Gå till innehåll

Höst och dags att börja grinden!


Dave^

Recommended Posts

Nu jävlar ska det tas tag i pokern på allvar!

 

Jag tog studenten i våras och under sommaren har jag flängt runt nere i väst Europa på räls, varit på landet i Järvsö och på festival. Men nu är hösten här och jag är tillbaka i Linkan. Jag har bestämt mig för att dra i gång grinden på allvar igen och bli jätte rik (:lol:). Senare i höst blir det högst troligen att dra iväg till Thailand och grinda med andra PF:are.

 

Här i dagboken kommer jag ventilera mina tankar kring poker och diverse skvaller från mitt liv.

 

Cheers!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Well, första posten kanske det kan passa sig att lägga in lite mål. Jag har spelat upp till NL1k förut. Men jag kommer börja med att värma upp på NL100 och därefter klättra uppåt allt eftersom jag fixar mina mål. Först ska jag vinna $500 på NL100 och sedan $2000 på NL200 och så vidare.

 

  1. $500 på NL100
  2. $2000 på NL200
  3. $6000 på NL400

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GL, sajt? nick?

 

Tack :) Jag kommer spela på iPoker och med klienten VCpoker. Nick håller jag hemligt då det är så många PF:are som lirar på iPoker.

 

ThaiThaiThai!:-D

 

Lycka till med grinden och hoppas att resan var minnesvärd!

Tack :) Ja, det var verkligen en riktigt rolig resa, som bjöd på många äventyr. Ibland fick vi hoppa på tåg i fart och några gånger sova utomhus för att vi inte hittade något boende. Samt blev vi attackerade av en lirare i Paris med raketer. :lol: Bästa stoppet var Biarritz tycker jag. Det är en småstad som ligger i södra Frankrike mot Atlanten. Där finns det riktigt bra surfing, fina stränder och rolig barer.

 

In på MSN med dig förresten, så vi kan snacka lite Thailand. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har jag tränat genom att varit ute och löpt 6 km. Det var ganska tungt, för jag var på Way Out West i helgen och det blev en hel del krökande då obvs. ;) Någon mer som var där kanske? Jag tycker Sigur Ros och Neil Young var riktigt vassa. Samt var det kul att se Flaming Lips då det var så udda. Sångaren i bandet började med att rulla ut över publiken i en jätte lik boll och sedan öste de på med konfetti och hade Teletubbies på scen som hoppade runt och en stor alienfigur.

 

Nu ska jag se på lite Cardrunners tänkte jag. Jag har planer på att se om en del av filmerna från CTS, då han är en av mina favoriter på CR.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var också på WOW. Håller med dig om att Sigur rós var riktigt bra:)

 

GL HF!

Tackar! Ja visst var det riktigt mäktigt när de byggde upp värsta spänningen inför några av de stora konfettiregnen med strobbar och andra ljuseffekter. :)

 

Lyckades du komma in på några klubbar? Själv hade vi stora problem med det. I lördags tänkte vi kolla Familjen och kom typ 1h innan de börja spela och då var kön säkert 150-200m och röde sig knappt, så vi gav upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade nyss klart på en CR video. De blev inte en CTS utan en ny från Sixpeppers (Sixpeppers 24 $2-4 NL Leak Finder). Den var kul att se på dels för att jag känner igen spelaren (doyouseewhy) från 2+2 och att den var på EVP, som har varit min grindsida förut.

 

Bra information i Sixpeppers 24 $2-4 NL Leak Finder:

  • Fold med 22 i BB när TAG CO öppnade. Jag synar nog in mig lite väl ofta här. Är Fi en dålig TAG är det bra, men om Fi är lite bättre är det nog svårt att spela profitabelt med de små PP i dessa situationer.
  • Hero öppnar UTG med KQo och Fi som spelar 26/22 synar från blindsen. Flopp K99r och Hero synar en CR. På blank turn bettar Fi 2/3 PB och Hero synar. Rivern kommer en T och Fi checkar. Här checkar Hero bakom. Men Sixpeppers tycker det är bättre med en bett, trots att det är få händer som vi egentligen kan få värde från. Men bettar vi har vi ändå en chans att bli betalda och Fi får inte heller se vår hand. Att dölja information är givetvis alltid bra.
  • På till exempel Axxr med KK är det bättre att inducera bluffar och skumma bettar från shortstacks än att bara sticka in själv OOP.
  • Vid ett tillfälle 3-bettar hero OOP med KJo mot en TAG i Co. Det är inget vidare att 3-betta med denna hand då vi ofta kommer vara dominerade vid syn och har helt enkelt dåliga omvända implicita pottodds. Det är bättre att ha en mer polariserad 3-bet range.
  • Spela relativt tight i SB mot bra/ok spelare. Mycket tightare än en vanlig range på knappen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade min första riktiga session sen dagboks starten. Jag lirade bara 4 bord för att verkligen ha tid att tänka igenom alla mina beslut. Men det gick bra och jag plussade cirka 4 inköp. Så snart ska jag nog kunna gå upp till NL200. Spelade de mesta potterna rätt så bra, med undantag av en som var lite spewig. Fi hade visserligen spelat ganska löst och 3-bettat en del, men troligen inte tillräckligt för att motivera detta:

