Gå till innehåll

Köpa dator, krav på skärmen?


deom_on

Recommended Posts

Som rubriken lyder tänkte ja höra va ni tycker man ska ha för krav på skärmen om man ska köpa en nya bärbar dator. Datorn kommer främst användas till att lira poker och se på film och dylikt.

 

Vilken upplösning och tum är bra att sikta på?

 

tips på nån bra dator för mig?

 

Länka gärna =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som andra i tråden säger så MÅSTE du titta på upplösningen och inte bara skärmstorleken. Med andra ord sikta på 1920x1200 i skärmstorlek 15,4 tum om du vill ha en hyffsat bärbar. Alt om du har synproblem (ögonen dina sviktar lite) så satsa på samma upplösning men 17 tum. Varför välja mindre är för mig ett mysterium...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle vilja påstå att 1600*1200 är skönare på 15 men 1900 är ett måste ifall man kör större tyckre jag, det är ju dock en smaksak, men som någon sa drar det mindre strömm o kostar mindre, tänk på att man ska köra alla spel o filmer i native upplösning, så klarar din dator inte det kanske man bör satsa på 1600 1200? det var en tanke bara..

 

men jag måste säga en sak som ingen tagit upp, den _måste_ imo ha dvi out, om man ska glo på film vill man helst göra det på en stor fullHD Teve o då krävs dvi/hdmi out.

Se även till att köpa en lappe som har ordentliga betrakningsvinklar o färger :o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...