Gå till innehåll

SvS opålitliga klient! Tillsammans måste vi göra något!


PokerLeffe

Är SvS klient mer instabil och opålitlig än andra siters för dig?  

95 medlemmar har röstat

  1. 1. Är SvS klient mer instabil och opålitlig än andra siters för dig?

    • Ja den är mer instabil, dessutom suger deras kundservice mer balle än en hora!
      38
    • Ja den är mer instabil men deras kundservice är ju bra när man ringer...
      18
    • Nej klienten är stabil, men deras kundservice suger...
      14
    • Nej klienten är stabil och deras kundservice är bra!
      25


Recommended Posts

Har ägnat timmar åt alla mejl jag skrivit främst angående deras jävla blinds-buggar som kostar mig (och alla andra) en jävla massa pengar varje månad. Dragit iväg typ 10 mejl och får alltid samma svar att de ska skicka vidare till deras tekniker som alltid jobbar på högvarv.

 

Det de håller på med, alla jävla finesser och finlir känns lite som att motivlacka en gammal bil med en motor som aldrig kommer att kunna fungera som den ska.

 

Utan närmare beräkning så känns det som att jag skulle kunna offra 25% av min rulle för att SvS ska byta nätverk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 70
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Bara för tydlighets skull: jag använder inte gametime+, utan Poker Tracker 2's egna gametime-fönster. Det är dessa som får svenska spel att frysa, om en ändring görs i dem, även om de inte alls har någon koppling till svenska spel utan laddas med helt andra data.

Ok, tog förgivet att det var GT+ då jag själv förut hade problem med olika kombon av versioner med olika databaser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det kan vara något speciellt med Comhem. Jag slutade med Comhem av den specifika anledningen att deras upload stryper all download mycket kraftigt. Den var iallafall då - för några år sedan - alltså fullständigt värdelös för directconnect och annan fildelning. Det är precis likadant för många amerikanska kabel-leverantörer. Problemet är extremt mycket mindre för dsl, där man så att säga ofta redan har gjort den här reduktionen, och du alltså kan köra på för fullt med ditt 21/3, 24/1 eller vad du nu har, utan någon strypning.

 

De gör inte de för mig tror jag inte iaf, jag kan ha en downloead på typ 2,6 Mb/s samtidigt som jag har en upload på 125 kb/s. (På en annan dator naturligtvis inte samtidgt som jag spelar) Det kallas full duplex såvitt jag vet, att de kan skicka i båda riktningarna samtidgt, och till min vetskap ska de stödja detta på comhem. Jag vet att de ínte gjorde de till en början, när jag flytta in för ett par år sedan så dog download fruktansvärt när jag börja skicka, men sedan så gjorde de någon uppgradering och efter den ska de stödja full duplex, och nu så funkar upload och download som sagt smidigt.

 

Pingtider och paketförluster kan som du säger vara intressant att titta på.

Någon som kan ge mig ett vettigt tips på hur jag ska göra detta? Gentemot Svs server då helst?

 

En annan omständighet, som man kan råka ut för hos många (eller alla?) internetleverantörer, är en stor kö. De prioriterar att ge en 'hög hastighet', men när du kör på full kapacitet lägger de sakerna på hög. Det kan t ex vara en buffert i modemet (som du inte får pilla med), eller längre bort i kedjan. För att lösa det problemet får man begränsa sin egen bandbredd. Sätt t ex hastigheten på 80% av den du faktiskt uppmätt, i QOS-inställningarna i routern.

 

Hur gör jag detta i routern?

 

 

Det kan också vara ett problem i Windows, med hur programmen arbetar med varandra. Igår fick jag sitout på svenska spel var gång jag ändrade på ett PT2 gametime-fönster. Samtidigt frös hela fönstret med bordet på Svenska Spel, ritades alltså inte om grafiskt. Detta kan vara ett directx-problem, eller kanske har något att göra med alla 'hooks' som programmen installerar - dvs de sitter och lyssnar på varandra, ser vad de gör på skärmen med mera.