 

 

$0.5/$1 No Limit Holdem

5 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

UTG bustabenny ($470.53)

CO Hero ($126.60)

BTN raiseback ($97.00)

SB oefeningbaartkinderen ($96.00)

BB ZZZeFFF ($190.59)

 

Pre-flop: ($1.50, 5 players) Hero is CO [Ah] [Qs]

1 fold, Hero raises to $3.50, 1 fold, oefeningbaartkinderen raises to $8.50, 1 fold, Hero calls $5

 

Flop: [3c] [2d] [7h] ($18, 2 players)

oefeningbaartkinderen bets $18, Hero goes all-in $118.10, oefeningbaartkinderen goes all-in $69.50

 

Turn: [6h] ($223.60, 2 players)

 

River: [2h] ($223.60, 2 players)

 

Final Pot: $220.60

Hero shows: [Ah] [Qs]

oefeningbaartkinderen shows: [Kd] [Kc]

 

Hero wins $30.60 ( lost -$96 )

oefeningbaartkinderen wins $190 ( won $94 )

 

 

Uppdateringen av målen:

 

  1. $390,77 av $500 på NL100

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade lite i natt och spelade emellanåt som en krata, vilket resulterade i 2 inköp ner. Får skylla på att jag varit hemma hos en polare och haft en liten nostalgi kväll genom att lira lite Age Of Empires 2 mot varandra och de tog på krafterna. :-P

 

Spelade även lite senare idag och spelade bra och plockade 3 inköp, så nu är jag klar med mitt första mål och ska börja lira NL200.

 

  1. $500 av $500 på NL100
  2. $0 av $2000 på NL200

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag började jag att lira NL200 och det gick som på räls och jag lyckades dra in $991,27, så förhoppningsvis ska jag upp och lira NL400 rätt så snart.

 

  1. $500 av $500 på NL100
  2. $991,27 av $2000 på NL200

 

En bluff som jag gjorde under sessionen mot en spelare som verkade hyffsat passiv och lite vek. Vad tycker ni?

 

VC Poker 2.00/4.00, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

 

saw flop | saw showdown

 

Button HERO ($200.20)

SB vtvt ($289.25)

BB katazrofi80 ($207.95)

UTG Kasparov999999 ($197.85)

UTG+1 Needleking ($229.85)

CO zoids ($486.00)

 

Preflop: HERO is on the Button with Aheart.gif 9diamond.gif

Kasparov999999 calls 2.00, 2 folds, HERO raises to 11.00, vtvt calls 10.00, 2 folds.

 

Flop (26.00) 2heart.gif Qdiamond.gif 5spade.gif

vtvt checks, HERO bets 18.00, vtvt calls 18.00.

 

Turn (62.00) 6spade.gif

vtvt bets 12.00, HERO raises to 72.00, vtvt calls 60.00.

 

River (206.00) Jclub.gif

vtvt checks, HERO moves all-in for 99.20

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad kommer du ha for rullekrav och hur manga bord spelas det ? ( engelskt tangetbord ). Antar att du spelat NL400 forut eftersom resan gar snabbt uppat. Lycka till !

Tack!

 

Jag spelar 4 till 9 bord beroende på hur jag känner mig. Men oftast lirar jag 6 bord, för då spelar man fortfarande många bord och får in många händer och samtidigt hinner man tänka igenom sina beslut och utveckla sitt spel.

 

Och ja jag har varit regular på NL400 förut, men det var ett tag sedan jag spelade riktigt seriöst. På den nivån jag spelar vill jag minst ha 30 inköp, men gärna 50 så det känns tryggt och bra. :) Just nu har jag egentligen rulle för NL1k, men det var som sagt ett tag sen jag spelade och vill därför mjukstarta lite.

 

Jag gillar din bild förresten, Baby Shambles och Libertins är riktigt bra! :)

 

 

Gl Mr Dav(v)e!

Tack så mycket!

 

Idag spelade jag en session tidigare idag som gick ganska dålig tyvärr - backade 3 inköp. Dålig tajming och några bluffar som jag kunde skippat. Postar nog någon hand imorgon men nu är jag trött. För igår hade jag en kräftskiva här hemma med några polare och de var riktigt trevligt. Sen drog vi ner på krogen och röjde ett tag och nu är jag hemma igen och förmodligen inte helt nykter (men skriver trots det utan några större fel tror jag :lol: ). Hej svejs leverpastej!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack!

