Gå till innehåll

siter fuskar med flopp% ?


bigdwarf

Recommended Posts

Jag har märkt att det är rätt stor skillnad på spelare/flopp% mellan olika siter. Vissar har sjukt höga medans andra har riktigt låga. Det jag nu undrar är om ni tror att vissa siter fuskar med dessa för att locka mer kunder?

 

Ta tex Everest som har relativt låga men det känns verkligen som att spelet är väldigt löst preflop.

 

Sen tar man Prima där % är väldigt hög men spelet preflop känns mkt mkt tightare.

 

Så nån som har samma teori el tänkt på det här tidigare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror garanterat att dem fuskar med detta. När man går in på borden och kollar table averages är siffrorna i princip alltid lägre. Dock jämför jag då vpip med flop seen och det kanske svarar för en del av differensen.

 

Jag undrar också hur många händer dem använder för att utmäta averages.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då räknas potten som 120$ där tror jag, även om Fi skulle ha bara 1$ kvar i stacken.

 

På Svenska Spel, lägsta nivån, ligger 10-manna-borden för det mesta på top på average pot, med den är mycket mindre på 5-manna. På Everest är det oftast tvärtom, dvs potterna är större på 6-manna-borden. Det måste väl vara en verklig skillnad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På Svenska Spel, lägsta nivån, ligger 10-manna-borden för det mesta på top på average pot, med den är mycket mindre på 5-manna. På Everest är det oftast tvärtom, dvs potterna är större på 6-manna-borden. Det måste väl vara en verklig skillnad?

 

Pottstorleken på svs bord är nästan alltid större i menyn än om man går in på borden, så nått skumt är det iaf.

Möjligen kan en del av skillnaden bero på att bonushororna på everest håller till på fullring borden, men tycker iofs svs SH bord är rätt tajta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...