Jag kör som sagt inte PT +Gametime, väntar på att PT3 ska stödja boss, tills dess så har jag spelat á naturalle...

Det enda som varit igång på min poker dator när jag upplevt dessa problem på SvS är: SvS poker klient och Antivirus programmet samt windows live. Ingen annan dator i nätverket är ens igång. Jag har även när klienten hängt sig eller börjat stänga ner förnster osv. ibland öppnat webbläsaren bara för att se ifall jag har problem med min uppkoppling men det funkar alltid.

 

Jag har dessutom IP telefoni och den har alltid funkat trots att SvS cpar loss.

Inte så att jag pratar i den men så fort jag inte är uppkopplad på nätet så slutar den att lysa. Och det tar ett tag för den att hitta rätt igen även om jag får internet tillbaka, t.ex. om jag gör en reboot av routern så jag själv skapar en disconnetc så funkar internet på datorn oftast inom loppet av sekunder men det tar IP telefoni dosan någon minut efter det att det vartit ett avbrott innan den funkar igen. Och den har funkat hela tiden, lampan inte blinkat en gång och dessutom så gick det att ringa till SvS kundtjänst väldigt snabbt efteråt och gnälla på dem efter mitt set blev nedkopplat och jag skulle knycka en tomtes stack...

 

Alltså jag blir bara mer och mer upptiltad när jag tänker på det, deras ûberkänsliga klient kostade mig typ 170 BB igår, en sådan grej per kväll och den lilla edge man har försvinner till ett minus. Något som stör ännu mer är att i Hand Historiken så finns inte ens handen med, jag sökte och sökte efter den som en galning men den handen då klienten stängde ner mitt bord "finns" inte, trots att jag var med i "halva" handen. Jag raisa preflop, betta pot på flop, blir bortkopplad på turn hittar tillbaka till bordet för se mig autofoldas pga. inaktivitet på river... Det är så sjukt, hand historyn borde ju iaf finnas kvar, det andra bordet jag satt på fungerade det var bara ett som stängdes ner. Sedan så spelade jag inte någon hand mer där, var så upptiltad att jag bara spelade klart de händer jag fick se gratis på andra bordet innan jag tog en paus och ringde dem och startade den tråd...

 

Ja menar det är ngt allvarligt fel om kliented stänger ner ett bord men det andra fortsätter att fungera... något liknande har aldrig skett på någon aanna site, man kan säga att att comhem är en dålig ISP eller vad som helst men bevisligen så var jag ju online då jag fortsatte och spela på det andra bordet, (där skedde en hangup i ngn sekund men det stängdes inte ner och jag kunde fortsätta.)

 

Och comhem som ISP fungerar ju trots allt bra för andra siter. Kan man inte då hävda att det är SvS som har ett problem, även om det nu skulle vara Comhem som fick ngt packetloss eller likandne så är SvS (boss) för känslig och låter detta påverka dem för mycket. Ja menar de måste juanpassa sin klient efter rådande omständigheter för deras kunder, man skickar inte ut en formel1 bil på en rallybana...den är för känslig...

 

Jag menar Comhem är en väldigt stor leverantör i Sverige, och jag kan bara tänka mig vilka mer instabila (och förmodligen mer instabila än comhem) leverantörer det finns utomlands för spelare som lirar på boss nätverket. Ja menar är det så att SvS har ett uppenbart problem med Comhem så får de ju gå ut och varna sina kunder om detta, de kan ju inte bara dra skygglappar för ögonen och säga att det är första gången de hör något liknande när man ringer in och att de ska skicka klagomålet vidare...

Om som sagt comhem är en stor (ISP) leverantör för "svenssons" i Sverige. Så gott som varenda lgh och även vissa fristående hus har ju comhem idag.

SvS ska ju tilltala den marknaden, vara det trygga spelbolaget för den svensson som vill testa poker på ett säkert ställe genom att vara ett statligt ägt och kontrollerat bolag. Ska det då vara så att klienten är så osäker... det känns så fel.

