Pressmeddelande - Poker-SM Online, 2008

Recommended Posts

Unibet och Svenska Pokerförbundet arrangerar Online-SM 2008

Spelbolaget Unibet och Svenska Pokerförbundet avser att arrangera svenska mästerskapet i online-poker mellan den 2 till 9 november. Det är tredje året som Online-SM arrangeras och i år väntas ett rekordstort deltagande från svenska folket.

– Intresset för nätpoker är stort i Sverige och vi tror att det kan bli över 4000 deltagare i årets upplaga. Det är i så fall mer än fem gånger så många deltagare som i Schack-SM, säger Peder Månsson, ordförande Svenska Pokerförbundet.

Hela sex SM-titlar står på spel och frågan är vilka som kommer att stoltsera med en SM-ring i guld när finalen gått av stapeln den 11 november. Förra året vann 28-årige Kristian Eklund Ejvegård från Motala efter att ha gått fram som en ångvält och krossat allt som stod i hans väg.

– När vi fick möjlighet att arrangera Poker-SM Online tackade vi ja direkt. Det handlar till stor del om att främja pokern i Sverige och se till att det finns kul och intressanta turneringar för alla, det här är också den största svenska pokertävlingen i år, säger Niclas Ruthberg, marknadschef Unibet.

Fakta om Poker-SM Online

När: Den 2-9 november

Var: http://www.unibet.com

Prispott: uppskattas till över 3,7 miljoner kronor

Det är tredje året som Svenska Pokerförbundet är medarrangör i Online-SM

Förra året deltog drygt 3 700 svenskar

Online-SM spelas i år på Unibets sajt

Inköp i Main event är €200+€10, inköp i övriga är €100+€5

SM-veckan, dag för dag:

• 2 november

Main event dag 1 + Short Handed

• 3 november

Main event dag 2

• 4 november

Mörkpoker

• 5 november

Heads-Up

• 6 november

Fixed Limit

• 7 november

Special Event

• 8 november

Omaha

• 9 november

Final Main event

Unibet Mästerskapet-Low stake + Unibet Mästerskapet-High stake

Peder Månsson, ordförande Svenska Pokerförbundet, peder.mansson@svenskapokerforbundet.se

Läs mer: http://www.svenskapokerforbundet.se

• Svars 70
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

1. Varför jämför ni Online-SM med live Schack-SM? är det inte lite att skjuta sig i foten med tanke på Live-SM?

2. Har förbundet några tankar på att genomföra ett live "Play Money-SM" i propagandasyfte?

3. Finns det ett genomtänkt syfte med att det delas ut fler SM-tecken online än live eller är det av ekonomisk anledning?

Dela på andra webbplatser

1/ Finns ingen anledning mer än att visa på pokerns status som folkrörelse. Dett pressmeddelande har skickats till andra medier än pokermedia.

2/ Nej, sådana planer finns inte i dagsläget.

3/ Det är betydligt lättare att nå spelare online än vad det är live, vilket är den huvudsakliga anledningen. Får vi ihop stora startfält, är vi absolut beredda att köra dessa event även live.

Unibet och Svenska Pokerförbundet arrangerar Online-SM 2008

En irrelevant och ointressant jämförelse med schack-SM. Schack-SM spelas ju live på en ort nånstans i Sverige, som varieras varje år. De olika klasserna spelas över 1-2 veckor. Att jämföra det med online-SM i poker känns som att jämföra äpplen med päron. Om en jämförelse ska göras med schack-SM så är det mer relevant att jämföra med live-SM i poker.

Dela på andra webbplatser

Varför så billiga inköp när det ändå kommer gå massa satelliter?

Jag tycker också att det är fel, men om jag har förstått logiken rätt från tidigare år gäller " alla ska kunna vara med". Enligt mig kan "alla vara med" om man kör många satelliter med låga inköp ( de bra med liten rulle sattar ju in). Skulle man ha högre inköp skulle man dessutom få lite mer drag på satellitspelet. Samtidigt förstår jag att målet är höga deltagarantal, finns samma kritik kring WSOP ME.

Dela på andra webbplatser

Schak-SM jämföelsen haltar lite, jag ber om ursäkt för den. jag har full förståelse för att insatta reagerar, men meningen med det är att skapa intresse bland oinsatta.

Angående inköpet är det en avvägning, som är väldigt svår. Jag tror och hoppas att vi hamnat på en så bra nivå som möjligt. Och ja, deltagarantalet är väldigt viktigt.

Dela på andra webbplatser

Schack-SM jämförelsen haltar lite, jag ber om ursäkt för den. jag har full förståelse för att insatta reagerar, men meningen med det är att skapa intresse bland oinsatta.

Det är ju sådant som händer, man gör misstag vilket jag tror förbundet inser när man efteranalyserar situationen

Tack för snabba o bra svar på mina andra frågor

Dela på andra webbplatser

Var inte "övervärde för spelarna" ett av kriteriumen när ni valde ut vilken site som skulle få arrangera SM?

Är det ingen garanti alls?

Man kan kanske inte räkna med att stjärnorna från Nordicbet har kvar sina jobb. De bolagen som var med och lämna anbud kanske alla hade folk som kunde räkna.

Dela på andra webbplatser

Mycket gnäll här, men jag tycker iaf att det ska bli kul att spela (några av) dessa turneringar!

För mig är "Svenska Pokerförbundet" de enda som ska kunna arrangera SM, därav har de mitt intresse iaf.

Jag har dock tidigare valt att inte spela på Unibet, men nu får man en anledning till det också. Kanske finns ngn bra signup-bonus, ngn som vet?

Dela på andra webbplatser

Planer på att införa något lite mer highstakesevent?

Gärna med grym struktur och tvådagars. Någon unibetspelare som vet om det är ante i deras turneringar?

Det är antes från nivå 5 om jag inte minns fel vilket gör att när man kommer in en bit i turren runt pengarna så är 10 BB = ett M på 3-4. bara att blunda o trycka mao. Gissar dock att SM main kommer vara rätt så djupstackat och kanske 20-min-perioder!?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa nytt...