Gå till innehåll

BR bygge ala Elov @ SvS 0,5/1


elov

Recommended Posts

varför inte testa fullring istället, visst kanske lite mindre action ibland men lättare o hålla en jämn nivå i kassan plus man plussar jättebra också om du kör tight abc poker. går nästan inte backa på denna nivån iaf inte i längden om du kör enligt strikta "regler". Blir lätt 50-60 kr potter på endast par,

 

är inte så förtjust i sh då jag tycker det blir större svängningar i det spelet.

om man tycker det blir långtråkigt att vänta på kort kör man bara 5 bord så har man o göra, jag hinner tom surfa och göra en massa annat under tiden

 

Jag hade faktiskt planer ett tag på att köra FR tills rullen hade växt på sig, får se, går det åt fel håll så kanske jag övergår till att köra FR istället!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon SH 0,5/1 lr 1/2 som har lust att rekommendera vilka starthänder som ska spelas från vilka positioner och så vidare?

 

Förstår att det är jättesvårt men skulle vara till god hjälp ändå för att tighta till mitt lösa spel!

 

De 500+ händer jag har på dig så har du lirat 22.38/6.14/1.9 inte särskilt löst på det urvalet händer iaf?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här gick inte som jag tänkt mig alls, SvS vill verkligen inte att jag ska vinna några pengar isåfall borde de låta nån hand stå, så sjuka händer man råkar ut för hela tiden :/

 

150 kvar på kontot, skiter i moneymanagement osv nu, spelar upp det sista sen skiter jag nog i det här!

 

Blev en otroligt lång DB:/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Det har rullat på ett par dagar nu på SvS och jag har övervägt att återigen ge bloggandet en ny chans!

 

hade 150:- på SvS när jag för 6 dagar sen och så här har det varit sen dess

 

17:e +552

18:e +131

19:e +1023

20:e +185

21:a +728

22:a +507

 

23:e?

 

Jag kommer fortsättningsvis att köra 2 bord @ 0,5/1 under sessionerna

Målet är att varje månad kunna ta ut minst 1k och spara minst 1k i rullen!

 

Är försiktig med mål osv än så länge eftersom jag vet hur det slutat tidigare gånger :/

 

Nu kör vi......IGEN :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här Db:n dör redan innan den startat igen, jag ska absolut inte skriva DB, så fort jag gör det går det åt helvete

 

Precis allt har jag torskat idag, bort med dagboken

 

sorry man, men omg HAHAHAHAHA, klockren dagbok :D:D

Klankar inte ner på dig, men det var otroligt lustigt att läsa :) , lider med dig att du torskat allt dock...Know the feeling :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ajajaj ..hur gick det till? Du måste sätta upp regler på antal förlorade inköp, tråkig start på dagboken som knappt fanns, riktigt tråkigt :(

 

Blev så glad när jag såg att du hade startat upp igen, ända tills jag läste det tråkiga inlägget.

 

Sätt in 200 kr igen och bygg igen, sätt upp som regel att du inte får losa mer än 4 inköp / dag.

 

Lätt att säga för en utomstående, men har varit med om samma sak ett flertal tillfällen...

 

Jobba på igen!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skriver inte i så många dagböcker egentligen. Din har jag dock fastnat för (då menar jag den gamla) om det nu är samma person, vilket jag gissar att det är?

 

Jag måste fråga, du vann 3k på 6 dagar. Sen tappar du allt på en dag, det måste vara helt omöjligt på 0,5/1.

 

Jag undrar mest av nyfikenhet hur detta gick till. Tycker synd om dig att du inte klarar av att hålla vettiga BR-krav. För jag kan inte tänka mig att du tappat allt på 0,5/1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bara tala om att jag gick inte helt gul, men efter att jag börja skriva DB igen så tappade jag 1k rätt snabbt och bestämde mig för att plocka ut en del igen (ekonomin är inte bra som student), sparade endast 300 på SvS och resterande drog jag in på redbet!

 

Lirade upp mig där igår en del och bestämde mig för att ta ett skott på en turre 3,5k GTD med 316 deltagande.

 

Hade ruggigt flyt genom turneringen, bla. där jag floppar set i sjuor på J hög bräda och två "big stacks" har svårt att lägga KJ, tripplar i den

 

2 händer efter tittar jag ner på KK och en short bestämmer sig för att gå all in, en big stack synar och jag vill inte ha han med så jag trycker in resterande, han synar gladligen med 29k till och visar upp 99, tack för den eftersom KK fick stå:P

 

Va fler händer som va otroligt sköna, väl vid FT låg jag lite efter men blir till slut ändå chipleader, gör 1 misstag under hela turneringen och det är på FT där jag synar ner en all in med 22, så här i efterhand va det riktigt onödigt

Kör dock vidare och till slut sitter jag HU och den spelformen har jag spelat ganska mycket den senaste tiden och det gick riktigt bra den här gången också! :D

 

Turneringen slutar med en vinst på €962, grymt skönt

 

Av dessa spar jag endast €300 för jag vet hur det brukar gå för mig :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bara tala om att jag gick inte helt gul, men efter att jag börja skriva DB igen så tappade jag 1k rätt snabbt och bestämde mig för att plocka ut en del igen (ekonomin är inte bra som student), sparade endast 300 på SvS och resterande drog jag in på redbet!

 

Lirade upp mig där igår en del och bestämde mig för att ta ett skott på en turre 3,5k GTD med 316 deltagande.

