Gå till innehåll

Full Tilt - Problem att connecta


sloman

Recommended Posts

FTP har dessvärre problem lite då och då men dom har iaf rätt ultimata utbetalningar vid dessa. Kan dom inte i huvudet och FTP.com verkar ju också ha kraschat men du kommer iaf inte bara få inköpet tillbaka om allt går rätt till. I mttn kommer du antingen få $ för den plats du låg på, eller så delar dom upp efter stacksizen (som dom gör om man inte är itm i mtt), dock kan man säkert inte få mindre än minsta itm även om man har ministack.

 

Eftersom den andra var satellit så har jag inte så bra koll. Antar dock att ni alla får plats alt. att dom delar upp poolen mellan er efter stacksize/rätt av. Delar dom rätt av får ni väl typ $200 per man om priserna var $216.

 

edit: lol låter som jag är nån jävla ftp-representant men försöker bara hjälpa :)

 

 

Ok, låter rimligt och blir det så kommer nog tilten lägga sig ganska snabbt. Tråkiga är ju att man var sugen att lira... har fått lov att logga in på moderskeppet unibet nu istället och finns ju faktiskt lite fisk där med så världen går väl inte under.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade Ftops 10(322 usd b.i) iförrgår samt 3 stycken 50+5 sittisar samtidigt och klienten låste sig inte bara några gånger, det man såg av händerna var ljudet och när det väl funkade så bra att man kunde spela så tog det 20 sekunder innan man kunde skriva i bet ammountet. Tycker det är förjäkligt att de ska annordna stora bra turrar och inte ha kapaciteten att få det att gå smidigt. Inte hela världen men känns lite surt att tappa runt 500 usd bara på klientfel, när man väl sitter i fiskdammen med krogen agnad....:/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade Ftops 10(322 usd b.i) iförrgår samt 3 stycken 50+5 sittisar samtidigt och klienten låste sig inte bara några gånger, det man såg av händerna var ljudet och när det väl funkade så bra att man kunde spela så tog det 20 sekunder innan man kunde skriva i bet ammountet. Tycker det är förjäkligt att de ska annordna stora bra turrar och inte ha kapaciteten att få det att gå smidigt. Inte hela världen men känns lite surt att tappa runt 500 usd bara på klientfel, när man väl sitter i fiskdammen med krogen agnad....:/

 

Tyvärr måste man ha en rätt bra dator för att köra FTPs större turrar då dessa av någon anledning kräver mycket processorkraft, till skillnad från exempelvis turrar på stars i samma storlek vad jag vet. Hade tidigare en kass dator med intel celeron och den laggade något extremt så fort en turre kom upp i över 2k spelare. Köpte en bättre för någon månad sen och fungerar jättebra. Såg dock under ftops #1 (7k deltagare) att processormätaren låg och pendlade runt 20% jämfört med 1-2% som den gör under en vanlig grind, men märkte dock inget av något lagg i övrigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej alla,

 

Vi har, som ni säkert misstänker, haft våra servers nere för underhåll.

 

Eftersom vi hade events planerade så var detta inte ett underhåll vi hade räknat med.

 

Alla system fungerar för närvarande, kommer att hålla er uppdaterade om något ändras eller om vi har någon mer information som kan vara intressant.

 

Med vänlig hälsning,

Full Tilt Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Nu är jag riktigt jävla less på full tilt och dess support.

 

 

skickade ett mail och klagade över att jag blivit disconnectad under den mest kritiska fasen i en sng -när man börjar få ont om marker och måste börja hitta lägen att stoppa in degen. När detta hände fungerade mitt internet perfekt och jag ser AA TT och AQ (äntligen) vid olika bord, men jag hinner inte skeppa in markerna innan "trying to connect to server" dyker upp. Sedan blir jag nedblindad och klarar bara att ta en 3dje plats på ena bordet och bubblar två. Så jag skriver ett mail och ondgör mig, och kräver nån sorts ersättning, varpå jag får detta svar:

 

 

Hello Hero,

 

Thank you for contacting Full Tilt Poker Support.

 

I have reviewed your account and see you experienced connectivity issues while playing on our site. We understand situations like these are frustrating. However, we have determined our servers were fully operational at the time of your disconnection, and we cannot make adjustments because of Internet conditions beyond our control.

 

We have reviewed your play history and confirmed that, fortunately, you were able to reconnect to the software and finish your matrix tournament. I can also confirm that, while you did disconnect, this did not result in a significant loss of chips, and so we are unable to reimburse you for this situation.

 

Before you connect to our software, your internet connection travels through 5 to 30 different third party servers, none of which are owned by Full Tilt Poker. If any of those servers are experiencing technical difficulties, your connection to our servers will be affected. When you sit at a table or tournament, you accept the potential risks playing in an online card room, and we are unable to assume responsibility for external connectivity issues.

 

If you constantly have connection problems, please let us know and we will assist you with any technical issues.

 

We appreciate your understanding, and if you have any questions or concerns XXXXXXX, please feel free to contact us at any time.

 

Regards,

 

Dave

Full Tilt Poker Support

 

 

TILT, hur kommer det sig att en annan klient fungerade smärtfritt under tiden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Eftersom Dave här uppenbarligen har tittat på just ditt fall (så som är brukligt när det gäller disconnects) så utgår jag ifrån att det rör sig om en "vanlig" disconnect, det vill säga förlorad uppkoppling någon stans längs vägen. I dom allra flesta fall beror detta varken på spelaren eller Full Tilt Poker, utan på något mellan liggande steg.

 

Om du förlorar din uppkoppling mot Full Tilt och du förlorar en ansenlig summa chips/marker, så händer det i vissa fall att vi väljer att ersätta våra spelare. Detta sker dock på individuell basis och alltid efter en utvärdering. Vi ersätter alltså inte för förlorad uppkoppling utan extra skäl.

 

Allt detta ändras om det skulle vara ett serverfel på vår sida, då tar vi givetvis vårt ansvar och ser till att alla blir skäligen ersatta.

 

MVH,

Full Tilt Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...