Gå till innehåll

.


Nebo

Recommended Posts

Ok, två som synar mot en som foldar. Känns som syn och betala av ligger närmast till hands såhär i efterhand för det finns fortfarande många andra händer jag slår. Men även LobLs tänk "hoppas han fick färgen och betalar av min kåk, vi pushar" har jag råkat ut för ett antal gånger så jag är fortfarande inte helt hundra. I vilket fall så foldade jag efter använt hela min tidsbank, va nog fortfarande lite rädd efter jag förlorade min största pott någonsin för ett tag sen på nästan samma sätt, över 1200bb och jag drar in en slasksyn med typ T-hög färg på parad river mot hans stora riverpush i en redan stor pott och han visar nötkåken. Den sved verkligen. I vilket fall upp 10k upp hitills så ligger helt okej till för oktober.

 

 

Här finns det bra HD samples, om du orkar, men egentligen spelar det ju inte så stor roll då jag har en stationär dator som jag kan köra med TV. .

 

Var är här, Hemma hos dig eller glömde du skicka med länken? :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 251
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

haha glömde så klart länken: http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/musicandvideo/hdvideo/contentshowcase.aspx

 

Du skriver ingenting på fb längre? Lite dåligt med vettiga spelare där tycker jag :-)

 

Haha, förstod det. Ja det fungerade bra spela upp dom där klippen, provade två av dom. Ne har väl nästan slutat läsa också finns inte mycket vettigt att få ut på den pokerdelen förutom ett fåtal spelare men majoriteten är ju riktiga tomtar. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ju mer jag tänker på din nötfärg med AJ på parad bräda desto mer lutar jag åt fold. Vi har ca 80kr investerat, det känns som vi hittar bättre lägen att stacka denna killen om han fortsätter spela så dåligt som jag tror han gör.

 

Förresten. Du brukade ju nöta 1/2 fullring. Det gjorde jag också, fast jag hade gått upp innan du började dyka upp. Vem minns du som bra/vettig/bäst på den nivån?

 

Jag tittade på borden igår nämnligen, och det satt bara fullstackade nicks som jag inte kände igen. Det var verkligen en supersoft nivå förr, men nu verkade den ganska grindig och nitig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ju mer jag tänker på din nötfärg med AJ på parad bräda desto mer lutar jag åt fold. Vi har ca 80kr investerat, det känns som vi hittar bättre lägen att stacka denna killen om han fortsätter spela så dåligt som jag tror han gör.

 

Förresten. Du brukade ju nöta 1/2 fullring. Det gjorde jag också, fast jag hade gått upp innan du började dyka upp. Vem minns du som bra/vettig/bäst på den nivån?

 

Jag tittade på borden igår nämnligen, och det satt bara fullstackade nicks som jag inte kände igen. Det var verkligen en supersoft nivå förr, men nu verkade den ganska grindig och nitig.

 

Yes, förstår inte hur jag orkade spela FR förut, provade att lira ett bord igen för någon månad sen men jag blev uttråkad direkt. Visst minimal varians men en evig väntan på att något ska hända bara.

 

De spelare jag kommer ihåg på rak arm som var de bästa på den tiden är väl yxhugg, busdriver och mullin. Men redan då var nivån söndergrindad, minns att i bästa fall satt man med 2-3 andra grinders på samma bord men normalt va det minst fem andra nötförsäljare och ibland så extremt att hela bordet satt och nitade sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes, förstår inte hur jag orkade spela FR förut, provade att lira ett bord igen för någon månad sen men jag blev uttråkad direkt. Visst minimal varians men en evig väntan på att något ska hända bara.

 

De spelare jag kommer ihåg på rak arm som var de bästa på den tiden är väl yxhugg, busdriver och mullin. Men redan då var nivån söndergrindad, minns att i bästa fall satt man med 2-3 andra grinders på samma bord men normalt va det minst fem andra nötförsäljare och ibland så extremt att hela bordet satt och nitade sig.