 

Hade ruggigt flyt genom turneringen, bla. där jag floppar set i sjuor på J hög bräda och två "big stacks" har svårt att lägga KJ, tripplar i den

 

2 händer efter tittar jag ner på KK och en short bestämmer sig för att gå all in, en big stack synar och jag vill inte ha han med så jag trycker in resterande, han synar gladligen med 29k till och visar upp 99, tack för den eftersom KK fick stå:P

 

Va fler händer som va otroligt sköna, väl vid FT låg jag lite efter men blir till slut ändå chipleader, gör 1 misstag under hela turneringen och det är på FT där jag synar ner en all in med 22, så här i efterhand va det riktigt onödigt

Kör dock vidare och till slut sitter jag HU och den spelformen har jag spelat ganska mycket den senaste tiden och det gick riktigt bra den här gången också! :D

 

Turneringen slutar med en vinst på €962, grymt skönt

 

Av dessa spar jag endast €300 för jag vet hur det brukar gå för mig :P

 

Grattis än en gång! Härligt att se dig på FT! Hur menar du med att du sparar €300? Sparar till privat eller till pokern?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur kunde du torska 1k direkt? spelar du inte efter bankrullekrav? Isf gör det. Tycker det är synd att se dig gula i onödan. Du kommer ju jämt in med massa plusresultat i början sen går det bara utför. I mina ögon verkar det som att du kan spela men du struntar i bankrullekraven. Gl med dagboken och ett varaktigt spel annars 8-):-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur kunde du torska 1k direkt? spelar du inte efter bankrullekrav? Isf gör det. Tycker det är synd att se dig gula i onödan. Du kommer ju jämt in med massa plusresultat i början sen går det bara utför. I mina ögon verkar det som att du kan spela men du struntar i bankrullekraven. Gl med dagboken och ett varaktigt spel annars 8-):-P

 

 

Ja det nog precis som du säger, måste bättra mig på den fronten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har rullat på ett par dagar nu på SvS och jag har övervägt att återigen ge bloggandet en ny chans!

 

hade 150:- på SvS när jag för 6 dagar sen och så här har det varit sen dess

 

17:e +552

18:e +131

19:e +1023

20:e +185

21:a +728

22:a +507

 

23:e?

 

Jag kommer fortsättningsvis att köra 2 bord @ 0,5/1 under sessionerna

Målet är att varje månad kunna ta ut minst 1k och spara minst 1k i rullen!

 

Är försiktig med mål osv än så länge eftersom jag vet hur det slutat tidigare gånger :/

 

Nu kör vi......IGEN :D

 

HAHAHAHAH förlåt om jag är otrevlig men SKÄMTAR du? hur ska du kunna lyckas i poker om du plussar så fint som du gör och sen på en dag förlora 10+ 200bbs inköp?

 

Ryck upp dig för fan, tappar du mer än 500 SEK så ta en paus, du sätter in 200 kr och spelar upp dem till 2000 kr på en vecka, skitnice, men sen torskar du allt?

 

Hade jag varit du hade jag satt in 500 kr, spelat upp dem till 2-3 tusen kr och cashat ut 500 kr. Sen tankat hem t.ex. holdemmanager, fixat en hel del med disciplinen och sen är det bara köra. SvS 0.5-1 nivå bör väl inte vara några problem? :D.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade jag varit du hade jag satt in 500 kr, spelat upp dem till 2-3 tusen kr och cashat ut 500 kr. Sen tankat hem t.ex. holdemmanager, fixat en hel del med disciplinen och sen är det bara köra. SvS 0.5-1 nivå bör väl inte vara några problem? :D.

 

Jag tror att han har gjort detta ett antal hundra gånger.

 

Problemet är att det inte går när man är så pass beroende.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att han har gjort detta ett antal hundra gånger.

 

Problemet är att det inte går när man är så pass beroende.

 

Ligger nog en hel del i det, jag har kommit ur beroendestadiet nu men kommer ihåg när man var i den fasen. Inte lätt då man ofta tänker "nu måste jag vinna tillbaka det jag loosat" och gör ett idiotiskt skott eller att man börjar spela mer aggresivt.

 

Tyvärr funkar inte poker på det sättet och när man väl löst det problemet så kommer man bli en vinnande spelare. Kan väl inte annat än att säga GL då det inte är så lätt som man tror :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ligger nog en hel del i det, jag har kommit ur beroendestadiet nu men kommer ihåg när man var i den fasen. Inte lätt då man ofta tänker "nu måste jag vinna tillbaka det jag loosat" och gör ett idiotiskt skott eller att man börjar spela mer aggresivt.

 

Tyvärr funkar inte poker på det sättet och när man väl löst det problemet så kommer man bli en vinnande spelare. Kan väl inte annat än att säga GL då det inte är så lätt som man tror :).

 

Är man riktigt beroende är det inte bara för att vinna tillbaka pengarna man går upp och skottar heller. Man kommer då till ett stadie där man i sinnet glömmer bort pengarna och kroppen behöver spänningen att spela om mer pengar än man vanligt gör. Det kan i värsta fall bli fysiskt jobbigt för en person tom.

 

Jag tror att man lättare kan kontrollera detta genom att ha koll på hur det fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HAHAHAHAH förlåt om jag är otrevlig men SKÄMTAR du? hur ska du kunna lyckas i poker om du plussar så fint som du gör och sen på en dag förlora 10+ 200bbs inköp?

 

Ryck upp dig för fan, tappar du mer än 500 SEK så ta en paus, du sätter in 200 kr och spelar upp dem till 2000 kr på en vecka, skitnice, men sen torskar du allt?

 

Hade jag varit du hade jag satt in 500 kr, spelat upp dem till 2-3 tusen kr och cashat ut 500 kr. Sen tankat hem t.ex. holdemmanager, fixat en hel del med disciplinen och sen är det bara köra. SvS 0.5-1 nivå bör väl inte vara några problem? :D.

 

Som jag skrev tidigare så torska jag inte allt utan tog ut en del också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...