Gå till innehåll

Pokerkryssning från Ystad?


rocket4u

Recommended Posts

  • Svars 102
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

...men om man kollar i den nu stängda anmälningslistan så blev det bara 23 pers (plus några enstaka som tydligen kan anmäla sig via en halvhemlig lokal 08-lista). Kan inte inte någon med insyn eller officiell arrangör redogöra hur många som totalt anmält sig eller en realistisk uppskattning?

 

Den stipulerade prissumman är väl inte "garanterad", vilket därmed innebär få deltagare liten prispool?

 

Visst kan det vara kul att segla mot Polen och bad beata en och annan glad pokerprofil, men frågan är om det inte är mindre omkostnader och mer EV+ i

2 x €20.000 Guaranteed på Cherrys klient istället..?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

50 pers anmälda enligt Cherry, en jävla massa bönder som inte förstår det där med Internet utan de skickar budkavle mellan byarna och betalar väl säkert inköpet i natura också - en halv gris och ett tjog ägg.

 

Faan vad nice om man får dra hem griseknoen vid klonk.

 

hmmmmm

 

Undrar om jag får ta den med bussen?:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

freerollen var ju rena barnleken iaf.... det med priser kommer nog förbli ett mysterium dock. i lobbyn står det 23 pers, €9.2k, i turneringslobbyn står det att en lycklig vinnare kan knalla iväg med €20k, på hemsidan på svenska står det ca €20k och på engelska står det €20k.. på svenska infosidan står det även att 3 platser värda ca €1.5k till nån scandinavian poker weekend i makedonien kommer tilldelas topp 3, på engelska sidan står det inte alls om det. inte heller finns det nån som helst info om den turneringen på nätet...

 

info? nån?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska jag ta passet med mig eller körkort duger?!?!?

 

Någon som åkt dessa färjor och kanske vet om shopen erbjuder billig single malt?

När vi turade (klev aldrig av i Swishwoshe) med Unity Line i höstas skulle man ha pass, men jag hittar inget särskilt om det på deras hemsida nu.

 

Letar mer... Polen gick med i Schengen december 2007, så inget pass behövs.

Dock:

 

Ansvar

2. Passageraren är skyldig att ersätta rederiet för eventuella skador ombord.

Övrigt

1. Rederiet fraktar inga djur.

 

MUSTER STATION

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MUSTER STATION

Jag ska på andra aktiviteter i Skåne den sjätte, annars hade det nog varit spikat att hänga med på det här.

 

Ett förhandstips, om man inte är uppe hela natten utan kraschar gul i hytt: Medtag hörselskydd/öronproppar. När båten kommer in i Świnoujście på morgonen, när folk går ombord och när de lägger ut igen rabblar de säkerhetsinstruktioner på polska och engelska i högtalarna som finns i varje hytt och inte går att stänga av, och MUSTER STATION är en fras som nämns många gånger. Den som klarar av att inte tänka MASTURBATION vinner. :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan folk inte åka på den här kryssningen om man bor söderut? Alltså det verkar komma fler stockholmare än skåningar. Är bönderna så jävla lata? Folk klagar mycket på att "inget händer" och när det väl händer något så vil de inte leka...

 

Ähh, va fan .. Ett jävla snack om oss såkallade bönder. Har i alla fall dragit ihop ett gäng på fyra pers från Ystad som äntrar kryssningen, så oss kan ingen skylla på. Hade två till på kroken men för en av dom blev det för kort varsel och för den andra var det snålt om flis.

 

Känns dock rätt givet att deltaga om man bor i Ystad :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ähh, va fan .. Ett jävla snack om oss så kallade bönder. Har i alla fall dragit ihop ett gäng på fyra pers från Ystad som äntrar kryssningen, så oss kan ingen skylla på. Hade två till på kroken men för en av dom blev det för kort varsel och för den andra var det snålt om flis.