 

Det var precis därför jag bytte till SH. Apsegt att ha 9 andra nits som väntar på att floppa set på en.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Som ni kanske märkt på borden har jag varit borta två veckor på nytt pga ett evigt internetstrulande, inte fixat än så passar på bo hos mina föräldrar över helgen så jag kan spela. :-) 14k upp för oktober.

 

vad gör vi nedan? Tror inte Fi höjer på ett drag här så känns som vi ligger illa till. 45 är en mycket tänkbar hand men vekt lägga?

 

***** Hand 837578342 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) - Friday, October 24, 2008 10:54:22 PM

Diana 45 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: totoku (733.64)

Plats 2: lissel (1713.63)

Plats 3: ElderSerbo (1023.59)

Plats 4: Lottzie (313.07)

Plats 5: MackaMjolk (582.50)

totoku lägg LM 2.50

lissel lägg SM 5.00

** Giv **

totoku [N/A, N/A]

lissel [N/A, N/A]

ElderSerbo [3h, 3r]

Lottzie [N/A, N/A]

MackaMjolk [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

ElderSerbo Höj till 20.00

Lottzie Syna 20.00

MackaMjolk Lägg

totoku Syna 20.00

lissel Syna 20.00

*** Flop(Board): *** : [6h, Knk, 3k]

*** Bet Runda 2 ***

totoku Passa

lissel Passa

ElderSerbo Satsa 60.00

Lottzie Syna 60.00

totoku Lägg

lissel Syna 60.00

*** Turn(Board): *** : [6h, Knk, 3k, 2h]

*** Bet Runda 3 ***

lissel Passa

ElderSerbo Satsa 150.00

Lottzie Lägg

lissel Höj till 570.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som ni kanske märkt på borden har jag varit borta två veckor på nytt pga ett evigt internetstrulande, inte fixat än så passar på bo hos mina föräldrar över helgen så jag kan spela. :-) 14k upp för oktober.

 

vad gör vi nedan? Tror inte Fi höjer på ett drag här så känns som vi ligger illa till. 45 är en mycket tänkbar hand men vekt lägga?

 

***** Hand 837578342 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) - Friday, October 24, 2008 10:54:22 PM

Diana 45 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: totoku (733.64)

Plats 2: lissel (1713.63)

Plats 3: ElderSerbo (1023.59)

Plats 4: Lottzie (313.07)

Plats 5: MackaMjolk (582.50)

totoku lägg LM 2.50

lissel lägg SM 5.00

** Giv **

totoku [N/A, N/A]

lissel [N/A, N/A]

ElderSerbo [3h, 3r]

Lottzie [N/A, N/A]

MackaMjolk [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

ElderSerbo Höj till 20.00

Lottzie Syna 20.00

MackaMjolk Lägg

totoku Syna 20.00

lissel Syna 20.00

*** Flop(Board): *** : [6h, Knk, 3k]

*** Bet Runda 2 ***

totoku Passa

lissel Passa

ElderSerbo Satsa 60.00

Lottzie Syna 60.00

totoku Lägg

lissel Syna 60.00

*** Turn(Board): *** : [6h, Knk, 3k, 2h]

*** Bet Runda 3 ***

lissel Passa

ElderSerbo Satsa 150.00

Lottzie Lägg

lissel Höj till 570.00

 

Den är svår. Checka turn känns rätt vekt...

Fold om han inte visat tidigare tecken på bluffggressivitet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte slänga in lite frågor om din laptop, ska antagligen köpa mig en likadan. Har nu lite funderingar på om det är värt att slänga på en tusenlapp för grafikkortet (kommer aldrig spela något annat än poker på den), köpte du till det? Hur tror ni att X3100 funkar med HD filmer?

 

Det ska inte va några problem o spela upp HD material med denna, så länge det är 720p. 1080p ställer däremot helt andra krav.