 

Jag spelar 4 till 9 bord beroende på hur jag känner mig. Men oftast lirar jag 6 bord, för då spelar man fortfarande många bord och får in många händer och samtidigt hinner man tänka igenom sina beslut och utveckla sitt spel.

 

Och ja jag har varit regular på NL400 förut, men det var ett tag sedan jag spelade riktigt seriöst. På den nivån jag spelar vill jag minst ha 30 inköp, men gärna 50 så det känns tryggt och bra. :) Just nu har jag egentligen rulle för NL1k, men det var som sagt ett tag sen jag spelade och vill därför mjukstarta lite.

 

Jag gillar din bild förresten, Baby Shambles och Libertins är riktigt bra! :)

 

Ok , later fint att vara overrullad iallafall. Vilken site kommer du halla till pa ?

 

Tackar , Babyshambles e bra pga Pete och inget annat. The Libertines e ren magik , Pete och Carl Barat e sjukt maxade tillsammans. Roligt att se att det finns fler diggar musiken , annars e det mest negativt snack..mest beroende pga knarket och inte musiken . GL !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok , later fint att vara overrullad iallafall. Vilken site kommer du halla till pa ?

 

Tackar , Babyshambles e bra pga Pete och inget annat. The Libertines e ren magik , Pete och Carl Barat e sjukt maxade tillsammans. Roligt att se att det finns fler diggar musiken , annars e det mest negativt snack..mest beroende pga knarket och inte musiken . GL !

Det är iPoker som gäller för hela slanten just nu.

 

Liten update poker mässigt. Avslutade precis en session som var lite halv kall och slutade cirka $340 ner, men spelade även igår och då plockade jag $900 på kort tid. Summa summarum så ger det att jag har spelat in $792.94 av $2000 på NL200.

 

Här är dagens spewigaste hand. Fi hade visserligen en hög PFR %, men var samtidigt inte belägen att folda mycket pre. Vidar är PFR från min sida för lite. Jag borde höjt till $20-22. Rivern är ganska så marginell när nästan alla drag missade och jag kan mycket väl se denna Fi spela en hand som KQ på detta sätt. Fi hade dock KJo denna gång.

 

VC Poker 2.00/4.00, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

 

saw flop | saw showdown

 

Button HotelStoy ($366.15)

SB HERO ($198.25)

BB BeYondGodLiKe ($201.05)

UTG IC1MALE ($235.95)

UTG+1 LoveVODka ($200.00)

CO PARALAN ($218.95)

 

Preflop: HERO is in the SB with 8heart.gif 6heart.gif

2 folds, PARALAN calls 2.00, HotelStoy raises to 6.00, HERO raises to 18.00, 2 folds, HotelStoy calls 12.00.

 

Flop (41.00) 2heart.gif Jdiamond.gif 9diamond.gif

HERO bets 28.00, HotelStoy calls 28.00.

 

Turn (97.00) 8club.gif

HERO checks, HotelStoy checks.

 

River (97.00) 4heart.gif

HERO checks, HotelStoy bets 50.00, HERO calls 50.00

 

HERO shows 8heart.gif 6heart.gif

 

Här är en hand som jag är lite kluven med om hur jag ska spela turn. Fi spelar 22/17/4 och vi har lite historia. Tidigare så slowspelade jag JJ pre och fick in degen mot honom på 5s5c7s mot hans 6s7s och mina JJ stod. Men det var ett tag sedan det hände och jag har inte märkt att han verkar tiltad på något sätt. Hur spelar vi denna turn? Jag själv är lite inne på C/C då jag inte riktigt gillar min sits om han höjer oss. Planen är sedan att C/C alla rivrar utom de där flushen trillar in. Alternativt kan jag nog tänka mig en vanlig B/F också, men den har den stora nackdelen om Fi höjer händer som QJ på turn.

 

VC Poker 1.00/2.00, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

 

saw flop | saw showdown

 

Button ThankYooou ($240.95)

SB HERO ($197.00)

BB crossruff1 ($51.00)

UTG postmann01 ($70.72)

UTG+1 truemp ($197.00)

CO bakerboy888 ($218.00)

 

Preflop: HERO is in the SB with Aspade.gif Qspade.gif

postmann01 calls 2.00, 1 fold, bakerboy888 calls 2.00, 1 fold, HERO raises to 12.00, 2 folds, bakerboy888 calls 10.00.

 

Flop (29.00) Jheart.gif 2heart.gif Aheart.gif

HERO bets 20.00, bakerboy888 calls 20.00.

 

Turn (69.00) Qclub.gif

HERO ?

 

EDIT:

Efter lite närmare eftertanke så känns det som att Bet/Syn är spelet på turn - detta då Fi säkerligen kan spela QJ med FD på detta sätt och vidare så bör det inte vara överdrivet många flushar i HD:n. Detta då de flushar Fi har troligen är baby flushar iom att Fi limpade pre och baby flushar spelar de flesta snabbt med hög frekvens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...