 

Känns dock rätt givet att deltaga om man bor i Ystad :)

Nä jag konstaterade bara att de flesta skåningarna som anmält sig inte klarat av att göra det via klienten, utan på andra sätt.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

freerollen var ju rena barnleken iaf.... det med priser kommer nog förbli ett mysterium dock. i lobbyn står det 23 pers, €9.2k, i turneringslobbyn står det att en lycklig vinnare kan knalla iväg med €20k, på hemsidan på svenska står det ca €20k och på engelska står det €20k.. på svenska infosidan står det även att 3 platser värda ca €1.5k till nån scandinavian poker weekend i makedonien kommer tilldelas topp 3, på engelska sidan står det inte alls om det. inte heller finns det nån som helst info om den turneringen på nätet...

 

info? nån?

 

yes, cirka 50 deltagare kommer. tydligen ska det vara svårt att anmäla sig via site för vissa. enligt cherry/playcherry är prispotten på €250 per deltagare. sen vinner 1,2,3 en resa till makedonien och scandinavian poker weekend som tydligen är värd cirka €1500. källa: rep på cherry

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä jag konstaterade bara att de flesta skåningarna som anmält sig inte klarat av att göra det via klienten, utan på andra sätt.

 

Och jag kan väl meddela att jag inte heller hade klarat det via klienten om jag inte hade känt Hefo. Det gick nämligen inte att sätta in pengar med mitt Visa-kort eftersom jag hade använt det på ett annat skin för tre år sedan. Varför det är så vettefan och jag hann bli lite förbannad innan Hefo kom till min räddning.

 

Med andra ord är det inte Skåningarna som är puckade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

yes, cirka 50 deltagare kommer. tydligen ska det vara svårt att anmäla sig via site för vissa. enligt cherry/playcherry är prispotten på €250 per deltagare. sen vinner 1,2,3 en resa till makedonien och scandinavian poker weekend som tydligen är värd cirka €1500. källa: rep på cherry

 

misstänker att så blir fallet, jävligt trist dock att det verkligen står att det är 20k i potten, typ gntd... vi borde göra upplopp på färjan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

50 pers anmälda enligt Cherry, en jävla massa bönder som inte förstår det där med Internet utan de skickar budkavle mellan byarna och betalar väl säkert inköpet i natura också - en halv gris och ett tjog ägg.

 

Jättekul Gdaily.......:twisted:

 

Klart du får! Den bussen är ju redan full med grisar! *ka-diiish!*

 

Ähh, va fan .. Ett jävla snack om oss såkallade bönder.

 

Nä jag konstaterade bara att de flesta skåningarna som anmält sig inte klarat av att göra det via klienten, utan på andra sätt.

 

 

Med andra ord är det inte Skåningarna som är puckade.

 

Wohoooo! Hufvudstaden vs Skåne

Övre däck strax efter midnatt! Jag som smålänning mittimellan är domare.

 

Lets get ready to rumble! :-D8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wohoooo! Hufvudstaden vs Skåne

Övre däck strax efter midnatt! Jag som smålänning mittimellan är domare.

 

Lets get ready to rumble! :-D8-)

 

"Och i den blå ringhörnan, väger in på 100 kg, ser vi Tjuren från Lund, Den Lundensiska Loppan, Jenneeeeeez!!!"

 

"Och i den röda ringhörnan, ett tag team med en sammanlagd vikt på 84 kg, Ola och Hefo!"

 

*pling!*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Och i den blå ringhörnan, väger in på 100 kg, ser vi Tjuren från Lund, Den Lundensiska Loppan, Jenneeeeeez!!!"

 

"Och i den röda ringhörnan, ett tag team med en sammanlagd vikt på 84 kg, Ola och Hefo!"

 

*pling!*

 

Haha, att Ola hade gått upp sen sist visste jag inte. Bra att han jobbar på matchvikten. Jag har skitmycket att göra idag så jag orkar inte forumleka med dig just nu.

 

Men i morgon på bussen ska jag peppa mig själv lite. Kan bli en öl och lite sång på resan...

 

Ses i morgon!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...