Intel P DC 2.6 borde funka, sen ska du ha grafikkort med minst 512 minne.

Såklart, går det o kringå det hela, med snabba codecs och en mindre krävande spelare, typ MPClassic!!

 

GL!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

börjat spela 5/10 igen senaste dagarna, lite jobbiga svängningar för tillfället men ska försöka stabilisera mig på nivån.

 

inte den bästa trebetshanden kanske men strunt i det. riktigt bra turnkort, skjuter vi en till gata eller tar vi gratiskortet?

 

**** Hand 839494983 *****

5.00/10.00 Texas Hold'em (No Limit) - Sunday, October 26, 2008 10:34:37 PM

Eva 39 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: ElderSerbo (2610.17)

Plats 2: Åsiss (709.78)

Plats 3: Torkel_Top (140.00)

Plats 4: PoisonIvey (4324.53)

Åsiss lägg LM 5.00

Torkel_Top lägg SM 10.00

** Giv **

ElderSerbo [Er, 5r]

Åsiss [N/A, N/A]

Torkel_Top [N/A, N/A]

PoisonIvey [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

PoisonIvey Höj till 40.00

ElderSerbo Höj till 135.00

Åsiss Lägg

Torkel_Top Lägg

PoisonIvey Syna 135.00

*** Flop(Board): *** : [3k, 6h, 10r]

*** Bet Runda 2 ***

PoisonIvey Passa

ElderSerbo Satsa 200.00

PoisonIvey Syna 200.00

*** Turn(Board): *** : [3k, 6h, 10r, 4r]

*** Bet Runda 3 ***

PoisonIvey Passa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Givet att skjuta turn också tycker jag.

 

Fina resultat på 2,5/5. Jag har själv just tagit mig upp till 5/10 och grindat där i någon vecka, och hade det också riktigt tungt när jag började försöka ta mig upp. Bara kämpa på dock, slår man 2,5/5 så hårt finns antagligen bättre pengar att göra på 5/10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

SICK, kolla tiderna. nio minuter mellan två royal, lägg därtill att jag fått två vanliga färgstegar under kvällen och jättemedriggen är ett faktum . :-D

 

***** Hand 869002157 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 27 november 2008 20:36:36

Diana Turbo 27 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Sharmot10 (805.14)

Plats 3: lagunn52 (242.50)

Plats 4: ElderSerbo (1294.95)

Plats 2: SuperKnet (680.13)

Plats 5: Owa (302.51)

Sharmot10 lägg LM 2.50

SuperKnet lägg SM 5.00

** Giv **

Sharmot10 [N/A, N/A]

lagunn52 [N/A, N/A]

ElderSerbo [10k, Kk]

SuperKnet [N/A, N/A]

Owa [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

lagunn52 Lägg

ElderSerbo Höj till 20.00

Owa Lägg

Sharmot10 Lägg

SuperKnet Syna 20.00

*** Flop(Board): *** : [Knk, Es, Ek]

*** Bet Runda 2 ***

SuperKnet Passa

ElderSerbo Satsa 31.87

SuperKnet Syna 31.87

*** Turn(Board): *** : [Knk, Es, Ek, 2s]

*** Bet Runda 3 ***

SuperKnet Passa

ElderSerbo Passa

*** River(Board): *** : [Knk, Es, Ek, 2s, Dk]

*** Bet Runda 4 ***

SuperKnet Satsa 45.00

ElderSerbo Höj till 150.00

SuperKnet Syna 150.00

*** Showdown *** : Rake: 10.15 Totalpott: 396.09

Sharmot10 Lägger mig Vinst: 0.00

lagunn52 Lägger mig Vinst: 0.00

ElderSerbo [10k, Kk] Royal straight flush Vinst: 396.09

SuperKnet Lägger mig Vinst: 0.00

Owa Lägger mig Vinst: 0.00

 

 

