Gå till innehåll

2+2 drar ner på strategiposter pga minskad bokförsäljning?


The Grand Bark

Recommended Posts

Det här är kanske gamla nyheter för hardcore 2p2:are men synnerligen intressant imo. En anonym moderator har läckt ut Mason Malmuth's oro för att strategidiskussioner på forumet minskar förlagets bokförsäljning och vill försvåra tillgängligheten av dessa. Trist som fasiken, tycker jag.

 

För dom som inte känner till det så är TwoplusTwo Publishing förmodligen planetens största pokerförläggare med Sklansky, Harrington, Miller och givetvis Malmuth himself som största dragplåster.

 

http://www.pokerbloggs.com/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vore ju trist om 2+2 gick i stöpet som seriöst pokerforum betraktat, som pf.nu har gjort. Båda forumen drivs i rent vinstsyfte, så syftet kan man väl inte orda om, men i 2+2:s fall tror jag inte att ett ödeläggande av de seriösa diskussionerna bidrar till högre vinst. Tvivlar på att målgruppen för strategidiskussionerna där och målgruppen för böckerna densamma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Herregud så patetiskt. Vågar man hoppas att det finns en tråd på 2p2 som går berserk i ämnet just nu? 8-)

 

Ingen aning, jag hittade sidan av en tillfällighet när jag läste om TerrorofSweden. Nyheten om Malmuth är ju från idag, kanske inte har nått NVG ännu.

 

Men när det gör det tar jag fram popcornspåsen. Jag har nyss fyllt på förrådet efter skandalen med exmoderatorn CornellFiji's scam vs Admo.

 

Tvivlar dock starkt på att Malmuth tillåter en sån tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De hade kunnat få sån kraftig bokförsäljning om de hade gjort rätt via forumet, om de bara hade haft fokus på att "tjäna pengar" i stället för "sälja böcker". Ett förslag i mängden:

 

För varje bok de har, så har de även en undergrupp på forumet. Där har de någon (betald) snubbe som arrangerar studiecirklar kring boken, typ "just denna vecka diskuterar vi kapitel 5 i boken (och inte på 2+2-manér att boken har alltid rätt och allt annat är fel, utan en kritisk diskussion med boken som underlag). I böckerna å sin tur finns det tydliga referenser till rätt ställe på forumet.

 

Böckerna skulle då driva folk till forumet (för vidare läsning)

Forumet skulle då få folk att köpa böckerna (för att hänga med i diskussionerna).

 

Sedan är det bara löjligt att tro att exempelvis Harringtonböckerna inte har fått en skjuts försäöjningsmässigt av forumet - folk står ju och studsar av upphetsning vid varje ny boklansering. 2+2 har den absolut bästa marknadsföringskanal man kan tänka sig, i egen ägo, när man ska sälja pokerböcker till pokernördar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För varje bok de har, så har de även en undergrupp på forumet. Där har de någon (betald) snubbe som arrangerar studiecirklar kring boken,

...

Böckerna skulle då driva folk till forumet (för vidare läsning)

Forumet skulle då få folk att köpa böckerna (för att hänga med i diskussionerna).

Planerar du att släppa en svensk bok kopplad till pokerforum.nu? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft två bokplaner

 

a) Glimnes Grodor, där man analyserad eblandade Glimnecitat

b) Ett än så länge hemligt projekt, som vi snackat en del med Cardoza om, men som nog verkar gå i stöpet.

Nej, några bokplaner finns inte för närvarande. När i helvete skulle jag hitta tiden att skriva?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är så sjukt typiskt för Mason Malmuth. Förresten tycker jag snarare att det är deras bokförsäljning som skadar strategiposterna på nätet genom dumheterna de för ut.

 

Jag håller med. Jag har läst ett 20-tal ( bonus deals :P ) av deras böcker, och man lär sig en del, men inte då hur man faktiskt spelar poker online, hur faktiska sessioner och händer utvecklar sig. Det finns väldiga luckor inte minst hos Sklansky med ämnen som bättre behandlas i forumen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...