Gå till innehåll

Double or Nothing


grebgokz

Recommended Posts

Idag började ongame med turbos på dessa,rena vilda västern.

Variansen hoppade plötsligt upp på omaha nivå:shock:

 

Jag tror att det är bra för det är bubbelspelet som skiljer sig åt. Nu måste supertight till 7 handat och sen super ställ i alla btn, SB lägen löna sig bra. Klart att man kommer att flipa ut ur fler turrar men å andra sidan kommer fi flippa ut sig själv först många fler gånger oxå.

 

 

Svårigheten i dessa har jag märkt är att fi synar alldeles för lättvindigt på bubblan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...
  • 4 weeks later...

Har en del frågor som vore skoj att höra från er duktiga spelare.

Spelform är enbords DoN

1. Hur hög ROI är rimlig i nivåer $10, $20, $30 och $50

2. Hur stor är variansen

3. nästan samma som 2. men hur många DoNs måste man spela innan man kan dra slutsater om man är vinnande eller ej?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en del frågor som vore skoj att höra från er duktiga spelare.

Spelform är enbords DoN

1. Hur hög ROI är rimlig i nivåer $10, $20, $30 och $50

2. Hur stor är variansen

3. nästan samma som 2. men hur många DoNs måste man spela innan man kan dra slutsater om man är vinnande eller ej?

 

Beror väldigt mycket på spelform, är det regular eller turbo? Beroende på det svaret måste man också veta vilken sida som avses. Strukturen och perioderna varierar en hel del mellan olika sajter. Dessutom varierar rejken kraftigt mellan sajterna också. Eurythmech har t ex spelat öer 6000 games på 50 dollar nivån på Stars turbos o har 4% över dessa.

 

Själv har jag lirat cirka 500 regular DoNs (54 dollars) på Ongame och har över dessa drygt 11% i ROI. Jag spelar ju nästan bara på Ongame, så det är det nätverket jag känner till. 500 games är väldigt få games för att dra slutsatser, och det är få spelare som jag känner till på Ongame som har ett stort sample att titta på för att få fram nån fingervisning. Turbovarianten på Ongame har jag svårt att se att nån skulle kunna hålla 4 % i längden.

 

För att kunna dra slutsatser om man är vinnande eller ej tror jag iofs inte du behöver sådär jättemånga spel för att avgöra. Beror ju på med vilken "säkerhet" du vill kunna dra slutsatsen. Eurythmech spelade t ex runt 2 000 games breakleven...

 

Fråga 2 vet jag inte om jag förstår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror väldigt mycket på spelform, är det regular eller turbo? Beroende på det svaret måste man också veta vilken sida som avses. Strukturen och perioderna varierar en hel del mellan olika sajter. Dessutom varierar rejken kraftigt mellan sajterna också. Eurythmech har t ex spelat öer 6000 games på 50 dollar nivån på Stars turbos o har 4% över dessa.

 

Själv har jag lirat cirka 500 regular DoNs (54 dollars) på Ongame och har över dessa drygt 11% i ROI. Jag spelar ju nästan bara på Ongame, så det är det nätverket jag känner till. 500 games är väldigt få games för att dra slutsatser, och det är få spelare som jag känner till på Ongame som har ett stort sample att titta på för att få fram nån fingervisning. Turbovarianten på Ongame har jag svårt att se att nån skulle kunna hålla 4 % i längden.

 

För att kunna dra slutsatser om man är vinnande eller ej tror jag iofs inte du behöver sådär jättemånga spel för att avgöra. Beror ju på med vilken "säkerhet" du vill kunna dra slutsatsen. Eurythmech spelade t ex runt 2 000 games breakleven...

 

Fråga 2 vet jag inte om jag förstår.

 

 

 

ok, lite förtydligande här. Spelar på Ongame, men kört mest turbos. Dock har jag insett att dessa kräver en hel del tur och det är något jag saknar ;) Spelar alltså regulars nu.

Fråga 2 så har jag nog inte förstått vad varians egentligen betyder... men det jag menar är hur stora svings i bankrullen man kan åka på? Eller är det rimligt att tro att man kan plussa varje dag om man spelar ca 30st DoNs? (förutsatt att man är vinnande då...)