***** Hand 868986039 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 27 november 2008 20:25:45

Diana 43 (Vanlig/Cash Game)

Plats 2: ElderSerbo (925.00)

Plats 3: Fiskbert (991.45)

Plats 4: Sukhoi (358.49)

Plats 5: vino (371.78)

Plats 1: jonasxx (870.60)

jonasxx lägg LM 2.50

ElderSerbo lägg SM 5.00

** Giv **

ElderSerbo [4h, Eh]

Fiskbert [N/A, N/A]

Sukhoi [N/A, N/A]

vino [N/A, N/A]

jonasxx [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Fiskbert Syna 5.00

Sukhoi Lägg

vino Syna 5.00

jonasxx Lägg

ElderSerbo Passa

*** Flop(Board): *** : [Dh, 10h, Kh]

*** Bet Runda 2 ***

ElderSerbo Satsa 13.12

Fiskbert Lägg

vino Höj till 46.24

ElderSerbo Höj till 104.36

vino Syna 104.36

*** Turn(Board): *** : [Dh, 10h, Kh, 9k]

*** Bet Runda 3 ***

ElderSerbo Satsa 145.00

vino Syna 145.00

*** River(Board): *** : [Dh, 10h, Kh, 9k, Knh]

*** Bet Runda 4 ***

ElderSerbo Satsa 258.11

vino All-in 117.42

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 736.06

ElderSerbo [4h, Eh] Royal straight flush Vinst: 736.06

Fiskbert Lägger mig Vinst: 0.00

Sukhoi Lägger mig Vinst: 0.00

vino Lägger mig Vinst: 0.00

jonasxx Lägger mig Vinst: 0.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Dålig uppdatering på sistonde, men känner jag behöver börja skriva av mig någonstans för att jag ska orka spela så mycket som jag vill göra de kommande månaderna. Hoppas det finns ett litet intresse iaf.

 

Mycket har hänt på sistonde, separerat från min sambo och flyttat hem till föräldrarna igen och det är ju naturligtvis inte hållbart så jag bestämmde mig helt enkelt för att följa med ett par vänner som ska åka till Australien i slutet av Januari. Har sökt working holiday-visum och fick det godkännt idag, det betyder alltså att jag kan stanna där i upp till ett år på det till en början. Får se hur länge man stannar.

 

Har sagt upp mig från mitt skitjobb och jobbade sista dagen i helgen, så nu tänkte jag spela dygnet runt innan vi åker i princip så jag får ihop en schysst reskassa och kan ta det lugnt ett tag i början down under. December har börjat bra, har bara spelat två dagar men oj vilken dag gårdagen var. Jätterekord sett till antal vunna bb då jag gjorde 10 000 kr på bara 2.5/5 över 2500 händer, upp 11k hittils.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Woho, 10k där.. Ganska sjukt... Jävla brudar, dom förstör ens liv. Åk till Australien and get high!

 

Dom röker på ganska mycket där eller?

 

Hehe, ja det verkar vara en mycket liberalare syn på det där borta, men jag nöjer mig nog med en kall öl (eller tio) 8-) förresten, funderar lite varför du bara köper in dig med 100bb. tycker du är duktig, du borde tappa rätt mycket värde på det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, ja det verkar vara en mycket liberalare syn på det där borta, men jag nöjer mig nog med en kall öl (eller tio) 8-) förresten, funderar lite varför du bara köper in dig med 100bb. tycker du är duktig, du borde tappa rätt mycket värde på det?

 

Tack så mycket! Att i dessa dåliga tider få höra att en vinnande spelare tycker man är duktig är alltid uppskattat! :-D

 

Just nu har jag inte speciellt många inköp på siten och när jag väl har det så verkar det tyvärr som om att jag ser till att skotta/tilta lite extra istället. (Kanske just för att jag har råd med det då, vet inte riktigt.)