 

Vi som kunder(och ägare) ska ju inte behöva acceptera detta.

 

Varför kan inte SvS köpa in microgamings programvara eller något. Ja menar avtalet med Boss borde de ju kunna bryta pga. att de levererar en produkt som inte håller måttet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

..dock har ju nog klienten små irriterande fel som tyder på slarvig programmering

 

Ja, det är uppenbart att deras kodare inte kan något om parallellprogrammering. Många trådade aktiviteter har inte ordentliga lås, vilket gör det möjligt att ibland t.ex. fylla på mer än 200BB när man har pengar liggandes i en pott. Dessutom kan andra bord påverkas av att man klickar ur att betala mörkarna på ett bord. Jag har fler exempel på lager, men jag kommer inte på dem nu.

 

Är det ingen annan som lider av att knappar fastnar inne om man trycker på dem och ett bord hamnar i fokus då det är ens tur att agera? Det gäller främst knappen som används för att söka på andra spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattar inte varför jag fortsätter... idag cpa klienten ut igen när jag floppa set efter typ 2 tim och 50 min... dock hade jag inte vunnit nåre store pengar men ändå... hade suttit och fått skräp på två bord i typ 45 minuter när jag väll floppar monster så hänger sig skiten, det är ju som om klienten har en inbyggd funktion för det. Skapa tilt genom att böga ur när man får set... Det hände faktiskt inget annat förutom detta mot slutet på tre timmar idag förutom att mörk knappen cpa ur ibland och någon enstaka minidelay, men de kan man ju leva med... betyder detta att problemen minskat till en tredjedel nu...

 

Hade det inte varit för att klienten har så lätt för att tappa kontakten med mig så hade jag kunnat leva med de andra felen, men det är det faktum att den tappar kontakten med borden som gör mig så jävla förbannad... det sjuka är att den tappa bara kontakten med det bordet som jag fick set på, på bordet bredvis så flöt spelet på och enligt deras nätverks mätare så hade jag full kontakt...

 

Alltså snälla SvS, ni måste ju säkert ha någon i anknytning till er som läser här på PF... gör något åt saken!! För er egen skull, om det var första gången jag testade på poker online och klienten cpa ur när man fick en bra hand så skulle jag förmodligen aldrig spela igen... Det är ju tack vare "medriggen" man fick i början, när man tiodubbla sin buyin på ngn timme, ringde runt till polarna och sa att man ska bli pokerproffs, detta var ju hur lätt som helst... som man fortsatte spela. Att man sedan gulade det man hade satt in dagen efter spelade ju ingen roll, det var ju så lätt...

 

Men cpar klienten ur när man klonkar in en kåk mot någon som fått trips så blir man ju avskräckt... LÖS DET!!! Snälla, SNÄLLA, SNÄÄÄÄÄÄLLA!!! Köp in en annan poker klient eller piska Milton blodig med en oxpiska tills han ser till att de klåpiga programmerna på Boss som skapat detta monster blir avklippta sina äckliga fingrar med en sekratör!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De gör inte de för mig tror jag inte iaf, jag kan ha en downloead på typ 2,6 Mb/s samtidigt som jag har en upload på 125 kb/s. (På en annan dator naturligtvis inte samtidgt som jag spelar) Det kallas full duplex såvitt jag vet, att de kan skicka i båda riktningarna samtidgt, och till min vetskap ska de stödja detta på comhem. Jag vet att de ínte gjorde de till en början, när jag flytta in för ett par år sedan så dog download fruktansvärt när jag börja skicka, men sedan så gjorde de någon uppgradering och efter den ska de stödja full duplex, och nu så funkar upload och download som sagt smidigt.