 

grymt tacksam för att du tar dig tid =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, lite förtydligande här. Spelar på Ongame, men kört mest turbos. Dock har jag insett att dessa kräver en hel del tur och det är något jag saknar ;) Spelar alltså regulars nu.

Fråga 2 så har jag nog inte förstått vad varians egentligen betyder... men det jag menar är hur stora svings i bankrullen man kan åka på? Eller är det rimligt att tro att man kan plussa varje dag om man spelar ca 30st DoNs? (förutsatt att man är vinnande då...)

 

grymt tacksam för att du tar dig tid =)

 

Ja turbovarianten på Ongame är inte att rekomendera imo. Alldeles för hög rake, och man hamnar inte sällan i lägen där average stack är 1,5 BB... Självklart är det då svårare att hålla en hög ROI där än bord med långsammare struktur och mindre rake. Stars är ju på den fronten mil före ongame imo.

 

Vad gäller att "alltid" plussa så gör man ju liksom inte det oavsett spelform eller nivå. Så svaret på din fråga fanns ju t ex i mitt inlägg ovan. Eury spelade break-even över 2000 spel, så det kan du nog glömma. Inte för att han är guds gåva till pokern, utan att långa perioder med dålig outcome händer de flesta spelarna.

 

Hur många har du spelat nu, och vad har du för ROI på dessa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja turbovarianten på Ongame är inte att rekomendera imo. Alldeles för hög rake, och man hamnar inte sällan i lägen där average stack är 1,5 BB... Självklart är det då svårare att hålla en hög ROI där än bord med långsammare struktur och mindre rake. Stars är ju på den fronten mil före ongame imo.

 

Vad gäller att "alltid" plussa så gör man ju liksom inte det oavsett spelform eller nivå. Så svaret på din fråga fanns ju t ex i mitt inlägg ovan. Eury spelade break-even över 2000 spel, så det kan du nog glömma. Inte för att han är guds gåva till pokern, utan att långa perioder med dålig outcome händer de flesta spelarna.

 

Hur många har du spelat nu, och vad har du för ROI på dessa?

 

 

Spelat snart 100st på $10 nivån, 3% ROI. 25st på $20 0% ROI, och bara ett fåtal på $30 och $50. Detta är iof exkl 8x bonusar jag har...

 

Kanske är billigare att köra på Pokerstars istället? Även om man har 8x bonusar? Hur ser blindstrukturen ut på Stars?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sitter nu och dammar turbosar på Ongame mest för att få poäng, tycker jag kan spelet och lirar helt ok.....

 

Är $30 back på 460st nu på senaste siten. Är nöjd med det :)

 

Så här kan det svänga...

 

displaygraphs.png

 

bra gjort att nolla på så många turbos. För egen del så såg det mest ut som ett steg upp, två steg ner. Men att spela regulars istället har börjat bra =) +$320 på 100games, mestadels på $10-20 nivån så en vecka till eller två så ligger väl jag också på even :P (exklusive de räddande bonusarna)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Jag kör just nu bara $5.20 turbo DoNs. Detta är min graf;

displaygraph.png

 

Jag tycker själv att jag har fått bättre ordning på min disciplin genom att spela denna typ av SnG även om det inte är över så många games. Kommer att fortsätta att nöta och se vart det leder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kapar tråden en sista gång. Kör fortfarande på med mina DoN's. Har gått helt okej resultatmässigt. Men har haft sjukt mycket motgångar. Har knappt vunnit en all in. Drar mig från att trycka in keramiken med stål för jag vet med 90% säkerhet att jag kommer att bli utdragen. Det sjuka är att jag mer eller mindre har börjat känna mig synisk. Vid en all in t.ex preflop, jag leder stort med typ AA vs J8. Flop 8xx. Tänker för mig själv, inte J eller 8 nu på turn och river. Givetvis blankar turn och river för mig, med en J eller 8 för FI. Trots detta har jag lyckats jobba in plusresultat de flesta dagarna, men hade kunnat haft ett bra mycket bättre plus utan alla utdragningar. Men det är väl poker antar jag. Det som i alla fall känns skönt är att jag i nästan varje all in har gått in som favorit.