 

November gick riktigt kallt, spelade mycket men alltid med tilten i bakhuvudet. Arbetslös som man är så är det bra att säkra lite pengar, så jag valde att ta ut 30k ur rullen och försöka bygga om för 144e gången.

 

Tror nästan att det är EV+ för mig att inte spela med 200BB, tiltar totalt om jag torskar en 2k pott på 2,5/5. Torskar jag däremot en 2k pott på 5/10 så är det ganska lugnt, då är det bara 100BB liksom..

 

Jadu, blev lite långt.. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började dagen med att tappa två inköp relativt snabbt men jobbade mig ikapp och hittade ett bra plus för andra dagen irad. 4k upp idag och då totalt 14k på två dagar, får se hur länge man springer såhär bra.

 

 

Tror nästan att det är EV+ för mig att inte spela med 200BB, tiltar totalt om jag torskar en 2k pott på 2,5/5. Torskar jag däremot en 2k pott på 5/10 så är det ganska lugnt, då är det bara 100BB liksom..

 

Jadu, blev lite långt.. :roll:

 

Tror det är lite av en vanesak bara som du tränar bort snabbt om du börjar spela med fulla inköp, fast din spelstil kanske är bättre anpassad till 100bb, är ju väldigt stor skillnad på hur man spelar beroende på stackstorleken. Jag vet att 200bb passar mig bäst iaf och det hade kännts dumt att inte täcka folk man vet man har edge mot. :-)

 

 

Jag åker också till Australien i slutet av januari med två polare och igår fick jag två färgstegar. Dåligt betalt för dom dock :P

 

Nice, vart åker ni och hur ser era planer ut? Vore ju alltid kul möta upp fler pokerspelare på plats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket har hänt på sistonde, separerat från min sambo och flyttat hem till föräldrarna igen och det är ju naturligtvis inte hållbart så jag bestämmde mig helt enkelt för att följa med ett par vänner som ska åka till Australien i slutet av Januari. Har sökt working holiday-visum och fick det godkännt idag, det betyder alltså att jag kan stanna där i upp till ett år på det till en början. Får se hur länge man stannar.

 

.

 

De råkar inte plugga på Berghs?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan vad sur jag blir på svs, suttit och spelat break-even poker hela kvällen så precis när det verkar lossna så stänger dom ner. Okej om de passar sina tider och stänger mellan 3-6 men idag la dom ner strax efter 01 redan och jag är jättepigg. Blir till att se senaste Heroes och Dexteravsnitten som kom ut igår natt då. Hann plussa lite till så +15 500 kr på tre dagar nu.

 

 

Preliminärt Perth några månader först (har polare som bor där) och sedan road trippa till östkusten o köra hela tursitsträckan ner typ :)

 

Era då?

 

Låter skönt det. jag har inga egentliga planer, tar det som det kommer, vet i princip bara att vi flyger till Sydney och stannar där ett tag i början då vi har en kompis som har en lägenhet där. sen får man se hur man känner om man vill upptäcka landet eller stanna i närheten.

 

De råkar inte plugga på Berghs?

 

Nop, vet inte ens vad Berghs är så :-)

 

 

det finns en gammal tant som säljer gamla strumpormed gräs i vid surfers paradise, säg hej från mig om du ser henne

 

haha, hur är surfers paradise i övrigt? Något du kan rekommendera för ett besök eller är det för turistigt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

snygga resultat!

 

Måste bara kika, 3betar du aldrig!? :/ Har typ 200 händer på dig men 0% 3bets.

 

ty. nja jag vill inte avslöja exakt vilka händer jag trebetar med men kan väl säga jag har en rätt så standard range i jämförelse med övriga regs på nivån. sen blir det ju svårt trebeta när folk openlimpar varje hand som många har en tendens att göra :-)

 

gillar förresten snubben på vårt bord som bara synade med sin stege mot dig och några händer innan synar ner min bluff med nötfärg, trots han har några hundra kvar i stacken att pusha för. :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...