 

Ok, då har de löst det problemet sedan jag hade Comhem. Då var download 1-2 kb/s OM det fanns minsta upload. Detta kanske är ett problem som generellt lösts för kabel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är uppenbart att deras kodare inte kan något om parallellprogrammering. Många trådade aktiviteter har inte ordentliga lås, vilket gör det möjligt att ibland t.ex. fylla på mer än 200BB när man har pengar liggandes i en pott. Dessutom kan andra bord påverkas av att man klickar ur att betala mörkarna på ett bord. Jag har fler exempel på lager, men jag kommer inte på dem nu.

 

Är det ingen annan som lider av att knappar fastnar inne om man trycker på dem och ett bord hamnar i fokus då det är ens tur att agera? Det gäller främst knappen som används för att söka på andra spelare.

 

Ett av de värsta exemplen är väl att man uppenbart ärver förre persons egenskaper när man sätter sig vid ett bord. Hade denne t ex 79 kronor så får man inte köpa in för mer än 79 kronor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blir förvånad när en del som spelat hundratals timmar skriver att de aldrig haft några problem med klienten. Jag spelar ~1h/dag och efter den stora klientupdateringen (den när man sen kunde köra minibord + massa annat) har det låst sig ett stort antal gånger. Att blinds inte läggs trots att man har det ibockat är mycket irriterande, men ännu mer irriterade var att precis efter uppdateringen märka att jag la blinds varje varv trots att jag hade tagit paus, bara för att rutan var ikryssad. Testade detta många gånger och det var verkligen en bugg. Vet inte om de fixat det än, jag kryssar nu alltid ur "Lägg blindar" innan jag tar paus...

 

Håller verkligen med någon som ifrågasatte hur det kan vara så svårt att ha tid att fixa detta, samtidigt som man lägger till en massa nya features. Är själv utvecklare och inser ju att det inte är tiden det hänger på utan intresset...

 

Hoppas du orkar kämpa vidare med SvS och att det ger något!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr är de säkert medvetna om problemen men dessa buggar är nedprioriterade. Varför då? Tja, de anses väl inte vara tillräckligt allvarliga. Att ni fortsätter spela på svs är väl ett tecken på att det är rätt prioriterat. De kommer säkert fixas så småningom, när någon har tid/lust/ork.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som har problem - varför fortsätter ni spela på SvS när det finns så många andra sajter att välja på?

Därför att motståndet är så ruskigt dåligt.

 

Har själv haft min beskärda del av bord som "fryser" sig, bord som stängs ner och problem med att få ut pengar när jag loggar ut samt lite annat.

Jag har mejlat till SvS och BOSS. Från BOSS har jag inte hört något överhuvudtaget och SvS ger sina standardsvar.

 

Hittills har jag fått uppfattningen att båda företagen lider av ignorant och inkompetent personal och att de antingen inte är medvetna om det eller inte bryr sig om problemet.

 

Har även mejlat och bett dem ordna med en representant här på forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft samma problem med att klienten hänger sig. Tror att problemet låg i min router och jag löste det genom att ha en konstant ping ut från maskinen.

 

från cmd

ping -n 999999999 http://www.xxxxx.xx

till en adress som tar emot ping så slipper du kanske problemet

 

Det hjälpt mig.

 

För oss vanliga användare, vad menar du med cmd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

QOS alltså. Det finns i moderna routers för det mesta. Om du har en äldre som inte har QOS med i inställningarna, kan det hända att du kan byta firmware till ngt som dd-wrt, openwrt m fl. vilka har QOS

 

Jag har en Dlink DI-524. En vanlig standard "svensson" router.

Ska jag byta firmware till en som inte är från dlink menar du?

 

Någon mer än jag som blir "utloggad" i lobbyn (vänta..ansluter) fast jag har ett bord uppe som jag kan spela på??

 

Ja! Se min bild jag lagt upp tidigare i tråden! ( http://img158.imageshack.us/my.php?image=cp1lv2.jpg ) Jag sitter och är "utloggad" och "vänta ansluter" är uppe medan jag fortsätter spela på två bord i flera händer, då funkade spelet jätte bra... Tillslut tyckte jag att det var lite olustigt så jag gjorde en "sit out" och tryckte på avbryt vänta ansluter knappen. Då stängde hela klienten ner sig och jag fick logga in på nytt... Men det är så sjukt att de kan ha en så buggig klient, det är u inte ens beta stadium snarare alfa testning vi gör med våra pengar på spel...

