmetoderna på vår hemsida.

 

Soni; Du nämnde tidigare att du skickat in ID, om du även skickar in ett adressbevis (räkning i ditt namn, daterad inom 60 dagar) så kan du även ta ut dina pengar via check.

 

Hälsningar,

Full Tilt Support

 

 

 

Det betyder alltså att jag bara kan göra uttag med neteller men måste först sätta in med den metoden. men jag kan sätta in pengar med mitt visa kort men inte ta ut. då måste jag alltså fört sätta in pengar på neteller, skicka pengar därifrån in till fulltilt för att sedan kunna göra ett uttag med alla pengar tillbaka till neteller för att sedan kunna sätta in på mit visa konto! är det bara jag som ser det löjliga i det här? tackavet jag pokerstars

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Soni,

 

Eftersom det inte går att ta ut till alla kort så är det tyvärr så utbetalningen måste gå till om CFT inte är möjligt med det kort du använt.

 

Du kan som sagt prova en insättning med ett annat kort för att sedan ta ut hela summan till det kortet. Detta förutsätter dock att det kortet stödjer CFT. Var vänlig tänk på att det inte bara är vilken bank utan även vilken typ av kort som avgör. Det är alltså inte säkert att 2 personer som båda har Visakort i samma bank kan göra uttag med sina kort.

 

Majoriteten av våra svenska spelare kan använda sina Visakort för uttag, men eftersom det inte rör sig om 100% så vill vi inte lova att det är möjligt för alla visaanvändare. Givetvis jobbar vi på att få upp antalet så nära 100% som möjligt.

 

Om du har ett NETELLER konto så kan du också ansöka om ett NETELLER betalkort. Kolla deras hemsida för mer information om deras betalkort: http://public.neteller.com/content/global/services_prepaid_card.htm

 

Med vänlig hälsning,

Full Tilt Support.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lånar denna tråden lite om det går bra. Är aningen förbannad här på Full Tilt nu asså. Mitt konto har nyligen blivit spärrat av nån skum orsak. Jag mejlade dom o fråga vad det är frågan om.

Svaret jag fick i mejlet var bland annat: "This email is to inform you that your account has been temporarily suspended pending an investigation into your account activity."

Har ingen aning om vad som hänt. Har provat att skriva till dom igen men inget svar? 24/7 support my ass... Fixar dom inte detta snart så åker pengarna där ifrån så fort jag bara kommer in på sidan igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Zidane84,

 

Det betyder exakt det som står i mailet:

 

Ditt konto har tillfälligt stängts under pågående undersökning.

 

Åter igen, jag ger samma svar som Soni fick tidigare; 24/7 support innebär att vi jobbar dygnet runt. E-mail/fall som måste undersökas tar längre tid eftersom det är mer arbete involverat.

 

Hoppas att allt löser sig för dig.

 

Med vänlig hälsning,

Full Tilt Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Zidane84,

 

Åter igen, jag ger samma svar som Soni fick tidigare; 24/7 support innebär att vi jobbar dygnet runt. E-mail/fall som måste undersökas tar längre tid eftersom det är mer arbete involverat.

 

 

Med vänlig hälsning,

Full Tilt Support

 

Jag mailade en ytterst enkel fråga i lördags och har fortfarande inte fått svar.

Fråga var om det är möjligt att leverera produkter beställda från shopen till en annan adress än den som står registrerat på kontot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Fraxion,

 

Teoretiskt sett så kan du ändra addressen och sedan beställa dina varor. Vi kommer att be dig bekräfta dina detaljer innan leverans. För en bekräftelse på att det går att göra så för den vara/plats du vill leverera till så bör du dock kontakta affären direkt på: customerservice@fulltiltstore.com

 

Alla e-mail angående varor skickas till affären (store) så det kan ibland innebära lite längre svarstid. Anledningen är att eventuella tull och/eller beskattningsfrågor måste tas i beaktande.

 

Vi ber om ursäkt för att det i detta fallet inneburit än något längre svarstid för dig.

 

Med vänlig hälsning,

Full Tilt Support.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Ursakta att jag papekar att ditt fall glader mig, jag trodde bara att det var mig de behandlade som skit. Var tva veckor sen jag inkom med uppgifterna. Efter ett par dagar trottnade jag och mailade dem och bad dem forklara for mig hur jag skall ga tillvaga for att ga rattsligt tillvaga, men de har inte svarat mig pa en nio tio dagar. Samsta supporten genom tiderna. En sak som ar saker, de som spelar dar har inte varit i kontakt med supporten. Alskar att spela dar, men det har dodar ju den kanslan. Hatar spelet pa pokerstars men deras support ar fantastisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Vill bara poängtera att det är rätt dumt att göra insättning med Visa direkt till pokersajten. Uttag genom CFT är en ytterst underlig teknik, och kan lura ditt kontoutdrag. Visst, det står "Återköp" i meddelanedfältet, men pengarna du har tagit ut/spenderat kan debiteras tillbaka till företaget vid tvist, detta gäller enbart inom en viss tidsram, tills pengarna har bekräftats av banken. Och du blir stående med fetminus på bankkontot.

 

Använd Neteller med Net+ =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill bara poängtera att det är rätt dumt att göra insättning med Visa direkt till pokersajten. Uttag genom CFT är en ytterst underlig teknik, och kan lura ditt kontoutdrag. Visst, det står "Återköp" i meddelanedfältet, men pengarna du har tagit ut/spenderat kan debiteras tillbaka till företaget vid tvist, detta gäller enbart inom en viss tidsram, tills pengarna har bekräftats av banken. Och du blir stående med fetminus på bankkontot.

 

Använd Neteller med Net+ =)

 

Visa insättning/uttag har aldrig varit ett problem på FTP för mig och säkerligen inte för någon annan förutom dig heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visa insättning/uttag har aldrig varit ett problem på FTP för mig och säkerligen inte för någon annan förutom dig heller.

 

Måhända, men skeptisk som man ärföredrar jag nog att ta säkrare vägen. Inte för att jag inte litar på FT, utan det handlar om möjliga tvister som jag nämnde, om du inte märkte det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...