 

displaygraphb.png

 

Som sagt, slutkapat från och med nu! :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...
Skulle någon kunna dela med sig av något sajt-tips för att flytta min ~100$-rulle till? Håller just nu till på microgaming och är lite missnöjd med trafiken.

Sajten får gärna ha någon fin bonus då jag genererar en hel del poäng.

 

Ongame, sedan hattar du runt bland de åttahundra skinnen som finns.

Börja tex på tower där får du 100% på dina hundra dollar, som släpps i 5dollars klumpar. Tex efter 16st 5,5dollars don får du 5 dollar i bonus in på kontot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ongame, sedan hattar du runt bland de åttahundra skinnen som finns.

Börja tex på tower där får du 100% på dina hundra dollar, som släpps i 5dollars klumpar. Tex efter 16st 5,5dollars don får du 5 dollar i bonus in på kontot.

 

Tack för tipset! Har nu satt in pengar och börjat spela.

 

Edit: Trevlig sajt, dom bjuder på insättningsmedrigg i form av en vinst med AK vs KK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Jag har spelat en hel del DoNs på iPoker där är det bra trafik men på $1 och $2 DoNs så tar dom 20% i rake så det är det enda negativa, men om man ska bygga rulle och startar med t.ex $100 så rekomenderar jag att nöta DoNs med en bra rakeback deal, och inte på iPoker för om du har t.ex 50% RB-deal så blir det samma avgift som det blir på dom flesta andra nätverken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Lånar denna tråden lite till ett DoN-relaterat inlägg!

 

poker_in_pb är enligt mig en av de bästa DoN lirarna på Stars. Blev ganska förvånad över denna synen:

 

 

PokerStars Game #38926998517: Tournament #237453670, $100+$4 USD Hold'em No Limit - Level VII (125/250) - 2010/01/29 23:36:41 CET [2010/01/29 17:36:41 ET]

Table '237453670 1' 10-max Seat #8 is the button

Seat 1: Wanderlei34 (1525 in chips)

Seat 2: Kerpius (2290 in chips)

Seat 5: globetrotta (4528 in chips)

Seat 7: des6044 (2782 in chips)

Seat 8: Displeased (1565 in chips)

Seat 9: poker_in_pb (2310 in chips)

Wanderlei34: posts the ante 25

Kerpius: posts the ante 25

globetrotta: posts the ante 25

des6044: posts the ante 25

Displeased: posts the ante 25

poker_in_pb: posts the ante 25

poker_in_pb: posts small blind 125

Wanderlei34: posts big blind 250

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Displeased Jack of Clubs6 of Spades

Kerpius: folds

globetrotta: folds

des6044: folds

Displeased: raises 1290 to 1540 and is all-in

poker_in_pb: raises 745 to 2285 and is all-in

Wanderlei34: folds

Uncalled bet (745) returned to poker_in_pb

*** FLOP *** Jack of Diamonds4 of Hearts10 of Diamonds

*** TURN *** Jack of Diamonds4 of Hearts10 of DiamondsKing of Spades

*** RIVER *** Jack of Diamonds4 of Hearts10 of DiamondsKing of Spades6 of Clubs

*** SHOW DOWN ***

poker_in_pb: shows Ace of DiamondsKing of Clubs (a pair of Kings)

Displeased: shows Jack of Clubs6 of Spades (two pair, Jacks and Sixes)

Displeased collected 3480 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 3480 | Rake 0

Board Jack of Diamonds4 of Hearts10 of DiamondsKing of Spades6 of Clubs

Seat 1: Wanderlei34 (big blind) folded before Flop

Seat 2: Kerpius folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: globetrotta folded before Flop (didn't bet)

Seat 7: des6044 folded before Flop (didn't bet)

Seat 8: Displeased (button) showed Jack of Clubs6 of Spades and won (3480) with two pair, Jacks and Sixes

Seat 9: poker_in_pb (small blind) showed Ace of DiamondsKing of Clubs and lost with a pair of Kings

 

 

Vad säger ni? Finns den synen i det läget i nyktert tillstånd? Själv tar jag syn med AK på bubblan extremt sällan, speciellt om man hamnar i ett så dåligt läge vid förlust.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...