 

Har haft samma problem med att klienten hänger sig. Tror att problemet låg i min router och jag löste det genom att ha en konstant ping ut från maskinen.

 

från cmd

ping -n 999999999 http://www.xxxxx.xx

till en adress som tar emot ping så slipper du kanske problemet

 

Det hjälpt mig.

 

Ska testa, man kan pinga http://www.sunet.se va? Jag tvekar rätt mkt på att det kommer hjälpa, men det är värt ettförsök, jag återkommer om detta.

 

Jag blir förvånad när en del som spelat hundratals timmar skriver att de aldrig haft några problem med klienten. Jag spelar ~1h/dag och efter den stora klientupdateringen (den när man sen kunde köra minibord + massa annat) har det låst sig ett stort antal gånger. Att blinds inte läggs trots att man har det ibockat är mycket irriterande, men ännu mer irriterade var att precis efter uppdateringen märka att jag la blinds varje varv trots att jag hade tagit paus, bara för att rutan var ikryssad. Testade detta många gånger och det var verkligen en bugg. Vet inte om de fixat det än, jag kryssar nu alltid ur "Lägg blindar" innan jag tar paus...

 

Håller verkligen med någon som ifrågasatte hur det kan vara så svårt att ha tid att fixa detta, samtidigt som man lägger till en massa nya features. Är själv utvecklare och inser ju att det inte är tiden det hänger på utan intresset...

 

Hoppas du orkar kämpa vidare med SvS och att det ger något!

 

Är det någon som har några journalistiska kontakter på antingen First Poker, Poker Magazine eller någon dagstidning. Jag tycker att "Brottet mot det säkra spelet av Svenska Spel" är bra mycket bättre löpsedel än 90% av de man vanligen ser...

 

Tyvärr är de säkert medvetna om problemen men dessa buggar är nedprioriterade. Varför då? Tja, de anses väl inte vara tillräckligt allvarliga. Att ni fortsätter spela på svs är väl ett tecken på att det är rätt prioriterat. De kommer säkert fixas så småningom, när någon har tid/lust/ork.

 

Genom att starta en sådan här tråd och försöka få uppmärksamhet kring frågan. Förhoppnigsvis kan kanske någon på First Poker eller Pokermagazine (eller varför inte aftonbladet etc) göra en liten artikel i ämnet och vi får ändrat deras prioriteringar... Och att man fortsätter spela beror ju att man tror att det kan ske en förändring till det positiva och även på att det finns en del bra med SvS också, se listan nedan.

 

Ni som har problem - varför fortsätter ni spela på SvS när det finns så många andra sajter att välja på?

 

Därför att motståndet är så ruskigt dåligt.

 

Har själv haft min beskärda del av bord som "fryser" sig, bord som stängs ner och problem med att få ut pengar när jag loggar ut samt lite annat.

Jag har mejlat till SvS och BOSS. Från BOSS har jag inte hört något överhuvudtaget och SvS ger sina standardsvar.

 

Hittills har jag fått uppfattningen att båda företagen lider av ignorant och inkompetent personal och att de antingen inte är medvetna om det eller inte bryr sig om problemet.

 

Har även mejlat och bett dem ordna med en representant här på forumet.

 

Gdaily: Här e en lista till varför det kan vara kul att spela på SvS

*Lite som Burning säger. Jag menar flop% på 70-80% säger ju en del.

*Dessutom är det garanterat skattefritt.

*Risken för att de ska konka och man ska bli av med cashen är ju minimal (typ som hänt några ongame eller boss sidor som var ganska små?).

*Rätt kul att spela mot andra svenskar då man kan skriva svenska i chatten.

*Det jag gillar med deras klient är den avancerade spelbegränsning funktion. Jag ska plugga samtidigt och då är det bra att kunna sätta gränser innan som man måste följa när man inte är lika stark...

*Det är "lätt billigt", iaf på mikro nivå. Man slipper hålla på med rakeback och bonushoreri osv, de har en lägre rake bara vilket är bra.

 

Jag kan säkert lista lite fler bra anledningar till att jag vill att SvS klient ska fungera tillfredställande för mig men jag hoppas detta räcker.

 

Men tyvärr precis som burning säger så är deras personal arroganta inför problemen. De bryr sig inte. Vad detta beror på är troligen den företagskultur som finns inom företaget, att de är ett gammalt monopol företag som inte behövt ha någon kundservice för kunderna har tidigare inte haft någon annan stans att gå, och sådant stannar inom väggarna i ett företag och lämnar inte så enkelt. Vad som skulle kunna göras är att de avknopar poker delen från resten av SvS och gör det till ett fristående företag med nya anställda t.ex. och inte har någon kontakt mellan resterande SvS och SvS poker, typ förlägga SvS poker i en annan del av Sverige och se till att personalen som jobbar där förstår att de arbetar mot en marknad som har mer än ett val. För personalen som jobbar där idag är så infekterade av den företagskultur inom SvS att de ofrånkommligt skulle bli såhär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja! Se min bild jag lagt upp tidigare i tråden! ( http://img158.imageshack.us/my.php?image=cp1lv2.jpg ) Jag sitter och är "utloggad" och "vänta ansluter" är uppe medan jag fortsätter spela på två bord i flera händer, då funkade spelet jätte bra... Tillslut tyckte jag att det var lite olustigt så jag gjorde en "sit out" och tryckte på avbryt vänta ansluter knappen. Då stängde hela klienten ner sig och jag fick logga in på nytt... Men det är så sjukt att de kan ha en så buggig klient, det är u inte ens beta stadium snarare alfa testning vi gör med våra pengar på spel...

 

 

 

Detta händer mig var o varannan hand, måste starta om klienten 4-5 ggr i timmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har sett det två gånger sedan deras uppdatering (den stora då, inte den förra veckan) och båda gångerna såg jag det inte förräns jag försökte logga ut. Båda gångerna hade jag haft problem med laggning under sessionen.

 

Kan ju konstateras att deras klient är skit när det gäller QoS och kan inte hantera bortfall på ett bra sätt. Jag antar att ni som har problem använder kabelmodem eller adsl, två tekniker som inte är direkt kända för sin stabilitet. Tyvärr brukar dessa problem sitta rätt djupt i klient/server programmen så kan ofta vara kostsamma att fixa, det vill säga det krävs extra mycket sparkande ifrån kunderna för att företaget ska lyssna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja! Se min bild jag lagt upp tidigare i tråden! ( http://img158.imageshack.us/my.php?image=cp1lv2.jpg ) Jag sitter och är "utloggad" och "vänta ansluter" är uppe medan jag fortsätter spela på två bord i flera händer, då funkade spelet jätte bra... Tillslut tyckte jag att det var lite olustigt så jag gjorde en "sit out" och tryckte på avbryt vänta ansluter knappen. Då stängde hela klienten ner sig och jag fick logga in på nytt... Men det är så sjukt att de kan ha en så buggig klient, det är u inte ens beta stadium snarare alfa testning vi gör med våra pengar på spel...

 

Ser även på bilden att du gillar Priddyboy - Dancy time ;)

Aaah-aaah-aaah ah ah its dancy time! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en Dlink DI-524. En vanlig standard "svensson" router.

Ska jag byta firmware till en som inte är från dlink menar du?

Jag vet inget om den modellen. Om du har problem relaterade till mycket trafik med program som utorrent, azureus, dc++ och slsk så kan det vara värt att titta på. Om problemen finns där om du bara kör poker och samtidigt har en webläsare igång och inte mycket mer, så löser inte QOS detta.

 

[edit: en mycket enkel test vid felsökning av router: koppla ur den! koppla direkt modem<--->dator. Jämför.]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...